Nick Heidfeld geïrriteerd door regenachtige omstandigheden

Nick Heidfeld kwam niet helemaal uit de verf in de kwalificatie voor de Grand Prix in Brazilië. De Duitser reed de zestiende tijd, terwijl ook teamgenoot Kamui Kobayashi afviel in Q2. De Japanner reed naar de twaalfde startplaats.

Heidfeld vertelde over zijn kwalificatie: "Ik moet toegeven dat ik een beetje geïrriteerd ben. Onder droge omstandigheden werkt onze auto een stuk beter. We hadden ook de timing wat beter voor elkaar kunnen hebben in Q2. We verwisselden onze banden twee ronden te vroeg, wat betekende dat ik niet op het circuit was toen de omstandigheden optimaal waren."

Teammaat Kobayashi ging iets sneller in het tweede deel van de kwalificatie, maar viel af met de twaalfde tijd. "Ik had het bijna gehaald om in Q3 te rijden, maar in mijn laatste ronde waren m'n banden compleet versleten. Aan de ene kant wisselden we op het juiste moment, want anders had ik veel last gehad van een gele vlag. Aan de andere kant kon ik nu niet optimaal van m'n banden profiteren in de optimale omstandigheden. In Q1 reed ik een goede sessie en was ik vijfde, maar helaas telt het resultaat op het einde van Q2."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Robbert89

    Posts: 305

    Niet zeuren, ook bij regen moet je kunnen racen!

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 20:04
    • En dan vinden het veel mensen het gek dat hij geen stoeltje heeft.

      Heidfeld is zeur eerste klas.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:20
    • Ja ehhmm...Hij is zo\'n beetje een van de beste regenrijders van het veld maargoed...

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:28
    • renato

      Posts: 174

      Ik moet zeggen dat ik ook niet echt achterover val van zijn prestaties.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:30
    • Nouja zeg! Hij hoort thuis in f1! Allemaal een grote mond hierzo maar als ze het zelf zouden doen of de persoon waar hun fan van zijn of gewoon voor zijn dan houden hun hun mond! Echt heel erg irritant soms!

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 21:19
    • Wat is daar irritant aan?
      Hij is de rijder met de meeste GP\'s zonder overwinning, het is er gewoon nooit echt uitgekomen bij hem.
      Zo goed is hij nu ook weer niet hoor.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 22:40
    • Scorebordjournalistiek noemt dat. Heidfeld heeft Raikkonen, Massa, Villeneuve en Kubica geklopt. De wereldkampioen van 1997, die van 2007 en de vicewereldkampioen en nummer 4 van 2008. Ik vind dat een indrukwekkend palmares. De enige keer dat Heidfeld had kunnen winnen heeft hij, al dan niet in opdracht van het team, zijn zege weggegeven aan Kubica.

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 00:03
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Wordt een beetje een vervelende zeurpiet die Heidfeld.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 09:33
  • ben

    Posts: 329

    persoonlijk vind ik heidfeld een van de 50beste rijders ter wereld,nog 23 andere staan aan de start in brazilie,en de andere26 zitten hier op de site comentaar te geven.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 13:57
  • Nog maar een paar dagen geleden probeerde Nick Heidfeld te verklaren waarom Kobayashi sneller was. De motor van Kobayashi heeft een hogere rechte-lijn snelheid verklaarde hij. Nu moet gezegd worden dat ik daar best wel in geloof, gezien het aantal motoren dat De La rosa aan het begin van het seizoen heeft versleten. Aan de andere kant wordt ons altijd voorgehouden dat regen de grote Equaliser is, dat het motorvermogen er dan veel minder toe doet. Desondanks eindigde Koba voor Heidfeld in Korea, ondanks diens aanvaring met Sutil en scheelt het nu op de grid 0.6 sec met Koba. Het zal ook wel iets met vertrouwen te maken hebben. Nick stapte in, in een auto die hij niet kon. Maar misschien is Koba toch nog iets sneller dan we denken. Zelfs de La Rosa gaf het al aan toen hij door Sauber aan de kant werd geschoven. `Kobayashi is nog veel sneller en beter dan iedereen denkt\' zij hij. Daar zal natuurlijk ook een deel het eigen falen recht praten bij zitten, maar toch. Ik acht Heidfeld nog steeds hoog, al is zijn voorkomen wat aan de saaie kant. Maar uiteindelijk verdiend een coureur zijn gage met zijn rechter voet.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 14:49

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar