user icon

Nico Rosberg verheugt zich op beter en leuker 2011

  • Gepubliceerd op 15 nov 2010 15:51
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Voor Nico Rosberg is zijn eerste seizoen bij een topteam niet verlopen zoals hij het voor ogen had. De Duitser stapte eind vorig jaar over naar Mercedes GP met de verwachting om dit jaar mee te strijden voor zeges, maar hij moest dit jaar genoegen nemen met een rol op het tweede plan. Achter Red Bull Racing, Ferrari en McLaren presteerde Rosberg echter sterk.

Zo versloeg hij landgenoot en zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher ruimschoots. Rosberg heeft vertrouwen in de toekomst. “Hoewel we dit jaar niet de resultaten in de wacht sleepten waar we op gehoopt hadden weet ik zeker dat we voor volgend jaar ons enorm zullen verbeteren en het dan veel leuker is. Mijn felicitaties gaan uit naar Sebastian Vettel, hij heeft de titel verdiend. Op naar de Pirelli-test later deze week die belangrijk is om een goede start met de nieuwe banden te maken!”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • L.H.

    Posts: 66

    Hoop dat hij zich volgend jaar ook in de strijd kan mengen. al met al is Rosberg een goeie coureur, terugkijkend op 2010 heeft Mercedes GP toch weinig laten zien. verdomme nu weer maanden wachten! minste periode van het jaar, geen formule 1 & geen moto GP saaie zondagen!

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 16:01
  • Robbert89

    Posts: 305

    Mwa, hij heeft geen slecht seizoen gehad. Misschien een beetje kleurloos maar zeker niet slecht. Deze jongen word nog wel wereldkampioen.

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 16:17
  • Arme Britney. Verslaat hij Schumi kijkt geen hond ernaar om, want ze hebben het te druk met het het WK van Vettel en de poleposition met Hulkenberg. Wat mij dit jaar bijblijft van supertalent Rosberg is dat hij het lijdende voorwerp was van een magistrale inhaalactie van Hamilton in Australie... buitenom waar het eigenlijk niet kan.

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 16:32
    • inderdaad: prima gereden dit seizoen, een coureur waar nauwelijks
      over gesproken werd dit seizoen.

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 17:42
    • Inderdaad ja. Vooraf leek het nog een win-win situatie dat Schumacher als 2e rijder bij Mercedes kwam, maar het bleek meer een lose-lose. In plaats van dat mensen inzien hoe goed Rosberg is, gaat het er alleen maar over hoe slecht Schumacher het doet.

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 18:17
    • Dat kon je natuurlijk vooraf al verwachten, dat alle aandacht hoe dan ook naar Schumacher zou gaan. De enige manier om zelf aandacht te krijgen is als ze het beide ongeveer even goed hadden gedaan. Der kin heeft daar anders over beslist.

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 18:33
    • Lose-Lose?kom op man ROS is mischien alleen maar beter gaan rijden door dat ie MSC als teamgenoot heeft....en noem is iemand die het dit jaar beter had gedaan? Die ook voor het merk Mercedes commercieel interessant is?

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 19:42
    • winti

      Posts: 1.349

      Rosberg is best of the rest (na de Red Bull, McLaren en Ferrari coureurs) geworden met tweemaal zoveel punten als Schumacher... Dat wordt volgend jaar nog beter, maar ik denk niet dat Mercedes de dominante auto zal hebben. Schumacher moet nu er zoveel talent rondrijd, geen teamorders uitgedeeld mogen worden en hij een betere teamgenoot heeft, beter worden dan hij ooit is geweest om nog een keer WK te worden. En de mercedes moet dan ook nog de dominante wagen worden op zijn rijstijl afgestemd...

      • + 0
      • 16 nov 2010 - 14:11
  • DRF

    Posts: 1.315

    Een van de grootste talenten van de grid. Heeft iemand maar dan ook iemand hem een fout zien maken, ergens in dit seizoen? Ik niet. Zet hem in die RB6 en hij wordt ook kampioen.

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 18:16
    • Daar ben ik ook heilig van overtuigd.

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 18:33
    • Tja en nu ga ik iets zeggen wat vreemd is uit mijn mond: ook MSC had kampioen geworden in die RB....die auto is eigenlijk te goed, en daar zitten hem waarschijnlijk ook de pijnpunten van dit seizoen. Nog ff los van die motor.

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 19:02
    • DRF

      Posts: 1.315

      Misschien wel ja, maar goed dat is dan Vettel z\'n \'geluk\' laten we dan zeggen. Daarom zie ik Alonso dit jaar ook als morele winnaar. Om in die auto zover te komen vind ik persoonlijk knapper dan Webber of Vettel in de RB, al heeft Vettel wel veel pech gehad.

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 19:27
  • Ik vind ROS ook een super coureur! Ik denk dat volgend jaar met de KERS en niet meer de dubbel diffusers dat hij echt wel een serieuze deelnemer gaat worden.
    Geld ook voor MSC als ie zijn progressie die hij qua snelheid naar het eind van het seizoen liet zien vast kan houden.
    Mercedes heeft het niet goed gedaan dit jaar maar anderzijds het is een nieuw team met 2 nieuwe coureurs en dus kon het ook niet gelijk goed gaan...MSC heeft gewoon te lang niet gereden en natuurlijk ook veel te lang voor een ander team gereden/gewerkt.
    Maar ook hij mag wel wat credits want hij is 41 jaar en had voor zijn comeback niks meer te winnen....Nu moet ie volgend jaar echt even wat rechtzetten en ik denk dat ie echt tot op zijn bot getergd is.

    Maar het works team moet zeker sneller worden dan bijvoorbeeld McLaren die klant is bij Mercedes. Maar de kenners roepen dat Mercedes een hele goede KERS aan het bouwen is en dit zal volgend jaar echt wel van belang zijn.

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 19:35
  • M schumacher ging de laaste tijd echt redelijk goed de snelheid werd steeds beter als hij dit vasthoud en de auto is gebouwt zoals hij wil heeft die dus geen kind aan rosberg.
    M schumacher volgend jaar kampioen ik durf hem weer aan te merken als titelkandidaat.

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 19:53
    • Nu moet je niet overdrijven, Rosberg is erg snel en vele jaren jonger. Als het volgend jaar gelijk opgaat is dat een mega prestatie van schumacher. En dan moet de auto zelf uiteraard ook nog goed zijn.

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 21:08

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar