Toto Wolff: "Helaas gebeurd wat we verwachtten"

Toto Wolff reageerde enigszins gelaten, nadat Lewis Hamilton en Valtteri Bottas niet verder kwamen dan P5 en P6 tijdens de kwalificatie voor de Grote Prijs van Singapore. De teambaas van Mercedes wist dat zijn team in Singapore van oudsher niet het sterkste team was, al leek Mercedes vorig jaar het lek boven te hebben en ook de race in de stadstaat te kunnen domineren.

"Helaas ontvouwde de kwalificatie zich een beetje zoals we verwacht hadden,"zei Wolff aan Sky Sports. "Je hoopt natuurlijk altijd tegen beter weten in op meer, maar ik denk dat dit een realistisch beeld geeft waar we staan ten opzichte van de andere teams op dit circuit."

"Het wordt gedurende het seizoen duidelijk dat sommige teams hun zaakjes beter op orde hebben op de bochtige circuits, maar wij zijn ontzettend competitief op circuits waar de snelheid op de lange rechte stukken van belang is. Ik denk dat Lewis het maximale uit de auto gehaald heft, er zat niet meer in."

Zeurt hij dan? :p hij benoemd alleen dat ze het al verwacht hadden. Hij zegt nergens dat hij enorm teleurgesteld is ofzo, of dat ze iets anders hadden moeten doen.

  • 7
  • 16 sep 2017 - 18:14

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Abgj

    Posts: 410

    Niet zo zeuren, toto... zoals je zelf al zegt: "op sommige circuits zijn andere teams beter"

    Mag t een keertje?!?! ?

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 17:58
    • Je ziet meteen hoe spannend en leuk het meteen is! Dit heeft de sport nodig 3 teams voor de winst. Iedereen is enthousiast alle fans van alle rijders in de top zitten met samengekneñen billen te kijken. Hopelijk volgend seizoen meer van dit!!

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 18:14
    • Zeurt hij dan? :p hij benoemd alleen dat ze het al verwacht hadden. Hij zegt nergens dat hij enorm teleurgesteld is ofzo, of dat ze iets anders hadden moeten doen.

      • + 7
      • 16 sep 2017 - 18:14
    • Nee hij zeurt niet. Hij leest het net als ik: zeur zeur zeur zeur zeur;)

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 19:04
    • Ja en jou post lees ik als: triest triest triest triest triest :)

      • + 2
      • 16 sep 2017 - 19:24
    • louc_

      Posts: 2.303

      Wat een zagevent die toto!

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 21:33
    • racer013

      Posts: 370

      Roest bak wat een enorme stakker ben je toch. Ik heb echt met je te doen. Een topic hiervoor was alles nog kommer en kwel, pleegde Ferrari fraude door olieverbranding, waren Vettelfans NSB-ers die hun kop kaal moesten scheren omdat ze geen Maxfanboy zijn zoals jij en hier ga je opeens de aardige jongen uithangen dat alles zo leuk en spannend is. En nog heb je geen flauw idee waarom bijna iedereen kotsmisselijk wordt van jou gedrag. Hoe dik is die plaat die je voor je kop hebt? Zelden zo'n ziek figuur meegemaakt als jij. Is dat alles? Neen, je bent ook nog een hele grote fantast. Eerst roep je dat de je de 17-jarige zus van Max wel zou doen (stoere jongen). Je verdedigt je door te stellen dat je niet veel ouder bent dan haar. Een dag later beweer je dat je al zo lang F1 fan bent dat je Jos aan stond te moedigen (15 jaar geleden!!) Jij was zeker met je 5 jaar al fan?? En gisteren schreef je dat je voor je werk deels in Spanje woont. What's next? Vroeger samen met Niki Lauda geknikkerd? Doe ons allen en jezelf een plezier en ga op het Fok form de interessante jongen uithangen. Jij hoort hier niet thuis en iedereen is je kotsbeu.

      • + 1
      • 17 sep 2017 - 03:44
  • Het is wat het is. Er zijn nu in ieder geval voor vandaag een heleboel mensen blij.
    Dat is ook wat waard haha

    • + 1
    • 16 sep 2017 - 18:00
    • Niet iedereen is blij, @Dutch, er is in ieder geval 1 persoon die reageert alsof hij ongesteld is.m

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 19:16
  • Wolff staat met zijn bek vol tanden.

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 18:00
    • NicoS

      Posts: 20.887

      Dat sta je als je iets niet verwacht, maar hij zegt dat ze het min of meer wel hadden verwacht.....dan kun je niet met een bek vol tanden staan...figuurlijk dan hè.;)

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 18:04
    • Ach, jij 2 weken geleden. Stuivertje wisselen.

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 18:04
  • Fantastisch dat Mercedes nu een keer op p5 en p6 staat...mag van mij vaker zo zijn :D

    • + 2
    • 16 sep 2017 - 18:05
  • Zelfs in de meest dominate jaren van Mercedes waren ze slecht in Singapore, het zat er dus al aan te komen. Kunst nu is de schade beperken.

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 18:20
    • Als Verstappen fan zou ik hem graag zien winnen. Maar als F1 liefhebber zie ik graag Vettel winnen want voor de competitie zou het goed zijn als Hamilton hier 15 punten achterstand oploopt.

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 18:53
    • rafael

      Posts: 2.567

      Fout zie 2014
      Hamilton moest een gat van +12sec maken en hij heeft gedaan (door SC)

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 19:21
  • "Helaas ontvouwde de kwalificatie zich een beetje zoals we GEHOOPT hadden,"zei Wolff aan Sky Sports. "Je VERWACHT natuurlijk altijd tegen beter weten in op meer.
    Ik draai ze om. Stuk leuker zo?

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 19:06
    • Abgj

      Posts: 410

      ??

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 19:15
    • Het probleem met jou is dat jij altijd alles omdraait....wanneer het om Ferrari gaat.

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 19:26
  • Was weer een spannende kwalificatie precies wat de f1 nodig heeft. 3 teams die strijden. Nu al zin in de race morgen.

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 19:32
  • Mooi toch Toto als je het van tevoren goed inschat... knap hoor.....

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 19:40
    • Kwestie van instinct, das aangeboren ;)

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 20:41
  • Vroem!

    Posts: 305

    Wat voor sneer is dit naar Bottas om Lewis een pluim te geven, ook al staat Lewis voor Bottas? Dan zeg je toch 'en plein public' dat beide rijders de auto naar de limiet toe hebben gereden? Ach ja, Bottas is toch safe voor komende 1,5 jaar...

    • + 0
    • 16 sep 2017 - 21:07
    • Aviflex

      Posts: 1.423

      1,1 sec. is veel

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 21:12
    • Zouden ze bij MB heel stiekem een andere setup hebben? Ik ben blij met het verloop van vandaag, maar wat lach ik me een breuk ( forza ferrari ) als morgen in de regen, de MB wegloopt bij iedereen.

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 21:41
    • Farsteps

      Posts: 475

      1 Merc achter Max dan zeker, zie Bottos in muur bij regen gezien zijn performance afgelopen 2 dagen.

      • + 0
      • 16 sep 2017 - 23:19
  • zorba

    Posts: 1.733

    Toto naast vettel staat een ongeduldige Verstappen dat zal knallen worden voor vettel in de eerste bocht en Verstappen heeft het voordeel van de binnen bocht dus dat wordt de uitweg voor vettel rond het styroporblok en aanschuiven in 5 de positie

    • + 0
    • 17 sep 2017 - 11:40

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Cadillac F1
  • Punten 1.608
  • Podiums 61
  • Grand Prix 216
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (36)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar