user icon

Toto Wolff: "Helaas gebeurd wat we verwachtten"

  • Gepubliceerd op 16 sep 2017 17:43
  • comments 27
  • Door: Rutger Lauvenberg

Toto Wolff reageerde enigszins gelaten, nadat Lewis Hamilton en Valtteri Bottas niet verder kwamen dan P5 en P6 tijdens de kwalificatie voor de Grote Prijs van Singapore. De teambaas van Mercedes wist dat zijn team in Singapore van oudsher niet het sterkste team was, al leek Mercedes vorig jaar het lek boven te hebben en ook de race in de stadstaat te kunnen domineren.

"Helaas ontvouwde de kwalificatie zich een beetje zoals we verwacht hadden,"zei Wolff aan Sky Sports. "Je hoopt natuurlijk altijd tegen beter weten in op meer, maar ik denk dat dit een realistisch beeld geeft waar we staan ten opzichte van de andere teams op dit circuit."

"Het wordt gedurende het seizoen duidelijk dat sommige teams hun zaakjes beter op orde hebben op de bochtige circuits, maar wij zijn ontzettend competitief op circuits waar de snelheid op de lange rechte stukken van belang is. Ik denk dat Lewis het maximale uit de auto gehaald heft, er zat niet meer in."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Abgj

    Posts: 410

    Niet zo zeuren, toto... zoals je zelf al zegt: "op sommige circuits zijn andere teams beter"

    Mag t een keertje?!?! ?

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 17:58
    • Je ziet meteen hoe spannend en leuk het meteen is! Dit heeft de sport nodig 3 teams voor de winst. Iedereen is enthousiast alle fans van alle rijders in de top zitten met samengekneñen billen te kijken. Hopelijk volgend seizoen meer van dit!!

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 18:14
    • Zeurt hij dan? :p hij benoemd alleen dat ze het al verwacht hadden. Hij zegt nergens dat hij enorm teleurgesteld is ofzo, of dat ze iets anders hadden moeten doen.

      • + 7
      • 16 sep 2017 - 18:14
    • Nee hij zeurt niet. Hij leest het net als ik: zeur zeur zeur zeur zeur;)

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 19:04
    • Ja en jou post lees ik als: triest triest triest triest triest :)

      • + 2
      • 16 sep 2017 - 19:24
    • louc_

      Posts: 2.285

      Wat een zagevent die toto!

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 21:33
    • racer013

      Posts: 353

      Roest bak wat een enorme stakker ben je toch. Ik heb echt met je te doen. Een topic hiervoor was alles nog kommer en kwel, pleegde Ferrari fraude door olieverbranding, waren Vettelfans NSB-ers die hun kop kaal moesten scheren omdat ze geen Maxfanboy zijn zoals jij en hier ga je opeens de aardige jongen uithangen dat alles zo leuk en spannend is. En nog heb je geen flauw idee waarom bijna iedereen kotsmisselijk wordt van jou gedrag. Hoe dik is die plaat die je voor je kop hebt? Zelden zo'n ziek figuur meegemaakt als jij. Is dat alles? Neen, je bent ook nog een hele grote fantast. Eerst roep je dat de je de 17-jarige zus van Max wel zou doen (stoere jongen). Je verdedigt je door te stellen dat je niet veel ouder bent dan haar. Een dag later beweer je dat je al zo lang F1 fan bent dat je Jos aan stond te moedigen (15 jaar geleden!!) Jij was zeker met je 5 jaar al fan?? En gisteren schreef je dat je voor je werk deels in Spanje woont. What's next? Vroeger samen met Niki Lauda geknikkerd? Doe ons allen en jezelf een plezier en ga op het Fok form de interessante jongen uithangen. Jij hoort hier niet thuis en iedereen is je kotsbeu.

      • + 1
      • 17 sep 2017 - 03:44
  • Het is wat het is. Er zijn nu in ieder geval voor vandaag een heleboel mensen blij.
    Dat is ook wat waard haha

    • + 1
    • 16 sep 2017 - 18:00
    • Niet iedereen is blij, @Dutch, er is in ieder geval 1 persoon die reageert alsof hij ongesteld is.m

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 19:16
  • Wolff staat met zijn bek vol tanden.

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 18:00
    • NicoS

      Posts: 12.974

      Dat sta je als je iets niet verwacht, maar hij zegt dat ze het min of meer wel hadden verwacht.....dan kun je niet met een bek vol tanden staan...figuurlijk dan hè.;)

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 18:04
    • Ach, jij 2 weken geleden. Stuivertje wisselen.

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 18:04
  • Fantastisch dat Mercedes nu een keer op p5 en p6 staat...mag van mij vaker zo zijn :D

    • + 2
    • 16 sep 2017 - 18:05
  • Zelfs in de meest dominate jaren van Mercedes waren ze slecht in Singapore, het zat er dus al aan te komen. Kunst nu is de schade beperken.

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 18:20
    • Als Verstappen fan zou ik hem graag zien winnen. Maar als F1 liefhebber zie ik graag Vettel winnen want voor de competitie zou het goed zijn als Hamilton hier 15 punten achterstand oploopt.

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 18:53
    • rafael

      Posts: 2.216

      Fout zie 2014
      Hamilton moest een gat van +12sec maken en hij heeft gedaan (door SC)

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 19:21
  • "Helaas ontvouwde de kwalificatie zich een beetje zoals we GEHOOPT hadden,"zei Wolff aan Sky Sports. "Je VERWACHT natuurlijk altijd tegen beter weten in op meer.
    Ik draai ze om. Stuk leuker zo?

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 19:06
    • Abgj

      Posts: 410

      ??

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 19:15
    • Het probleem met jou is dat jij altijd alles omdraait....wanneer het om Ferrari gaat.

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 19:26
  • Was weer een spannende kwalificatie precies wat de f1 nodig heeft. 3 teams die strijden. Nu al zin in de race morgen.

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 19:32
  • Mooi toch Toto als je het van tevoren goed inschat... knap hoor.....

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 19:40
    • Kwestie van instinct, das aangeboren ;)

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 20:41
  • Vroem!

    Posts: 293

    Wat voor sneer is dit naar Bottas om Lewis een pluim te geven, ook al staat Lewis voor Bottas? Dan zeg je toch 'en plein public' dat beide rijders de auto naar de limiet toe hebben gereden? Ach ja, Bottas is toch safe voor komende 1,5 jaar...

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 21:07
    • Aviflex

      Posts: 1.282

      1,1 sec. is veel

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 21:12
    • Zouden ze bij MB heel stiekem een andere setup hebben? Ik ben blij met het verloop van vandaag, maar wat lach ik me een breuk ( forza ferrari ) als morgen in de regen, de MB wegloopt bij iedereen.

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 21:41
    • Farsteps

      Posts: 475

      1 Merc achter Max dan zeker, zie Bottos in muur bij regen gezien zijn performance afgelopen 2 dagen.

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 23:19
  • zorba

    Posts: 1.534

    Toto naast vettel staat een ongeduldige Verstappen dat zal knallen worden voor vettel in de eerste bocht en Verstappen heeft het voordeel van de binnen bocht dus dat wordt de uitweg voor vettel rond het styroporblok en aanschuiven in 5 de positie

    • + 0
    • 17 sep 2017 - 11:40

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.463
  • Podiums 115
  • Grand Prix 241
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar