user icon
user icon

Rosberg en Schumacher in 2011 met andere race-engineers

  • Gepubliceerd op 03 nov 2010 08:33
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Mercedes GP trekt nieuwe race-engineers voor coureurs Michael Schumacher en Nico Rosberg aan. Dat meldt Eurosport. Schumacher gaat in 2011 samenwerken met Mark Slade, Rosberg verwelkomt zijn oude engineer van Williams, Tony Ross, bij zijn huidige werkgever.

Slade is nu nog actief als race-engineer van Vitaly Petrov bij Renault. Hij stond eerder vijftien jaar in dienst bij McLaren en werkte samen met de Finnen Mika Hakkinen, Kimi Raikkonen en Heikki Kovalainen.

Schumacher had dit jaar Andy Shovlin als race-engineer. Shovlin krijgt een meer algemene engineering rol bij Mercedes GP. Jock Clear was dit seizoen de race-engineer van Rosberg. Het is onduidelijk wat hij gaat doen wanneer Tony Ross de verwachte overstap maakt.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • huh, schumacher werd toch vervangen door jan en alleman...

    • + 0
    • 3 nov 2010 - 08:48
  • Kan altijd nog, Bas :D

    • + 0
    • 3 nov 2010 - 08:58
    • kofiekan, theekan, enz...

      • + 0
      • 3 nov 2010 - 09:41
    • Alleen Wim Kan niet....

      • + 0
      • 3 nov 2010 - 11:51
    • Pastoor Kan, Maar die mag niet...


      stopt ze overigens niet maar dat is een andere zaak.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 11:02
  • Rayden

    Posts: 439

    Zou het echt zo\'n verschil maken, ik denk het niet denk persoonlijk dat ze nog een paar jaar nodig hebben eer ze vooraan mee gaan doen..
    Hadden gewoon bij Mclaren moeten blijven, en niet voor eigen eer willen gaan, ze zullen wel de handdoek in de ring gooien voor ze echt succesvol worden, waarom zou het hun beter als Honda en Toyota vergaan.
    Ze dachten bij het zien van de Brawn GP dat ze een winnend team konden overnemen, Honda had gewoon een Bom van een auto gebouwd voor 2009, en hebben het toen opgegeven zonder te weten dat ze een juweeltje in handen hadden...

    • + 0
    • 3 nov 2010 - 09:01
  • miauw

    Posts: 1.136

    Je weet het niet, de interactie tussen de raceengineer en de coureur is onwaarschijnlijk belangrijk. En als Nico zijn oude maat terug krijgt, wie weet....

    • + 0
    • 3 nov 2010 - 09:23
    • Xtrapower

      Posts: 57

      ... dan komt Shumi er zeker niet meer aan te pas. :-)

      • + 0
      • 3 nov 2010 - 09:28
  • weten jullie echt zeker dat Slade wel engineer was van dat Trio en nu van schumacher, als ik Mark Slade Google zie ik een man die in films heeft gespeeld enzo

    achja hij heeft gewerkt met Raikkonen, dat weet ik, dus hij zal wel goed zijn

    • + 0
    • 3 nov 2010 - 09:54
    • Over engineers vind je over het algemeen vrij weinig. Er zijn er maar weinig bekende. Ik weet dat die van Massa Smedley is en die van Alonso Stella. Schumacher rijdt met Shovlin, dat wist ik ook. Maar verder? Ik weet alleen dat die van Hamilton steeds begint met \'Okay Lewis, ...\'

      • + 0
      • 3 nov 2010 - 15:28
  • supertank

    Posts: 116

    mercedes is weggegaan bij mclaren door de reputatie schade die mercedes leed door mclaren. Spygate en Liegate hebben de relatie tussen mclaren en mercedes behoorlijk beschadigd. Daardoor hebben ze een meerderheids belang genomen in brawn.

    • + 0
    • 3 nov 2010 - 11:05
    • DRF

      Posts: 1.315

      Onzin, Mercedes is weggegaan omdat ze hun aandeel in McLaren wilden vergroten en zo het team overnemen. McLaren wilde echter zelfstandig verder. Mercedes kreeg vervolgens de kans om een race winnend team over te nemen, en namen die kans.

      • + 0
      • 3 nov 2010 - 11:46
    • felix50

      Posts: 5.792

      Klopt van jullie beide maar omdat Mercedes niet mclaren helemaal kon over nemen hebben ze besloten om dan zelf een team te kopen.Het gaat wel degelijk over deze 2 zaken die door Supertank gezegd worden.Daardoor was de kogel door de kerk en als mercedes van het motor contract afgekund had ze dat ook gedaan hadden.Mercedes had een bloed hekel aan Dennis gekregen omdat die verantwoordelijk was voor spionagegate en liegate..

      • + 0
      • 3 nov 2010 - 12:16
    • Felix, loop niet zo uit je nek te kletsen. Liegate was in 2009, was Ron Dennis toen niet al weg..?

      En de verantwoordelijke voor spygate was toch echt Stepney.

      • + 0
      • 3 nov 2010 - 12:51
    • Stepney en coughlan hebben de info doorgespeeld en gedeeld. Dat hier naar gekeken wordt is natuurlijk de schuld van het hele team van McLaren.

      • + 0
      • 3 nov 2010 - 15:29
    • Ron Dennis is opgestapt tijdens liegate. Het gerucht ging dat hij van Mosley op moest stappen om verdere straffen voor McLaren te voorkomen.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 00:48
    • Dennis werd ddor Mosley gig aonder druk gezet om niet meer in de paddock te komen, in ruil daar voor werden de straffen een beetje minder.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 08:48
  • Np-F1

    Posts: 917

    Goh, Jock Clear, ik dacht altijd dat hij samen met Villeneuve was weggegaan uit de sport. Toch maar even opzoeken..

    Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat met die Slade, Mika, Kimi en Heikki lijken me toch een ander slag rijders dan Schumacher.

    • + 0
    • 3 nov 2010 - 11:22
    • Volgens mij zijn Raikkonen en Kovalainen ook twee totaal verschillende types van rijder en persoon, zo een overschakeling gaat niet echt problemen of verandering brengen, denk ik.

      • + 0
      • 3 nov 2010 - 15:30
  • amirk

    Posts: 223

    en dit is de bevestiging dat schumacher volgend jaar rijdt!

    • + 0
    • 3 nov 2010 - 12:25
    • Die bevestiging is al meerdere malen gegeven, dat de pers en de mensen graag discussieren daarover, is natuurlijk een andere zaak.

      • + 0
      • 3 nov 2010 - 15:31
    • Wellicht was Schumacher anders weggegaan

      • + 0
      • 3 nov 2010 - 20:06
  • @PatrickL,
    Ron Dennis was al weg bij McLaren ten tijde van lie-gate
    Het was de eerste echte klus voor Martin Whitmarsh, die begin 2009 het stokje van Dennis overnam..

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 01:21

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar