Felipe Massa stelt teleur met negende startplaats voor thuisrace

Felipe Massa heeft het Ferrari er niet makkelijker op gemaakt in de titelstrijd. De Braziliaan zou punten moeten afpakken van concurrenten van Fernando Alonso, maar kwalificeerde zich slechts als negende terwijl alle titelkandidaten in de top-vijf zullen starten.

"De omstandigheden waren zeker niet gemakkelijk", vertelde Massa na afloop. "Op de intermediates was ik wel snel, maar nadat we overgestapt waren naar de slicks had ik veel minder grip en kwam ik gewoon snelheid tekort. Ik hoopte mijn Braziliaanse fans een goed resultaat te kunnen geven, maar helaas is dat niet gelukt. Het is erg jammer."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • hij zat vast met die 6jaar cel in zijn hooft.:P

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 21:38
    • en dat voor die alonso,daar zou ik ook geen 6 jaar voor willen zitten.kom massa zorgen dat je er achteraan rijd meer niet.

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 06:28
    • szixxx

      Posts: 4.764

      Ik hoop echt zo dat Alonso geen kampioen wordt al is het alleen maar om jou de mond te snoeren met je steeds semi-afkraak opmerkingen.

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 15:58
  • Robbert89

    Posts: 305

    Hoofd dus.

    Tja, alsof dit niet een beetje te verwachten was.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 22:33
  • starbux

    Posts: 75

    Ach, hij stelt al het hele jaar teleur, waarom zou vandaag anders zijn !

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 23:05
  • TJ

    Posts: 619

    The Revange of Felipe Massa!

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 23:54
  • Didier

    Posts: 8

    Ach \'t is een brave sympathieke knul. Maar hij mag al heel blij zijn als hij bij Ferrari tweede viool mag spelen. Met Raikkonen kon hij nog mee, want die was heeeel snel... over één ronde, maar mannen als ex schumi en Fernand, neen, daar heeft hij een hoop geluk voor nodig om die voor te zijn.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 00:35
  • Kenney

    Posts: 2.250

    Het is ook vrij logisch, hij kan al heel het jaar zijn banden niet opwarmen en dat was nu nog erger met de nog vochtige baan, misschien lukt het hem beter met Pirelli banden, maar beter dan Alonso zal hij nooit worden vrees ik...

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 01:16
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ik heb het idee dat Massa\'s tijd voorbij is. Na dat zware ongeluk is het hem niet gelukt om weer echt naar voren te komen. Misschien dat hij onbewust toch ietsje minder risico neemt dan vroeger, maar dat zou dan niet vreemd zijn. Hij heeft nog ene jaar gekregen van Ferrari, maar het zou mij niets verbazen als hun wegen gaan scheiden.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 09:35
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Ik eigenlijk niet zo verbaasd,hij gewoon geen potten breken..

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 09:41
  • sanderndk

    Posts: 586

    Beter zet Ferrari zijn goede bedoelingen opzij en knikkert dat joch wat Massa heet eruit... F1 is altijd hard dat maakt de 9 levens van Massa zo bijzonder. Hij heeft problemen misschien met zijn banden en misschien wel wat anders het doet er niet veel meer toe hij is te langzaam voor Ferrari en werkt zichzelf naar een punt toe dat het er niet meer toe doet en een exit daar is. Ik voorspel toch echt dat dit zijn laatste seizoen bij Ferarri is die gaan echt niet met \'m door, dit is te slecht voor woorden. Oneerlijk tegenover een coureur die wel wat uit dat stoeltje bij ferrari weet te halen, ik zeg gun Kubica het die hoort nu gewoon eens in 1 van de top auto\'s te rijden.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 12:44
  • mister S

    Posts: 298

    sander: ik zie ook liever kubica bij ferrari op het moment, maar dat gaat volgend jaar nog niet gebeuren hoor. Niet alleen heeft massa al een contract verlenging in zijn zak, ferrari heeft ook aangegeven dat ze massa nog een kans geven volgend jaar. Kubica heeft al aangegeven voor renault te rijden volgend jaar. Misschien in 2012, maar denk dat Ferrari, Redbull en mclaren volgen jaar dezelfde bezetting hebben en Kubica rijd gewoon voor renault.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 13:55
  • Mensen uiteindelijk gaat hem om het race resultaat.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 14:03

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar