user icon

Weersvoorspelling Singapore: Altijd dreiging van regen

  • Gepubliceerd op 11 sep 2017 09:59
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

De straten van Singapore zijn komend weekend gastheer voor de veertiende Formule 1-race van het seizoen 2017, de Grand Prix van Singapore. F1Today.net dook alvast in de weersvoorspellingen voor Singapore en omstreken voor de komende zeven dagen.

Zoals te doen gebruikelijk is het deze week weer drukkend warm in Singapore. De temperatuur ligt rond of boven de 30 graden en door de hoge luchtvochtigheidsgraad is het benauwd. In dit klimaat ligt er altijd een tropische (onweers)bui op de loer.

Ook voor komend weekend bestaat elke dag wel de kans op regen. Dat was de voorbije jaren steevast het verhaal, maar regenen deed het nimmer tijdens een Formule 1-sessie. Een natte baan zou de race onder het kunstlicht in Singapore wel extra bijzonder maken.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Een natte kwalificatie ( niet te, anders duurt het weer zo lang ) zou ik wel weer mooi vinden. Dan zouden 4 á 5 teams binnen een seconde van elkaar kunnen zitten.
    Laat het zondag na een half uurtje race gaan regenen zodat iedereen de pits in moet.

    • + 0
    • 11 sep 2017 - 10:08
    • gurbedurk

      Posts: 66

      De weergoden hebben je gehoord ;P

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 10:10
    • Verder nog wensen @Maxiaans? Wil je er nog iets speciaals bij consumeren @Maxiaans? En wil je er nog een exclusieve wijn bij nuttigen @Maxiaans? ;)

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 10:17
    • Bier en nootjes zullen voldoen @LP, als die race maar weergaloos wordt!

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 10:27
    • Nu nog op de goede momenten @Gurbedurk

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 10:30
  • [off topic] Is het al bekend welke (sportieve) activiteit Max en Daniel gaan doen voorafgaand aan de GP van Singapore? ;)

    • + 2
    • 11 sep 2017 - 10:11
    • Genoeg Larry! Hij is op...;)

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 10:22
    • Ben je gek @Tieske, Max is in topconditie en Daniel waarschijnlijk ook. ;)

      Ps. Je snapt ’m misschien niet helemaal, die terugkerende vraag van mij, maar ga het niet uitleggen.

      • + 1
      • 11 sep 2017 - 10:47
    • Ik snap m prima. Vind alleen dat ie over de houdbaarheidsdatum heen is.

      • + 2
      • 11 sep 2017 - 11:53
    • Als je dat zegt snap je ’m juist niet, maar nu hou ik erover op. ;)

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 12:19
    • Belangrijker is wat de heren lekker vinden om te eten in Singapore.
      Die activiteiten word ik zo moe van....

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 13:26
    • Broodje bal is altijd raak.

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 14:27
    • Loempiahappen! ;)

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 17:06
  • kortvdl

    Posts: 1.051

    Ik heb her en der gelezen dat met regen ze helemaal niet rijden in het donker vanwege het kunstmatige licht en de reflectie daardoor. Iemand enig idee hoe of wat? of ben ik een ouderwetse poets gestonken?

    • + 0
    • 11 sep 2017 - 10:17
    • Mijn dochter noemt dat een 'prank'. ;)

      • + 2
      • 11 sep 2017 - 10:59
  • Waarom nog hopen op regen? Dan rijden ze toch niet...

    • + 0
    • 11 sep 2017 - 10:19
    • Precies, de FIA durft dat niet aan. Zeker op dat circuit. Geen zin in uren wachten en rondjes achter de safetycar.

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 10:36
    • Juist, het moet niet verder gaan dan druppels op de lens.

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 10:52
  • RodyF1

    Posts: 385

    Hele weekend nat zou top zijn

    • + 0
    • 11 sep 2017 - 10:38
  • Alsof het gaat regenen op zondag... Dat is alleen nog maar in China geweest.

    Een natte baan zoals gisteren Moto 3-2-GP is al te erg voor F1, ondanks dat men daar ook gewoon van de baan tetste.

    • + 0
    • 11 sep 2017 - 10:41
    • gurbedurk

      Posts: 66

      In de Moto GP mogen ze tenminste wel rijden in de regen, terwijl de Moto GP gevaarlijker is dan de Formule 1. #belachelijk

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 10:43
    • @Gurbedurk, het gaat om het zicht van de rest in de F1, de spray belemmert al het zicht en de coureur rijdt meer op gevoel.
      MotoGP gevaarlijker? Imo niet.

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 10:56
    • Het heeft de race in MotoGP er niet leuker op gemaakt gisteren.

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 12:13
    • Natuurlijk is motorracen veel gevaarlijker dan autoracen, zeker zelf nooit motor gereden zeker? Michael van de Mark is de vervanger van de geblesseerde Rossi over 2 weken op het circuit van Aragon, spannend ;)

      • + 1
      • 11 sep 2017 - 13:16
  • Gamert

    Posts: 621

    Volgens mij hebben we daar nog nooit een regen race gehad...

    • + 0
    • 11 sep 2017 - 10:47
  • Als het gaat regenen moeten ze Grosjean het eerste uur binnen houden.

    • + 2
    • 11 sep 2017 - 11:06
  • Kurkdroog dit weekend AUB! :D

    • + 0
    • 11 sep 2017 - 11:48
  • Wanneer het daar gaat regenen, is het over het algemeen geen Hollands buitje, maar een serieuze opening van alle sluizen. Door de warmte zal het erna vaak ook wel weer snel verdampen, hoewel dat in de avond wat minder snel gaat dan overdag.

    De huidige F1 kennende, mocht het gaan regenen... dan rijden ze niet.
    Een verhaal over stratencircuit, veel water en lichtreflectie ... het lijkt me duidelijk dat de FIA dan al genoeg reden ziet om dat de desbetreffende sessie uit te stellen.

    • + 1
    • 11 sep 2017 - 11:58
    • Dat vraag ik mij dus ook af, of de spray i.c.m. het kunstlicht er juist voor zorgt dat er bijna geen zicht is...
      Zal dan wel niet gereden worden ben ik bang....

      • + 0
      • 11 sep 2017 - 16:39
    • Tja of de weerkaatsing van het licht op het natte asfalt. En wat dacht je van alle olie en zooi die in het asfalt trekt van het normale verkeer. De meeste straten circuits zijn daardoor al wat gladder dan normaal.

      • + 1
      • 11 sep 2017 - 20:32

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar