user icon
user icon

Massa: "Problemen oplossen, dan strijd ik in 2011 weer mee"

  • Gepubliceerd op 12 nov 2010 12:09
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Felipe Massa heeft niets aan geloof in eigen kunnen ingeboet tijdens het moeizame seizoen 2010. De Braziliaan won dit jaar nog geen race en stond vijf keer op het podium. Een schril contrast met wat teamgenoot Fernando Alonso presteert, maar Massa rekent op beterschap in 2011.

“Ik weet waar ik toe in staat ben en ik weet dat ik kan vechten voor kampioenschappen en zeges, zoals ik het verleden veelvuldig gedaan heb. Je hoort nu allemaal verhalen uit de media omdat die alleen het heden meenemen in hun beschouwingen. Ze onthouden het verleden nooit en kijken niet naar de toekomst, maar alleen naar de gebeurtenissen per race. Ik trek me daar niets van aan. Ik maak me liever druk om wat ik ben en waartoe ik in staat ben. Ik weet zeker dat als ik de problemen van dit jaar oplos, dat ik me dan volgend jaar weer meng in de strijd. Daar ben ik naar op zoek”, aldus Massa.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    Ik hoop het voor hem, anders zijn zijn dagen geteld bij Ferrari.
    Ze blijven dit niet lang meer accepteren, en ik denk dat ze Kubica al in het vizier hebben als vervanger.

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 12:14
  • De strijd om 2e coureur bij Ferrari heeft ie al gewonnen. Eerste prijs voor 2011 is binnen.

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 12:17
  • pff door deze gast liepen ze ver achter bij de constructeurs mooi op stappen... ik geloof er niet meer in.

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 12:22
  • Alonso heeft nu aan het gehele team laten zien de sterkere (zo niet, dominantere) van de twee te zijn. Met het ontwikkelen van de nieuwe wagen heeft hij dus waarschijnlijk net iets meer input. Massa komt dit nooit te boven.

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 12:33
  • Het zal me benieuwen. Ik vindt dat hij na zijn ongeluk veel ingeboet heeft. Maar de wisseling naar bijvoorbeeld Renault kan wonderen doen en is hij van het juk van Alonso af.
    Maar Kubica naast Alonso, is dat wel een goede combinatie van die twee onderling? 2011 kan weer spannend worden.

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 13:29
    • Dennoow

      Posts: 962

      Ik denk het wel, Kubica en Alonso zijn ook naast de baan goede vrienden. Daarnaast is Kubica uiteraard een spectaculair goede coureur, evenals Alonso zelf. Als die 2 bij Ferrari komen dan heb je kans dat het een erg saai seizoen wordt, tenzij Newey weer iets moois uit de hoge hoed tovert.

      • + 0
      • 12 nov 2010 - 15:09
  • Supa

    Posts: 1.603

    Ik zie hem zeker terugkomen, Massa heeft zeker talent.

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 13:36
  • Skoezie

    Posts: 146

    Heel benieuwd of Ferrari hem, ondanks zijn contract tm 2012, niet alsnog buiten zet. Kan me voorstellen dat ze toch iemand naast Alonso willen hebben die net even wat meer punten binnen kan hengelen.

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 13:52
    • okkie

      Posts: 302

      Zo is Kimi Raïkonen ook tijdens een lopend contract buiten gezet. Een contract zegt niet veel in F!

      • + 0
      • 13 nov 2010 - 10:23
  • Wiebert

    Posts: 67

    problemen oplossen en dan in 2011 mee strijden... als je de problemen gedurende het seizoen niet kan oplossen waarom straks dan wel..? je kan bijna niet testen... tijdje geleden zei Brundle op BBC dat hij niet zo snel meer is sinds dat ongeluk in Hongerije

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 14:11
  • Np-F1

    Posts: 917

    \'zoals ik het verleden veelvuldig gedaan heb\'

    Ik hoop dat hij het hier over races winnen heeft, want anders is er tussen 2008 en nu nog ergens een seizoen geweest in z\'n dromen waar hij kon strijden voor het kampioenschap.

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 14:30
  • Dennoow

    Posts: 962

    In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst Felipe.

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 15:07
  • Als Ferrari volgend jaar de snelste auto levert dan zie ik Massa wel weer mee doen om de knikkers. Als het weer net niet de snelste auto is dan voorzie ik een vergelijkbaar seizoen zoals 2010 (en 2007 en 2006)

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 15:46
    • Nouja niet helemaal mee eens. Ik bedoel kijk 2009. Die wagen was erg moeilijk te rijden. (zie de vervangers het moeilijk hebben bijv) en Massa reed er toch echt wel sterk in al was die wagen helemaal niet snel.

      Verder weet ik wel bijna zeker dat Massa als er geen problemen zijn gewoon vooraan mee doet hij kan het en dat heeft ie laten zien.

      • + 0
      • 12 nov 2010 - 16:48
  • f60

    Posts: 1.725

    Ik ben benieuwd naar zijn Pirelli test op vrijdag.

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 16:56

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar