Grand Prix Australië 2011 in gevaar vanwege financieel geschil
- Gepubliceerd op 11 nov 2010 21:16
-
9
- Door: Robin Smeets
Ron Walker vertelde vandaag dat de CAMS maar liefst 800.000 Australische dollars vraagt om de race in Melbourne te organiseren. Volgens de voorzitter van de Australian Grand Prix Corporation, Ron Walker, is dit echter veel te veel. "We zullen geen nieuw contract met de CAMS ondertekenen totdat zij hun prijzen hebben verlaagd en hun management hebben aangepast op verschillende posities", aldus Walker.
Echter, de CAMS dreigt naar de World Motor Sport Council te stappen als Walker niet voor 19 november aanstaande het bedrag heeft betaald. De motorsportbond zal dan voor de FIA pleiten om de Grand Prix van Australië voor 2011 van de kalender te halen. Walker hoopt echter op een goed einde en is naar Abu Dhabi afgereisd om met Bernie Ecclestone te praten die zich met de zaak zal gaan bemoeien.
"Meneer Ecclestone zegt gewoon: 'Ik heb een contract met de regering van Victoria voor vijf jaar'. Hierdoor ben ik ervan overtuigd dat het opgelost gaat worden en dat de CAMS ons niet van de kalender kan halen."
De Australische Grand Prix staat vooralsnog gepland voor 27 maart 2011, de tweede race van het seizoen.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 1.481
Nee plz niet Australië, na België altijd de leukste races van het jaar :(
Posts: 2.250
Pff, waar blijven deze berichten?
\"Valencia in gevaar.\"
\"Bahrein niet zeker van plaats op de kalender.\"
Altijd maar de races die het meest spektakel opleveren die moeten verdwijnen...
Posts: 18.535
Die races hebben geen problemen met het geld.
Posts: 5.397
Verdomme man.. Het is één van de mooiste circuits op de kalender. Melbourne is altijd leuk om naar te kijken en formule 1 leeft daar enorm.. Als autosportbond zou je zoiets moeten willen behouden.
Posts: 619
Storm in een glas water volgens mij. Albert Park mogen ze sowieso niet verliezen omdat het 1 van de leukste circuit is.
Trouwens, als Zuid-Korea door gaat, dan gaat Melbourne ook wel door:)
Posts: 18.535
Als Spa en Canada al langs de kalender kunnen vallen, dan zal dat voor Melbourne ook best kunnen. Hopelijk kunnen we dan nog eens op Adelaide gaan rijden.
Posts: 367
inderdaad, gewoon een sterk staaltje onderhandelingstactiek.
Posts: 3.007
@Runningupthathill, ik denk dat de CAMS overal een stokje voor zal steken. Aangezien het een landelijke organisatie lijkt te zijn, zal het ook in Adelaid zelfde bedrag gaan vragen en dan is het geen optie meer.
Posts: 917
Is dit ook al niet gaande sinds 2004? 2005? Financiële problemen? Oh jee, wordt het nog wel gehouden?
Volgens mij staat het toch echt al sinds 1996 onafgebroken op de kalender. Dus ik maak me geen druk, mooie baan, leuke races en lekker vroeg opstaan. Houden dus.