user icon
user icon

Sirotkin vervangt Hülkenberg in eerste vrije training

  • Gepubliceerd op 07 jul 2017 06:50
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Sergey Sirotkin mag in Oostenrijk wederom opdraven om de eerste vrije training voor een Grand Prix-weekend voor zijn rekening te nemen. Het is de derde keer dit jaar dat de Rus in actie komt tijdens een vrijdagtraining. Eerder deed hij dat al bij de Grand Prix in eigen land en in Spanje. Nico Hülkenberg zal de eerste sessie op de Red Bull Ring toe moeten kijken.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Arrows F1

    Posts: 908

    Eerlijk van Renault, Palmer heeft even wat tracktime nodig, 2 weken geleden ook al amper rondes gemaakt in Baku.

    • + 0
    • 7 jul 2017 - 06:56
    • Inderdaad, al zou het ook zo kunnen zijn dat Renault Palmer en Sirotkin wil vergelijken onder dezelfde omstandigheden......?!

      • + 2
      • 7 jul 2017 - 07:01
    • Volgens mij was dit al maanden geleden bekend gemaakt wanneer Nico en wanneer Palmer hun auto moeten afstaan op vrijdag?

      • + 0
      • 7 jul 2017 - 07:45
    • Arrows, zou kunnen. Maar het kan ook gewoon obv planning zijn.

      • + 0
      • 7 jul 2017 - 07:46
    • Denk het ook, Rogier

      • + 0
      • 7 jul 2017 - 07:47
    • Ik kies voor de derde weg: Sirotkin helemaal niet meer in die auto zetten. Hij zit er alleen omdat hij uit Rusland komt en dat is voor Renault een grote markt.

      • + 0
      • 7 jul 2017 - 12:54
  • Nog een rijdende chicane erbij, hoop dat iedereeen (...) voldoende afstand houdt. ;)

    • + 0
    • 7 jul 2017 - 08:07
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Kubica > Sirotkin > Palmer

    Wanneer hakken ze de knoop door bij Renault?

    • + 0
    • 7 jul 2017 - 08:22
    • Deze dag zullen ze aangrijpen om aan te tonen aan z'n 'backers' dat hij z'n kansen gekregen heeft en te licht bevonden werd. Zeker als binnenkort Kubica nogmaals zal bewijzen een klasse apart te zijn.

      • + 1
      • 7 jul 2017 - 08:52
    • @Kakatoe; Kubica>Sirotkin>Palmer>Sainz>.....?

      • + 0
      • 7 jul 2017 - 09:11
  • Snap zoiets niet, dat je als fabrieksteam kostbare tracktime opoffert aan zo'n rijder. Dat Sirotkin niet het grootste talent ooit is, dat is allang bekend. Zelfs Kubica was al ruim sneller bij de test in Spanje. Geen serieuze optie voor een racezitje dus. Enige reden die ik dan kan bedenken is geld. En dat is best treurig, dat je als fabrieksteam een Rus voor wat centen in je auto zet en je topcoureur aan de kant zet. Mercedes zet toch ook niet Hamilton een sessie aan de kant in ruil voor wat betaalrondjes van een mindere god. Je hebt in het middenveld momenteel ieder punt nodig om vooruit te komen in het constructeurskampioenschap en dan hou je je enige rijder die tenminste nog punten scoort een belangrijke sessie aan de kant. Rare Fransen.

    • + 0
    • 7 jul 2017 - 08:41
    • Ik denk dat ze Sirotkin vergelijken met Palmer. Sirotkin wordt weer vergeleken met Kubica buiten de F1 weekenden.
      Renault kan zo een onderbouwde conclusie trekken met betrekking tot Palmer - Sirotkin - Kubica.
      Renault zal elk puntje willen hebben, want het verschil in de middenmoot is klein, en Palmer zorgt voor een constante aanvoer van 0-punten

      • + 0
      • 7 jul 2017 - 10:37
  • Ik denk dat Perez volgend jaar voor Renault rijdt mocht Ferrari definitief niet doorgaan.

    • + 0
    • 7 jul 2017 - 11:18

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Rusland
  • Geb. datum 27 aug 1995 (25)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar