Fernando Alonso: "Het had veel slechter gekund"

  • Gepubliceerd op 06 nov 2010 18:59
  • 17
  • Door: Dennis Roke
Fernando Alonso is niet al te teleurgesteld met de vijfde startplaats voor de Braziliaanse Grand Prix, gezien de onvoorspelbare weersomstandigheden. De Spaanse WK-leider pakte kort voor het einde de tweede tijd, maar is uiteindelijk niet bestand tegen de antwoorden van Hulkenberg, beide Red Bulls en Hamilton.

Alonso: "In een kwalificatie als dit kun je nooit goede voorspellingen maken. Het enige wat je kunt doen is je best. We hadden een moeilijke fase in Q2, waar ik volgens mij achtste was. De slotfase op droogweerbanden was erg riskant. Vijfde is uiteraard geen pole position, maar we hebben een lastige kwalificatie overleefd."

De Spaanse coureur is duidelijk over zijn doelen voor de race, waarin hij voor de derde keer tot wereldkampioen gekroond kan worden. "Het is belangrijk dat mijn voorsprong van elf punten intact blijft. Als we het gat groter kunnen maken, zou dat fantastisch zijn. Als we punten in moeten leveren, hoop ik dat het er niet al teveel zijn."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • je hoeft je niet te schamen als je kijkt waar massa staat.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 19:22
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Hoe goed heeft Hamilton het dan wel niet gedaan ;).

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:13
  • ferjando12

    Posts: 51

    In de race kan zoveel gebeuren, net als in deze Q. we zien morgen wel...

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 19:31
  • Ik ben wél teleurgesteld, met name omdat hij als een-na-laatste een tijd kon zetten, dan had hij op zn minst 2e moeten staan.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 19:42
    • renato

      Posts: 174

      volledig mee eens. Hopelijk kan hij morgen iets in het droge weer forceren.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 19:59
  • Robbert89

    Posts: 305

    @Alonso fan,

    Je doet je naam wel eer aan. Hoevaak dit seizoen is Massa nou sneller geweest dan Alonso? Dus hoe representatief is dit?

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 20:04
    • f60

      Posts: 1.725

      Hij heeft een \"teamgenoot van Alonso\"-complex.

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 09:04
  • deetek

    Posts: 25

    Jammer, meer kan ik niet zeggen...
    Denk dat er morgen nog wel een truckje uit de doos komt :P

    Heb al nagerekend dat als ze morgen finishen zoals ze gekwalificeerd zijn Alonso nog steeds het kampioenschap leidt

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 21:03
    • Dat is niet zo moeilijk te berekenen. De enige twee die Alonso van de leiding kunnen wegkrijgen zijn Hamilton en Webber, en zolang alonso geen 11 punten verliest is hij wkleider in Abu Dhabi

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 21:18
  • kieko

    Posts: 435

    Met hamilton voor je wordt het nog moeilijk om in te halen.
    Schumacher achter je in de buurt die goed kan starten wordt het uitkijken, Dan nog een motor die heel moet blijven, wordt nog spannend met eten op de schoot voor de tv.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 22:20
    • En met 2 RedBull\'s voor je die geen vrienden meer zijn en elkaar niets gunnen kan er van alles gebeuren inderdaad.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 22:38
    • Kenney

      Posts: 2.250

      Pff, elkaar niets meer gunnen... Vettel heeft al gezegd dat hij Webber gaat helpen als dat nodig gaat blijken en hij zelf uitgeschakeld is en hij respect heeft voor hem als coureur.

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 01:21
  • sanderndk

    Posts: 586

    5e is niet geweldig maar goed, op race pace moet hij sowieso langs hamilton komen of dit nou direct of indirect gebeurd. Dan word het spannende element de HULK. Wat o wat gaat hij doen wie gaat \'m voorbij wie blijft er achter hangen, met alle respect bij droog is hij morgen een rijdende chicane de jongens achter \'m eindigen vaak 30-40 seconden voor \'m dan is bijna een seconde per ronde en dat gaat hij vanaf ronde 1 voelen. TE VETTTT wat een seizoen!!!

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 23:57
  • sas

    Posts: 2

    manman spannend ...

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 00:41
  • felix50

    Posts: 5.792

    Het is de laatste tijd ook steeds beter te zien dat mclaren zich meer en meer op Hamilton richt .button komt er niet meer aan te pas omdat de wagen naar de hand van Ham ontwikkelt word .Terecht natuurlijk.Voor alonso is er niks verloren wanneer de hulk de overwinning pakt , die dan de meeste punten weggehaald bij webber .Dat vettel voor webber staat is alleen maar meegenomen voor Alonso.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 08:50
    • Alleen is dat dus niet zo. De resultaten van Button liggen in de lijn van het hele seizoen. Eigenlijk is Button al het hele jaar trager dan Hamilton. Zijn zeges in China en Australie en de uitschieter her en der veranderen die situatie niet. Ik kan me voorstellen dat Button nog meer moeite heeft met de update dan Hamilton al heeft, maar dat verklaart het verschil hoegenaamd niet.

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 13:20
  • mitch

    Posts: 86

    webber en alonso starten toch aan de schone kant van de baan als ze dan goed wegkomen kunnen ze mischien vettel en hamilton passeren.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 10:06

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar