user icon
user icon

Weerupdate Yas Marina: regen maakt einde aan langdurige droogte

  • Gepubliceerd op 11 nov 2010 20:27
  • comments 9
  • Door: Robin Smeets
De afgelopen 123 dagen (!) is er in Abu Dhabi géén druppel regen gevallen. Niet zo vreemd dan dat de kranten gisteren openden met het bericht dat er regen was gevallen in het land van zon en woestijn. Voor het komende weekend is de dreiging van regen echter nog niet geweken.

Dinsdagavond begonnen de eerste druppels regen te vallen in Abu Dhabi waarmee er een einde kwam aan een 123 dagen durende droge periode. Het lokale weerstation in Abu Dhabi voorspelt verdere kans op regen en dan vooral op zaterdag. Tijdens de race op zondag zal het droog blijven.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Lol 123 dagen en het gebeurt 3 dagen voor de afsluiting van een Formule 1 kampioenschap! De weergoden houden dus ook van een spannende F1 race. :)

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 20:33
    • Hahaha ja zeg dat wel!
      \'t Lekje drboven dicht men zo, wedden? :S

      • + 0
      • 11 nov 2010 - 21:02
  • Kevin

    Posts: 4.646

    Haha, dat is nog eens toevallig. Ik hoop Lewis op pole dan. Als je het kampioenschap verliest, doe het dan in stijl.

    Regen voor de zondag was natuurlijk nog mooier geweest.

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 21:02
  • Laat maar komen, kan de race en het kampioenschap behoorlijk opvrolijken! Stel je voor dat Hamilton op p1 en Vettel op p2 staan maar Webber en Alonso hun hebben laten verrassen en van achter naar voor moeten komen. Dan krijgen we pas een echte race.

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 21:16
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ik begrijp niet helemaal wie dat zo onderbouwd dat de mclarens het zo goed doen in de regen .Alle laatste races in de regen of natte baan waren de mclarens toch echt niet snelste.Van mij het maar ik zie dat niet in de laatste races.

      • + 0
      • 12 nov 2010 - 07:08
  • Np-F1

    Posts: 917

    Regen of niet, die baan is toch niks. Een spannende race op zich hoeven we niet te verwachten. Maar regen in de Quali zorgt voor leuks, vraag maar aan Hulkenberg. ;)

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 23:04
  • Fritz

    Posts: 117

    123 dagen droog is best lang! Dan zal het wel weinig uitmaken als het 1 of de dagen regent?

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 09:44
  • hoi,,10uur nederlandse tijd.ik kijk nu live op t.v de 1ste vrije training,en er word gereden nu op een opdrogende baan,maar met die temperaturen daar zal de baan snel weer droog zijn ,veel kijk plezier ieder..

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 10:04
  • Ik zit in ieder geval op het puntje van de stoel... nee, ik lig onderuit op de bank! En de zapper in mijn hand, vrouwlief komt er dit weekend niet aan!

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 12:54

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar