user icon
user icon

Mark Webber: "Ik probeer het volgend jaar opnieuw"

  • Gepubliceerd op 14 nov 2010 21:48
  • comments 10
  • Door: Robin Smeets
Mark Webber is er dan toch niet in geslaagd om wereldkampioen te worden in de Formule 1. De Australiër leek de beste kaarten in handen te hebben drie races geleden, maar een uitvalbeurt in Korea was achteraf gezien fataal voor de kansen van Webber. Hij geeft echter niet op en wil het volgend seizoen gewoon opnieuw proberen.

"Ik zal volgend jaar gewoon weer om de titel strijden", vertelde Webber. "Ik wil hierbij Sebastian ook feliciteren met het behalen van zijn eerste wereldtitel. Ik heb verder ook een goed jaar gehad, alleen hier in Abu Dhabi lukte het niet helemaal. Ik heb het hele seizoen mijn uiterste best gedaan, maar het bleek helaas niet genoeg te zijn."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ik krijg een soort van déjà vu gevoel bij Mark Webber. In 2008 verloor Massa het kampioenschap met 1 punt en was er heilig van overtuigd dat hij in 2009 weer voor de titel zou kunnen strijden, tot een gebroken veer, bagger wagen van Ferrari en dominante wagen van Brawn en co roet in het eten gooide. Vandaag de dag is hij niets anders dan de \'bitch\' van Alonso. Hoe zal het Mark Webber vergaan!?

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 21:54
  • jammer dat volgend jaar het complete team om Vettel gebouwd wordt...dus proberen is een optie die gedoemd is te mislukken...

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 21:55
    • Dat was in 2009 en 2010 ook al zo. Desondanks kwam Webber toch prima mee.

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 13:40
  • Patavo

    Posts: 73

    Ik ben bang voor Webber dat hij volgend jaar geen kanshebber voor het WK is. Ten eerste betwijfel ik of Red Bull zo dominant zal blijven (vooral bij de kwalificaties denk ik dat ze veel gaan inleveren). Ten tweede denk ik het team om Vettel gaat draaien in 2011.

    Persoonlijk vind ik het ook niet erg, want ik ben blij dat deze man niet aan het rijtje van wereldkampioenen is toegevoegd. Hij kan goed racen, maar ik vind hem geen ware kampioen.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 23:33
  • ik gun het hem,maar denk toch dat dit zijn laatste kans was...

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 23:36
  • gabini

    Posts: 783

    Ik vrees dat dit zels zijn laatste race was! in ieder geval voor Red-bull!!!!!!!

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 23:39
  • miauw

    Posts: 1.136

    Exit Mark Webber, triest maar waar, volgend jaar heeft geen geen schijn van kans meer, als hij nog voor Red Bull rijdt...

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 07:31
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Jammer voor Webber maar hij heeft het zelf weggegooid. Was hij in Korea niet gespint en was hij daar 2e geworden dan had hij nu kampioen geweest. Dat is allemaal achteraf gelul natuurlijk maar ik ben blij voor RBR dat er in elk geval een van hun coureurs kampioen is geworden. Vettel heeft het super gedaan en met een beetje geluk (Petrov) kampioen geworden. Meer dan de race winnen kon hij nl. niet.

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 10:11
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Ik weet het niet....

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 10:22
  • Zsolt

    Posts: 61

    De enige juiste en mogelijke uitspraak van hem ook nadat hij net de titel niet gewonnen heeft.
    Ik hou het volste vertrouwen in hem. Is altijd een goed qualifier geweest en zit nog steeds bij het beste team. Hij gaat volgend jaar laten zien dat ie het Vettel nog enorm lastig kan en wil maken.

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 10:39

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar