Jenson Button ontevreden over balans van auto in trainingen
- Gepubliceerd op 12 nov 2010 17:40
-
15
- Door: Robin Smeets
"De ochtend verliep best goed, er was veel grip voor een circuit dat zo weinig wordt gebruikt". vertelde Button. "Er waren wat gebieden waarop we onszelf nog konden verbeteren zoals de voorkant van de auto. Mijn voorbanden blokkeren namelijk erg snel, iets waar we de afgelopen races ook al last van hadden."
"'s Middags reden we met minder downforce op de auto, maar hij voelde een stuk slechter aan. Ik had vooral moeite met de balans van de auto. In elke bocht leek het alsof de auto zich anders gedroeg. Als je kijkt naar de tijden van de langere runs zie je ook dat ik moeite heb om constante tijden te rijden. We zullen dat uit moeten zoeken voor morgen."
Trending nieuws
-
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 5.397
Dat betekend dan toch dat de auto de laatste aantal races naar Lewis z\'n rijstijl is ontworpen. Button is het hele seizoen al de langzaamste van de twee, maar de laatste 2/3 races valt Button z\'n snelheid me toch enorm tegen.
Posts: 866
ja? Kwam BUT vorige race niet van ver achter tot direct achter HAM?op 1 seconde
en in Japan (2 races geleden) Was BUT zelfs 4e en HAM 5e en over de 2 races daarvoor zullen we het maar niet hebben he? (Reminder 2 x DNF,RET of hoe je het ook maar wilt noemen.)Dus onderbouw voortaan even wat je bedoelt maar zoals je het nu formuleert komt het over van :
Ik heb een account en ik druk maar op wat knopjes.
Posts: 18.535
Ok, zullen we onderbouwen? In Korea kon Button in geen mijlen Hamilton volgen. In Japan was de enige rede dat hij voor Hamilton gefinisht is, het feit dat Hamilton zijn versnellingsbak was uitgevallen, dat ondanks het feit dat hij voor hamilton was gestart.
In Singapore kon Button Hamilton evenmin volgen. Dus wat moeten we nog onderbouwen? Ik zeg niet dat ik akkoord ben met het feit dat de wagen naar Hamilton ontworpen is, maar Button is gewoon structureel trager dan Hamilton.
Posts: 8.004
Op Japan had Hamilton problemen met zijn toen nieuwe versnellings bak, ik dacht dat de derde vesrnelling het niet deed en dat hij enkel de hogere versnellingen kon gebruiken. Wat ik raar vind is dat Button goed met de banden om kan gaan en een soepele rijstijl heeft, nu heeft hij 3 goede beslissingen gemaakt betreft zijn banden keuze tijdens de race maar anders is het toch meestal Button die problemen heeft met de banden. Of dat te maken heeft met de verschillende rijstijlen of dat de wagen meer naar de hand van Hamilton wordt gezet, laat ik graag aan de kenners over.
Posts: 8.004
Hihi Running op hetzelfde moment bijna dezelfde mening hebben, telepathie?
Posts: 5.397
Ik weet niet waarom je mij direct persoonlijk begint aan te vallen maar mijn mening is gewoon berust op feiten. Het is iets wat iedereen dit seizoen heeft kunnen zien. Maar wellicht dat je naar de verkeerde raceklasse heb zitten kijken.. Speciaal voor jou zal ik het dan beter onderbouwen: Hamilton was 13x sneller dan Button tijdens de kwalificaties dit seizoen. Hij finishte 12x op een betere positie dan Button. En dat terwijl Hamilton 2x vaker is uitgevallen dan Jenson.
Button was in Brazilie tijdens de race enorm goed bezig, ging veel beter om met de banden. Maar die 1 sec. achterstand komt door de safety car situatie, dat weet je zelf ook wel. Lewis had overigens wel de snelste rondetijd.. en had zich beter gekwalificeerd. Dan Japan, daar had Hamilton een probleem met zijn versnellingsbak zoals hierboven al was genoemd. In Singapore werd hij eraf gereden door Webber. Dan houd je Monza over, wat volledig zijn fout was. Daar was die gewoon stom bezig..
Posts: 2.418
@de autoverkoper: Op Interlagos had Button wel het \'geluk\' dat hij een vroege pitstop maakte waardoor hij niet achter het rijtje van Hulkenberg vast zat, maar een hoger tempo kon rijden. Natuurlijk tactisch prima, maar niet echt pure snelheid of zo. En vergeet niet dat Hamilton op Suzuka 10-15 seconde voor Button lag, tot zijn versnellingsbak kuren kreeg. Toen haalde Button hem inderdaad in.
Posts: 11.414
Hamilton klaagde over hetzelfde probleem (blokkeren van de voorremmen). Alleen kan die er dan blijkbaar beter mee omgaan.
Posts: 1.315
Aan het begin van dit jaar zat Button wat beter in z\'n vel dan nu. Maar Hamilton kende zwakke races zoals vorige week in Brazilie waar Button zonder al te veel moeite vanaf P11 naar Hamilton toe reed. Maar over-all is Hamilton wel sneller.
Posts: 11.414
Button heeft vaak veel succes met zijn afwijkend getimede pitstops. Niet altijd, maar hij heeft een paar keer mooi mee gescoord. Ook uit noodzaak omdat hij zijn banden steeds zo snel kapot rijdt, maar toch.
Zo reed Button ook alleen maar \"naar Hamilton toe\" omdat Button eerder een pitstop maakte en dat achteraf de beste optie bleek.
Overigens reed Button dus wel al veel eerder zijn banden aan gort alleen had hij toen de mazzel dat Kubica al opgehouden was door Hulkenberg.
Posts: 336
Jep, ik als Button fan geef ook toe dat Hamilton over het algemeen de snellere van de twee is, iets wat ik ook wel verwacht had. Wel heeft Button mij enorm doen verbazen met zijn eerste jaar bij McLaren, die ik echt zeer goed vind. Ik kijk dan ook uit naar volgend jaar, wanneer Button wat meer in het team gevestigd is en wat meer op zijn plek is. Niet dat hij dat nu niet is, maar we moeten wel in ons achterhoofd houden dat dit Button zijn eerste jaar is bij McLaren. Wie weet kan hij Hamilton volgend jaar wat vaker aanvallen. Gebeurt dat niet, dan is hij een prima constante rijder, die toch echt wel iets boven de middenmoot uitstijgt.
Just my two cents.
Posts: 11.414
Button heeft me ook wel verrast ja. Hij laat toch maar zien dat je met wat gokken best succes kan hebben. Dat je niet de snelste hoeft te zijn om prestaties te boeken.
Eigenlijk hetzelfde als wat hij vorig jaar deed. Niet van pole starten en toch de races winnen. Of buiten de top 10 starten en toch punten halen.
Posts: 3.145
Respect voor Button, hij doet het opzich erg goed zijn eerste seizoen bij McLaren. Wat je zegt, Button is een constant rijder en kan daardoor, jammer genoeg, niet pieken op momenten dat het echt moet. Bij Lewis heb ik het gevoel dat hij echt het maximale uit de auto weet te halen, zelfs als de auto hem niet lekker ligt. Doordat Lewis de McLaren op plekken weet te zetten, de McLaren is niet beter dan de 3e auto (achter Ferrari en RBR) en daardoor komt Lewis af en toe in de problemen, bv het eraf schieten na restarts achter SC. Alonso die er bv voorbij schiet, dat heeft ook weer een oorzaak en dat is dat de McLaren moeite heeft om warmte in de banden te krijgen.
Met andere woorden, de McLaren is niet de makkelijkste auto om te rijden door o.a. zijn bijzonder stugge vering, maar de heren doen het wat dat betreft gewoon erg goed! :)
Posts: 4.951
Blijkt maar weer, altijd lopen zeuren die Button.
Posts: 646
De Knop doet dat goed dit jaar!
Zonder dat koelelement dat door die mechanicien werd \'vergeten\' in zijn auto (Monaco) en zonder dat hij gewoon van de baan werd geramd door een onvoorzichtige Vettel (België) had hij redelijk wat hoger gestaan in het WK.
Maar goed, \'pech\' kenden ze allemaal wel eens.
Volgens jaar zal het wel nog beter gaan. Hij heeft immers geen enkele inspraak gehad in de auto van dit jaar. Die was reeds ontworpen toen Button zijn slaapzak in Woking ging leggen.
Wat hij vooral moet verbeteren is zijn kwali-vorm. De race op zich doet hij steeds wel meer dan behoorlijk. Behalve Korea, wat hij zelf ook ruiterlijk toegaf.