user icon
user icon

LG verwacht Formule 1 in HD-kwaliteit in 2011

  • Gepubliceerd op 18 nov 2010 09:31
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Het is toch goed mogelijk dat Formule 1-races vanaf begin volgend seizoen in HD-kwaliteit worden uitgezonden. Bernie Ecclestone sprak die hoop eerder al uit, maar krabbelde daar later een beetje op terug. Autosport bericht nu dat de Formule 1-bazen een grote bestelling aan het benodigde materiaal voor HD-uitzendingen hebben uitgevaardigd om het toch in 2011 al mogelijk te maken.

Formule 1-partner LG juicht dat toe. Andrew Barrett, vice-president marketing en globale sponsoring bij het elektronicaconcern, laat aan Autosport weten: “Niet om voor Bernie te spreken, maar hoe eerder hoe beter. De klanten hebben de televisies in huis, we hebben allemaal de HD-kwaliteit gezien en het is aanwijsbaar beter dan de standaard kwaliteit. En het is voor bijna elke fan beschikbaar, want ze hebben vrijwel allemaal een HD-televisie. Het kan niet snel genoeg gebeuren, ik hoop dat het volgend jaar gebeurt en ik denk ook dat het volgend jaar gebeurt.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • En nu nog ziggo die de BBC in HD aan gaat bieden.
    HD is mooi, maar weegt niet op tegen het slechte commentaar van Olaf Mol op RTL7.

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 09:38
    • TJ

      Posts: 619

      Inderdaad! Ik zit nu nog BBC met een partij sneeuw te kijken, of op RTL7, maar dat is maar tot de eerste reclame (dus na een minuut of 5). Maar daar hebben ze geen contract mee, heel jammer.

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 11:06
    • ik vind mol anders altijd fijn om te horen. hoewel soms .... maar vooral in de jaarclip is zijn commentaar erg leuk! hij leeft wel echt meee. jammer dat hij niet meer opl locatie is. dat merk je wel

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 11:38
    • Nu Mol niet op lokatie meer is krijg je \"eurosport commentaar\" Wat wij in beeld zien, ziet hij ook en dan begint het praatje. Over dingen die we net al in beeld zagen. Heb Ziggo digi TV. Alle BBC zenders haarscherp ;-) Helaas geen Red Button. Dat Forum download ik altijd.

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 13:00
    • Heb jullie geen digitale ontvangst dan?

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 21:40
  • Dat dacht ik toch wel, F1 in HD lijkt me super!

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 10:15
  • Is HD dan echt zoveel verschil? [kucht ietwat gegeneerd en spoelt z\'n cassettebandje op z\'n walkman nog eens terug].

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 10:23
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Jazeker! Het is veel scherper en zeker in de herhalingen is dat leuk als ze dit met een highspeed HD camera filmen. Dan zie je pas goed hoe alle vleugeltjes e.d. bewegen ;-)

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 10:27
    • Hangt van je TV af. Op de onze zou ik geen bal verschil zien, maar als je zo een nieuw scherp model hebt, gaat dat zeker wel te zien zijn.

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 15:08
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Nice, ik heb nagenoeg alle grote zenders in HD, dus laat maar komen! :)

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 10:53
  • miauw

    Posts: 1.136

    Als ze maar opschieten, het volgend seizoen nadert sneller dan je denkt!, nog maar 5 maandjes!

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 12:13
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Pfff dat zijn er toch 5 teveel. Ik zou willen dat het nieuwe seizoen nog dit jaar begint. Wat moet ik nu doen op de zondag? ;-)

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 12:19
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Oh wacht ik weet het al. F1 2010 spelen ;-)

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 12:19
    • Ik hoop dat in F12010 snel de regels strenger worden , want ik zie altijd mijn tegenstanders afsnijden van bochten + zigzaggende manouvres maken

      • + 0
      • 18 nov 2010 - 13:10
  • Jan

    Posts: 54

    @Pietje2013
    Dat forum wil ik dus ook volgen...Hoe doe je dat?

    • + 0
    • 18 nov 2010 - 23:06

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar