user icon

Weersvoorspelling Silverstone: Grijze, grauwe zondag

  • Gepubliceerd op 10 jul 2017 14:27
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Het circuit van Silverstone is komend weekend gastheer voor de tiende Formule 1-race van het seizoen 2017, de Grand Prix van Groot-Brittannië. F1Today.net dook alvast in de weersvoorspellingen voor Silverstone voor de komende week.

Het Britse weer is net zo onvoorspelbaar als het weer in Nederland, maar de diverse weerdiensten doen toch pogingen om een accurate weersverwachting op te geven. De consensus is nu dat het zondag in Silverstone en omstreken een grijze, grauwe dag wordt.

Daarbij kan het ook een spatje regenen. AccuWeather.com schat de kans op neerslag voor zondagmiddag op 55 procent. Ook MyWeather2.com en Weather.com verwachten wat regen. Het Britse MetOffice denkt echter dat het droog blijft.

De vrijdag verloopt waarschijnlijk nog met de meeste zonneschijn. Zaterdag trekt het dan dicht, met een lage kans op buien. De temperatuur begint op vrijdag rond de 20 graden. Tijdens het weekend stijgt het kwik naar een temperatuur van ongeveer 24 graden.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Samsonait

    Posts: 576

    Mede mogelijk gemaakt door Piet Paulusma, want zijn weersvoorspellingen kloppen altijd 6 dagen van te voren.

    ;)

    • + 1
    • 10 jul 2017 - 14:30
    • The dre

      Posts: 2.184

      We beginnen de dag met regen, de rest van de dag heeft een buiig karakter......

      Dus piet, DAT BETEKENT DAN DE GEHELE DAG REGEN TOCH!!??!!

      • + 1
      • 10 jul 2017 - 18:50
  • pietervs

    Posts: 94

    Ik vertrouw al die weerstations niet. De enige die het altijd goed heeft gehad is buienradar. Die voorspelt bij 5 dagen van tevoren met 92% accuraatheid. 10 en 7 dagen van tevoren voorspellen is gewoon gokken.

    • + 0
    • 10 jul 2017 - 14:37
  • erwin93

    Posts: 893

    Kortom het kan bewolkt zijn, het kan regenen, en de zon kan schijnen.

    • + 0
    • 10 jul 2017 - 14:38
    • Brummbär

      Posts: 507

      met een kleine kans op hagel en onweer.

      • + 0
      • 10 jul 2017 - 14:41
    • WC MAX

      Posts: 2.828

      En hier en daar kans op ijzel ;P

      • + 0
      • 10 jul 2017 - 14:53
    • en met een hele kleine kans op een overwinning van Max ...

      • + 2
      • 10 jul 2017 - 15:25
  • ThumbsUp

    Posts: 798

    Net als de onweersbui en regen die voor de RedBullRing voorspeld was zeker... ;)

    • + 2
    • 10 jul 2017 - 15:14
    • Regenen en onweren heeft het wel degelijk gedaan afgelopen weekend alleen niet tijdens de race...

      • + 0
      • 10 jul 2017 - 16:16
    • ThumbsUp

      Posts: 798

      Ja er was om 14.00u onweer voorspeld en het zou om 16.00u weer droog zijn. En iedereen weet wel dat er regen en onweer is geweest, alleen niet op de voorspelde momenten...

      Maar wat is je punt verder?

      • + 0
      • 10 jul 2017 - 16:52
    • Dat er uit je reactie niet blijkt over welke tijd jij het hebt.

      • + 0
      • 10 jul 2017 - 21:13
    • ThumbsUp

      Posts: 798

      Sorry, leek mij nogal logisch dat we het over het weer tijdens de race hadden.. Zie niet zo goed in waarom we het hier op deze site moeten hebben over het weer voor of na de race..

      • + 0
      • 11 jul 2017 - 09:19
  • Max ligt er toch voor ronde 14 uit. Het minst aantal rondjes gereden dit seizoen van alle rijders.

    • + 1
    • 10 jul 2017 - 15:20
    • Ronde 14 zou mooi zijn. Beter dan bocht 1.

      • + 0
      • 10 jul 2017 - 15:25
    • doe dan in ronde 14 .. mooie ode aan Johan Cruijff .. maar serieus zal toch wel een keer over zijn met botte pech?

      • + 0
      • 10 jul 2017 - 15:27
  • Ik zie het zondag wel, we worden elke keer blij gemaakt met een dode mus. En daarbij wat hebben we aan regen wanneer Max al bij de start de klos is!! Word er gek van..

    • + 1
    • 10 jul 2017 - 15:30
  • Weer is nog steeds moeilijk te voorspellen... Als je het verschil ziet,, alleen al in NL,, zit er soms aan temperatuur al verschillen van 5 , 6 graden... En dan vol trots vertellen dat er een supercomputer van 4 miljoen euro ter beschikking staat,, ha ha ha ha.... Ja ,het computermodel klopte niet... Lijkt wel F1 , de weersvoorspelling viel niet in het raamwerk, of toch de correlatie tussen de werkelijkheid en het computermodel..... Ik heb een beter tip, even aan een lokaal boertje vragen wat voor een weer het wordt...

    • + 1
    • 10 jul 2017 - 19:28
  • Zondag gaan "we" weer.

    • + 0
    • 10 jul 2017 - 22:06
  • Steeds minder regenraces. Opvallend te noemen.

    • + 0
    • 11 jul 2017 - 00:33

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar