Fernando Alonso: "De titelstrijd ligt nog volledig open"
- Gepubliceerd op 07 nov 2010 20:17
-
28
- Door: Dennis Roke
Alonso: "Ik heb een tweede plek nodig als Mark wint en een vijfde als Vettel wint, dus het is absoluut nog niet gedaan. We zagen vandaag hoe snel de zaken kunnen veranderen. Een foute beslissing en je ligt negende, dan kun je de titel wel vergeten. Het zal een stressvol weekend worden, maar we zullen zien wie er het beste mee omgaat."
Alonso geeft toe dat zijn race op Interlagos niet van een leien dakje ging. "We verloren de race in de openingsfase toen ik vastzat achter Hamilton en Hulkenberg. Ik verloor daar zo'n 12 seconden, dat rij je niet meer dicht. Later hadden we nog een kans met de safety car, maar toen ik alle achterblijvers voorbij was, lag Mark al zeven seconden voor me."
Trending nieuws
-
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 66
Alonso heeft echt wel een serieus probleem volgende race:
De RedBull\'s zijn onoverwinnelijk op een droog circuit(in de woestijn regent het nou niet zo vaak) dus als ze in Abu-Dhabi 1-2 vertrekken, dan zal indien nodig Vettel de kop afstaan voor het team(Webber dus) en kan Alonso zijn wereldtitel vergeten!
Alonso, pers verdomme alles uit die Ferrari en laat die RedBull\'s je stof eten!
En als Alonso het niet word, dan Webber maar.
Als WK met slaande deuren een team verlaten, lekker pijnlijk voor RBR!
Posts: 18.535
Alonso zit zeker met een probleem, als Red Bull die één twee kan halen. Dan zal hij zeker proberen of Vettel of Webber te passeren, loopt dat Falikant af, dan hoeft maar één van de twee red bull\'s zijn race uit te rijden om het kampioenschap te winnen. Ik voel een nieuwe Jerez 1997 aankomen :p
Posts: 1.966
Je haalt de woorden uit mijn pc!;)...Hoop dat Alonso iets kan uitrichten, maar idd, de RB\'s waren vorig jaar ook oppermachtig in Abu Dhabi.Hij zal pole moeten rijden!
Posts: 2.788
Als die achterblijvers er niet tussen hadden gezeten, dan had hamilton misschien op het podium kunnen komen. Met nieuwe banden zouden hij en button misschien alonso nog in kunnen halen. Zou wel leuker zijn geweest voor het kampioenschap.
Posts: 147
Idd, waarom laten ze die achterblijvers niet meer voorbij gaan? Vroeger deden ze dat wel, toch? Vind ik wel eerlijker, iedereen moet bij een herstart gewoon op zijn eigen positie zitten.
Posts: 1.315
Doe toch normaal joh, heb je gezien de pace waarmee Alonso reed en de pace van Hamilton?
Posts: 11.414
Alonso mag blij zijn dat ze liever Vettel zien winnen en dat Red Bull er blijkbaar vanuit gaat dat ze weer een 1-2 scoren. Is wellicht ook wel waarschijnlijk, maar ze nemen wel een enorme gok.
Posts: 9.253
Idd. Nou hadden ze zich wel in de positie gebracht dat ze zich het niet kunnen veroorloven om \"actieve\" teamorders toe te passen (wisselen van positie, het behouden van positie een zie ik als een \"passieve\" teamorder). Dankzij de grote waffel van de heer Christian Horner.
Posts: 8.004
Ik denk als Alonso/ferrari zijnde dat ze Hamilton niet moeten uitvlakken die kan nog een belangrijke buffer spelen in het voordeel van de Red Bulls, waarom; omdat Hamilton vorig jaar sterk was, de top van de Mclaren kan zich meten met de Ferrari en Hamilton zou zich voor Alonso kunnen qualificeren. Met andere woorden gezien de lay-out denk ik dat de McLaren het lastig kan gaan maken voor alonso.
Posts: 51
Ik denk niet dat ze Webber in de hand hadden.Die ging echt wel voor de overwinning, hoe zou je zelf zijn.Alonso en Hamilton
hadden het moeilijk om bij te benen.Wordt spannend in abu dhabi...
Posts: 1.966
Nee, maar ondertussen had Webber wel een \"oververhitte motor\" halverwege de race;).
Posts: 147
En dan te bedenken dat Ferrari zich bijna teruggetrokken zou hebben voor het kampioenschap als het in Monza niet zo goed gegaan zou zijn. Zo zie je maar dat het heel snel kan kantelen in F1.
Posts: 653
Even een scenario wat een hoop stof gaat doen op waaien (maar uiteraard nooit gebeurd):
Ena-laatste ronde van de race, Vettel rijdt op P1 en Webber op P2. Alonso met ruime afstand op P3, 4 of 5. Vettel heeft in gedachte om Webber er voorbij te laten voor de finish, maar Alonso gaat roet gooien in het diner van de stieren. Alonso gunt het Vettel meer dan Webber en gaat op de rem, komt ergens achteraan te rijden en maakt zo Vettel kampioen (meer overwinningen dan Webber).
Dat zou wat zijn zeg...
Posts: 2.049
Dan gooit hij zijn eigen titel weg; waarom zou het dat in godsnaam doen.
Posts: 653
Als de volgorde is zoals bovenstaand, gaat Vettel echt wel Webber er voorbij laten hoor, dan is Alonso dus geen kampioen.
Posts: 624
ik word stilaan gek van dat gelul over die Webber. RBR, Horner, Marko en Matteschitz hebben Webber ondertussen al bijna vier jaar in dienst en zullen wel weten wat Webber wel en vooral niet kan. Niet verwonderlijk, zelfs wij vermaledijde televisiekijkers, zien dat. In een seizoen waarin hij met de beste auto rijdt en zonder noemenswaardige mechanische problemen, weet Webber nog een wdc te verkl*ten. Niet moeilijk dat RBR voor Vettel kiest, die kan zelfs na 3 races met mechanische pech nog tot op het einde meestrijden voor de WDC.
Posts: 102
Eindelijk eens iemand die het op dezelfde manier bekijkt als ik :D:D
Posts: 2.181
Alonso heeft alles in eigen handen,en ik denk dat hij waar gaat
maken,ik zie Webber achter Alonso finishen in Abu Dhabi.
Posts: 711
1 ding is zeker, Alonso moet echt als een gek gaan rijden in Abu Dhabi. En ik denk dat hij 1ste of 2de kan worden met de vele rechte stukken. RedBull heeft wat meer mechanische grip maar we zullen het zien. Maar als Alonso het flikt word ik helemaal gek.
Posts: 624
Je wint het Fernando, spijtig genoeg. Naast de controverse over Hockenheim, lees ik steeds weer op het web dat Ferrari zogenaamde exhibitiesessies voor promotionele doeleinde zou gebruikt hebben als testsessie. Zou me niet verbazen, gezien de enorme sprong voorwaarts die ze in de tweede seizoenshelft hebben gemaakt.
Posts: 109
Ik denk dat alonso gewoon 3de moet worden achter de red bulls.
RBR wil volgens mij beide coureurs de titel geven en aangezien vettel in een betere vorm verkeert denk ik in Abu dhabi aan een podium van:
Vettel(1), Webber (2) en Alonso (3)...kortom Alonso wereld kampioen
Posts: 711
Die zijn echt niet gek, als met 2 ronden te gaan Vettel 1 Webber 2 en Alonso 3 ligt zullen ze het echt wel om draaien.
Posts: 1.966
Horner heeft gisteren al aangegeven op de BBC, dat hij in dat geval van zijn coureur verwacht dat ze doen, wat ze moeten doen.Dus Webber wordt dan door Vettel er voorbij gelaten.
Posts: 117
Dat denk ik ook al zou ik het liefst Vettel kampioen zien worden dan Webber maar ik heb niets met Ferrari dus dan nog liever Webber dan Ferrari.
Ja ik heb wel wat met Alonso maar hij rijdt voor mij gewoon voor het verkeerde team! Mijn keus is gemaakt nu maar kijken of ik de lotto moet gaan spelen :)
Posts: 1.725
Alonso zit inderdaad met een dik probleem, in de laatste 3 races 2 keer een podium met 1,2 Red Bull en 3 Alonso.
Posts: 109
stel: na 50 rondes ligt vettel op 1, webber op 2 en alonso op 3.
Met die stand is alonso kampioen. vettel laat webber voorbij en dan is webber kamioen....maar stel....2 rondes voor het einde ploft de ferrari motor van alonso.....denk dat vettel de gegeven plek toch weer terug wil hebben....RBR got a small problem..hahah
Posts: 18.535
Je kan natuurlijk ook wachten tot de laatste ronde, of in de eerste ronde Webber er voorbij laten, gewoon constant volgen en als er dan wat gebeurt met Alonso, dan kan je nog strijden voor positie, zonder elkaar er af te rijden dan, natuurlijk.
Posts: 653
Vettel laat hem er wel langs, maar dat gaat dan exact als in Oostenrijk. Pas een paar meter voor de streep, echt niet 3 rondes voor het einde, je weet nooit wat er met die (oude) Ferrari motor gebeurd.
Maar zo ver is het nog niet, misschien is Webber zaterdag en zondag wel gewoon (veel) sneller dan Vettel. Wie weet...