user icon

LG verwacht Formule 1 in HD-kwaliteit in 2011

  • Gepubliceerd op 18 nov 2010 09:31
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Het is toch goed mogelijk dat Formule 1-races vanaf begin volgend seizoen in HD-kwaliteit worden uitgezonden. Bernie Ecclestone sprak die hoop eerder al uit, maar krabbelde daar later een beetje op terug. Autosport bericht nu dat de Formule 1-bazen een grote bestelling aan het benodigde materiaal voor HD-uitzendingen hebben uitgevaardigd om het toch in 2011 al mogelijk te maken.

Formule 1-partner LG juicht dat toe. Andrew Barrett, vice-president marketing en globale sponsoring bij het elektronicaconcern, laat aan Autosport weten: “Niet om voor Bernie te spreken, maar hoe eerder hoe beter. De klanten hebben de televisies in huis, we hebben allemaal de HD-kwaliteit gezien en het is aanwijsbaar beter dan de standaard kwaliteit. En het is voor bijna elke fan beschikbaar, want ze hebben vrijwel allemaal een HD-televisie. Het kan niet snel genoeg gebeuren, ik hoop dat het volgend jaar gebeurt en ik denk ook dat het volgend jaar gebeurt.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • En nu nog ziggo die de BBC in HD aan gaat bieden.
    HD is mooi, maar weegt niet op tegen het slechte commentaar van Olaf Mol op RTL7.

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 09:38
    • TJ

      Posts: 619

      Inderdaad! Ik zit nu nog BBC met een partij sneeuw te kijken, of op RTL7, maar dat is maar tot de eerste reclame (dus na een minuut of 5). Maar daar hebben ze geen contract mee, heel jammer.

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 11:06
    • ik vind mol anders altijd fijn om te horen. hoewel soms .... maar vooral in de jaarclip is zijn commentaar erg leuk! hij leeft wel echt meee. jammer dat hij niet meer opl locatie is. dat merk je wel

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 11:38
    • Nu Mol niet op lokatie meer is krijg je \"eurosport commentaar\" Wat wij in beeld zien, ziet hij ook en dan begint het praatje. Over dingen die we net al in beeld zagen. Heb Ziggo digi TV. Alle BBC zenders haarscherp ;-) Helaas geen Red Button. Dat Forum download ik altijd.

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 13:00
    • Heb jullie geen digitale ontvangst dan?

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 21:40
  • Dat dacht ik toch wel, F1 in HD lijkt me super!

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 10:15
  • Is HD dan echt zoveel verschil? [kucht ietwat gegeneerd en spoelt z\'n cassettebandje op z\'n walkman nog eens terug].

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 10:23
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Jazeker! Het is veel scherper en zeker in de herhalingen is dat leuk als ze dit met een highspeed HD camera filmen. Dan zie je pas goed hoe alle vleugeltjes e.d. bewegen ;-)

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 10:27
    • Hangt van je TV af. Op de onze zou ik geen bal verschil zien, maar als je zo een nieuw scherp model hebt, gaat dat zeker wel te zien zijn.

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 15:08
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Nice, ik heb nagenoeg alle grote zenders in HD, dus laat maar komen! :)

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 10:53
  • miauw

    Posts: 1.136

    Als ze maar opschieten, het volgend seizoen nadert sneller dan je denkt!, nog maar 5 maandjes!

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 12:13
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Pfff dat zijn er toch 5 teveel. Ik zou willen dat het nieuwe seizoen nog dit jaar begint. Wat moet ik nu doen op de zondag? ;-)

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 12:19
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Oh wacht ik weet het al. F1 2010 spelen ;-)

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 12:19
    • Ik hoop dat in F12010 snel de regels strenger worden , want ik zie altijd mijn tegenstanders afsnijden van bochten + zigzaggende manouvres maken

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 13:10
  • Jan

    Posts: 54

    @Pietje2013
    Dat forum wil ik dus ook volgen...Hoe doe je dat?

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 23:06

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar