user icon

Webber: "Spanning tussen Vettel en mij stuwde het team omhoog"

  • Gepubliceerd op 17 nov 2010 08:45
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
De rivaliteit met teamgenoot Sebastian Vettel heeft volgens Mark Webber een cruciale rol gespeeld bij de successen van Red Bull Racing dit jaar. De boel is inmiddels uitgesproken, maar het tweetal had dit seizoen meerdere aanvaringen. Met twee kampioenschappen tot gevolg.

Dat zegt Webber. “Het is normaal dat je bij zulke grote belangen soms op het randje zit. Dat hoort erbij, dat is sport. Je hebt van die kleine onderlinge strijdjes die je uitvecht. Dat de media dat op maandag of dinsdag opblaast, dat hebben wij niet in de hand.”

“Uiteindelijk stuwde dit wel het team omhoog, het was brandstof voor stappen voorwaarts. Natuurlijk hebben we punten verspeeld door te dicht bij elkaar te komen, maar al met al heeft het team collectief hard samen gewerkt en hebben Sebastian en ik respect voor elkaar.”

“Ik keer volgend jaar niet terug met de gedachte dat ik Sebastian ga volgen. Hij verdiende de titel dit jaar. Het kon vier kanten op in de laatste race en hij heeft het zijn kant op doen vallen. Volgend jaar begint iedereen weer op nul punten.”

“Ik probeer iedereen te verslaan, dat is logisch, maar het voelt wel extra goed om degene met hetzelfde materiaal te verslaan. Ik kijk uit naar volgend seizoen om het gevecht weer op te starten. Alles is uit ons systeem en in Bahrein beginnen we weer opnieuw.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Marcd

    Posts: 397

    Op het scherpst van de snede, zo hoort het !!

    • + 0
    • 17 nov 2010 - 08:56
  • miauw

    Posts: 1.136

    Als Mark nog volgend jaar voor Red Bull mag rijden, ik vermoed toch dat hij plaats moet gaan maken voor een andere rijder. Laat ik het zo zeggen, het zou me niet verbazen.

    • + 0
    • 17 nov 2010 - 09:00
    • Zsolt

      Posts: 61

      Ik zie niet in waarom hij weg zou moeten. De beste rijder in de beste auto dat is toch een prima combinatie?

      • + 0
      • 17 nov 2010 - 16:39
  • en als ik dit soort dingen lees, begrijp ik het 100%, en heeft hij gelijk dat de Media het opblaast

    Webber moet wat meer Interviews aan RTL doen, dan kan ik het elke zondag middag van hem zelf horen wat er speelt, i.p.v. dat de media het bericht 10x erger maakt

    • + 0
    • 17 nov 2010 - 09:10
  • Stri

    Posts: 2.384

    Wie weet vreest hij wel voor zijn plekje bij RB en brengt hij dit daarom naar buiten. Dit staat haaks op dingen die hij eerder gezegd heeft. Als zijn carrière over is bij RB brengt hij zeker zijn \"echte waarheid\" naar buiten.

    • + 0
    • 17 nov 2010 - 09:42
    • Ja, hij zal toch ook wel aanvoelen dat hij zich maat beter gedeisd kan houden. Het team is nou eenmaal om Vettel heen gebouwd en als hij wil blijven zal hij zich daarnaar moeten schikken. Heeft geen zin om te blijven schoppen want dan gaan ze alleen maar meer dwars liggen.

      • + 0
      • 17 nov 2010 - 11:09
    • Oja, jij weet het zo goed he Patrick... Denk dat Webber zelf als beste weet hoe de vork in de steel zit.

      • + 0
      • 17 nov 2010 - 11:20
    • Stri

      Posts: 2.384

      @FA uit Tilburg jammer genoeg is een normale reactie van je ver te zoeken. Webber spreekt zich gewoon zelf tegen. Er zijn in het verleden van hem quotes geweest waar hij min of meer tegen het team en\\of vettel heeft lopen aanschoppen, en nu opeens duwt hij het in een positief jasje. Een conclusie die je hieraan kunt verbinden is dat hij bij RB wil blijven maar vreest voor zijn plek.

      Van de ene kant jammer, ik vond het wel leuk van webber dat hij zich weinig aantrok van die teampolitiek en gewoon zei wat hij vond, nu neemt hij dat terug en dat valt me een beetje tegen. Van de andere kant heb ik makkelijk praten. Niemand kan hem waarschijnlijk een auto bieden volgend seizoen met de snelheid van de RB, dus logisch dat hij alles doet om te blijven

      • + 0
      • 17 nov 2010 - 12:42
  • winti

    Posts: 1.349

    Als ze de betrouwbaarheids problemen onder controle hebben en de rijders minder fouten maken kunnen ze net zo gaan domineren als Mclaren met Senna en Prost. Dan hoeven ze zich geen zorgen meer te maken om de concurrentie en de F1 volledig domineren. Het zou dan wel mooi zijn als Vettel iemand naast zich krijgt die echt net zo snel of sneller is met stalen zenuwen. Raikkonen bijvoorbeeld.

    • + 0
    • 17 nov 2010 - 11:25
  • L.H.

    Posts: 66

    Brandstof voor stappen voorwaarts? Ze hebben het zichzelf alleen maar lastig gemaakt! Zonder dit \'gedonder\' waren ze denk ik eerder wereldkampioen geweest.

    • + 0
    • 17 nov 2010 - 13:19

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.430
  • Podiums 56
  • Grand Prix 126
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar