Lewis Hamilton sluit seizoen met tweede plaats af
- Gepubliceerd op 14 nov 2010 16:36
-
12
- Door: Robin Smeets
"Het was geen spectaculair seizoen voor ons, maar ik moet Red Bull en Sebastian feliciteren met de titels", vertelde Hamilton. "Zij hebben het geweldig gedaan dit jaar. Voor ons was het een goed eindresultaat. Jenson en ik hebben dit jaar hard gepusht, maar volgend jaar zullen we sterker terugkomen."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.713 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 120
Sportief, was hij niet uitgevallen in Hongarije, dan was hij wellicht kampioen geweest, Als, Als, Als.......
Posts: 102
Ja das zeker als als als. Vettel had in Korea ook de 25 volle punten kunnen hebben en in het begin van het seizoen had hij ook nog zo\'n gevalletje. het is zoals het is en ik denk dat hij gewoon de terechte kampioen is geworden. Hij heeft er ZELF voor gereden vandaag en de rest heeft het laten liggen. Er is geen teamordeer voor nodig geweest of wat ook en aan het eind had hij de meeste punten. In dat geval ben je voor mij de TERECHTE kampioen.
Posts: 2.567
GP spanje GP Monza GP Hongarije gp singapore S##&T, Man
volgende jaar dan maar
Posts: 331
mooi gezegd hamilton en jenson
volgend jaar weer een lap eraan geven en dan zoregen dat een van jullie 2 de winnaar wordt
Posts: 87
Inderdaad mooi gezegd en jou zien we de eerste drie maanden hier niet meer terug, maar daarmee zijn ze toch maar achter Alonso blijven staan in het WK. Het mooie is dat geen enkele update goed gewerkt heeft van McLaren waar ze elke race maar zeiden \"nu gaat het de andere kant op\" ja inderdaad de kant naar achter. En dan in de laatste race komen ze tot de vaststelling dat er een schroefje verkeerd zit in de achtervleugel, en maar zeiken over Red Bull en Ferrari over hun voorvleugel. In ieder geval enige deelneming, bij de eerste drie geen enkele McLaren. Jij bent alleen blij dat een Red Bull het WK heeft gewonnen, maar jou McLaren team heeft ook maar niks gepresteerd in het rijderskampioenschap dus :):):).
En nu laat de reakties maar komen. :-).
Posts: 11.414
De laatste race werkte de update anders wel. Misschien net niet genoeg om de Red Bulls te verslaan, maar wel genoeg om Alonso het kampioenschap afhandig te maken.
Posts: 12.432
Pat
Wanneer ik nu eens heel slecht denk.....zou het dan kunnen zijn dat dit payback time was van McLaren aan het adres van Ferrari en Alonso. Spygate en Alonso versus hamilton?? Wanneer je toch ziet dat zelfs Button veel sneller was dan die Ferrari terwijl in de weken ervoor beide Mclarens niet konden aanhaken.....ach nee, dat is alleen slecht denken.
Posts: 11.414
Als ze die achtervleugel in Japan al goed hadden gehad dan had Hamilton zelf het kampioenschap wel gewonnen.
Hamilton wilde gewoon de race winnen. Of daar in ieder geval voor vechten. Daarom was hij ook zo kwaad over de radio toen hij na zijn stop achter Kubica zat.
Posts: 2.181
Had meer ingezeten als niet achter Kubica terecht was gekomen,
hoop dat ze volgende jaar sterk terug kunnen komen.
Posts: 11.414
Die reorganisatie heeft bij McLaren duidelijk niet goed gewerkt. Degene die nu de strategie doet heeft het duidelijk niet helemaal in de vingers. In Australie Hamilton voor een onnodig stop naar binnen halen en nu ook weer zoiets dwaas. Hamilton ging nog steeds sneller dan Kubica en hij zat er nog niet ver genoeg voor, dus waarom binnenhalen dan?
Aan de andere kant die Red Bull was gewoon veel sneller. Vettel heeft de hele race kunnen cruisen. Het had dus ook niets uitgemaakt ook.
Posts: 3
tjonge jonge wat een ... is die alonso toch. ik ben de beste blabla maar niet langs ene petrov komen en dan achteraf als ze die finisch lijn over zijn z\"n middelvinger naar hem opstekken.
sorry hoor maar het was al een vreemd mannetje maar nu heb ik het helemaal met hem gehad.
mooi voor red bull ,jammer voor mclaren en fijn voor de fia ehhhh ferrari
Posts: 39
ja die kwalonso is echt een cock s..... ik gun hem echt niks meer