Red Bull-coureur Daniel Ricciardo kijkt met een positief gevoel terug op de eerste dag op de Hungaroring. De Australiër eindigde beide trainingen als snelste en is positief over de updates die Red Bull heeft meegenomen naar het circuit nabij de Hongaarse hoofdstad Boedapest.
In gesprek met Nathalie Pinkham van Sky Sports laat Ricciardo de volgende reactie optekenen: "Ik denk dat we tevreden kunnen zijn met wat we vandaag hebben laten zien. In Silverstone kostte het ons moeite de verbeterde onderdelen goed te laten werken, hier ging het meteen goed. Het ziet er goed uit en ik heb vertrouwen in de auto. Ik weet niet of we de auto op de eerste rij kunnen krijgen, Mercedes en Ferrari hebben nog wel wat over. We gaan er het beste van maken."
Max Verstappen kon zijn teamgenoot vandaag niet bijhouden. In de eerste training eindigde de Nederlander als vierde, in de tweede training was er een zesde plaats voor Verstappen.
Daniel Ricciardo: "De updates lijken goed te werken"
- Gepubliceerd op 28 jul 2017 15:47
-
22
- Door: Mathijs Carolus
Trending nieuws
-
Hamilton weet wat nodig is voor wereldtitel met Ferrari: "Ik denk er niet aan"
Lewis Hamilton weigert zich voorlopig rijk te rekenen in de strijd om de wereldtitel, maar de Ferrari-coureur merkt w...
25 jun 2026 18:46 -
Russell kan Antonelli en Ferrari aan: "Moet kleine dingen verbeteren"
George Russell is vol goede moed afgereisd naar de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Mercedes-...
25 jun 2026 16:09 -
Alonso haalt keihard uit naar 'online misbruik' richting Aston Martin
Fernando Alonso is helemaal klaar met de online haat die zijn team Aston Martin momenteel ontvangt. De Spanjaard gaat...
25 jun 2026 18:06 -
Hadjar onthult Red Bull-onderzoek naar ingrijpend probleem
Isack Hadjar heeft bevestigd dat Red Bull bezig is met een diepgaand onderzoek naar de startproblemen. Hadjar en zijn...
25 jun 2026 16:46 -
Verstappen duidelijk over cruciale updates van Red Bull
Volgens Max Verstappen zijn de updates van Red Bull dit weekend cruciaal voor het hele team. Red Bull introduceert di...
25 jun 2026 17:21
Reacties (22)
Login om te reageren-
MB draait morgen de kraan weer open en Ferrari moet nog aan de balans werken en kunnen in kwali ook meer dan RBR. Zal geen ander beeld geven dan de races hier voor. Alleen is het gat wat kleiner.
- + 0
- 28 jul 2017 - 15:56
-
Dat Red Bull hoger eindigt dan de standaard 5 en 6 durf ik wel een wedje met je op te leggen
- + 0
- 28 jul 2017 - 15:58
-
Kratje bier? lol.
- + 0
- 28 jul 2017 - 16:16
-
Ik lust geen bier, maar een flesje bacardi gaat er wel in
- + 0
- 28 jul 2017 - 16:24
-
maar waarom lukte het max niet
- + 0
- 28 jul 2017 - 16:04
-
Ricciardo is gewoon beter.
- + 0
- 28 jul 2017 - 16:07
-
Tis maar training! Je moet niet achterste van je tong laten zien
- + 0
- 28 jul 2017 - 16:07
-
Hij keeg de setup niet voor elkaar. ALthans, het duurde even. Uiteindelijk scheen ie het wel voor elkaar te hebben maar door de rode vlaggen kon hij geen snelle ronde meer rijden. Ik verwacht hem morgen wel in de buurt van RIC. En zo niet, dan is RIC weer s een keertje sneller. Kan een keer voorkomen.
- + 2
- 28 jul 2017 - 16:08
-
"We worked quite a lot on the car, changed a lot of parts, and in the end of the second practice I was feeling quite okay with the car.
"Maybe in terms of lap time, not yet, but I could never really finish my lap time on the supersoft. It was good." aldus Max op Sky.- + 6
- 28 jul 2017 - 16:10
-
Ik ben blij dat Max een goede balans heeft gevonden. Ik heb er wel vertrouwen in. Maar ik verwacht dat MB en Ferrari (Vettel) sneller zijn in de kwali. Maar het gat naar Ricciardo dicht hij zeker morgen.
- + 0
- 28 jul 2017 - 16:15
-
Het is toch niet zo moeilijk te begrijpen dat Ricciardo, net als Max ook gewoon een hele goede coureur is en dus soms ook gewoon sneller is dan Max? Of is dat zo lastig te begrijpen of te verkroppen?
- + 4
- 28 jul 2017 - 16:17
-
Damon, Omdat max voor de meeste een god is die of alles goed kan doen of alles slecht doet. Reed net onderweg naar huis, op het nieuws kwam de volgende zin voorbij: Max heeft geen goede middag gehad, hij werd slechts 6e in de tweede vrije training. Wat is dat nou weer voor non-nieuws. Ik denk die heeft hem in de muur geparkeerd oid, nee hoor hij was niet snel genoeg. Zo denkt half NL dus over verstappen, dat ie een slechte dag heeft als ie niet in de vrije trainingen boven aan staat(want ja vorige keren stond ie wel bovenaan, dus is alles minder dan 1 tm 3 slecht).
- + 2
- 28 jul 2017 - 16:57
-
Om maar over de kranten en ander nieuws te zwijgen elke keer dat non nieuws dat Max het goed deed in de training en zondag wel even podium pakt.
- + 0
- 28 jul 2017 - 17:26
-
Qua non nieuws brengen doe je het zelf nauwelijks beter dan die kranten @Alonso fan
- + 0
- 28 jul 2017 - 18:24
-
De snelheid en grip zag er super uit. Op naar morgen. De race pace zag er ook goed uit zover we dat konden zien. Waren ook snel op de soft in fp1 dacht ik te zien al kon ik de ronde tijden niet heel de tijd volgen. Ferrari heeft nog werk aan de winkel.
- + 0
- 28 jul 2017 - 16:10
-
RIC gaat hem winnen zondag (zal Max niet zo blij mee zijn)
- + 1
- 28 jul 2017 - 16:21
-
Jos ook niet.
- + 0
- 28 jul 2017 - 16:27
-
Ja alles is mogelijk maar wacht eerst morgen de kwalificatie maar af; dan is er geen verstoppertje spelen meer bij.
- + 0
- 28 jul 2017 - 16:28
-
Zou mooi zijn als een van de Bulls zou winnen. En waarom zou Max niet blij zijn als Daniël als eerste over de finish komt? Natuurlijk wil Max winnen, maar als blijkt dat Daniël gewoon sneller is op deze baan, is het toch verdiend? Raar om nu al te verwachten dat Max altijd sneller zal zijn Daniël.
- + 0
- 28 jul 2017 - 16:33
-
Vettel. Hamilton etc ook niet denk ik dan . Maar is nog wat te vroeg lijkt mij. Ik denk dat de bullss de ferrari,s pakken maar mercedes is nog wat te snel denk
- + 0
- 28 jul 2017 - 16:44
-
Mocht Ricc op eigen kracht (dus niet zoals ik Baku) winnen dan verwacht ik dat heel RBR daar toch wel erg blij is. Het feit dat het gat dan op banen als dit tenminste gedicht is.
Verwacht alleen zelf dat de Merc gewoon vooraan staan mede door hun Qualimodus. Mochten ze er toch eens een keer achter staan dan denk ik niet dat ze RBR voorbij komen.- + 0
- 28 jul 2017 - 18:15
-
Dat denk ik ook Manuel. De paar rondjes die ze deden op racepace was Lewis sneller op de soft banden dan Ferrari en RBR op de SS.
- + 0
- 28 jul 2017 - 17:17
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land NL
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
834.069 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.259 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Posts: 659
"We worked quite a lot on the car, changed a lot of parts, and in the end of the second practice I was feeling quite okay with the car.
"Maybe in terms of lap time, not yet, but I could never really finish my lap time on the supersoft. It was good." aldus Max op Sky.