user icon

Bulgarije aast op plek van Hongarije en Turkije op kalender

  • Gepubliceerd op 01 nov 2010 08:26
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
De Grands Prix van Hongarije en Turkije verdwijnen van het schema wanneer Bulgarije daadwerkelijk in 2012 voor het eerst een race organiseert. Dat verklaarde promotor en motorsportbond-baas Bogdan Nikolov tegenover persdienst Novinite.

Bulgarije is nog niet in het bezit van een Grand Prix-contract, maar Bernie Ecclestone zou ergens tussen 15 november en 15 december afreizen naar de Bulgaarse hoofdstad Sofia om dat te ondertekenen. Nikolov: “Wanneer er een Formule 1-race in Sofia komt, dan komen de races op Istanbul Park en de Hungaroring te vervallen. Wij worden dan de enige Grand Prix in Oost-Europa.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    En wat voor baan gaat dat dan worden? Weer een Tilke AG???
    Liever niet, het voegt niets toe en op de hungaroring vinden altijd leuke races plaats.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 08:37
  • Die laatste zin.......Rusland had toch ook nog een lapje grond over om daar nog wat asfalt op te kwakken?

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 08:49
  • Waarom 2 races weg en 1 ervoor in de plaats terug?
    Of komt er nog een zandbakrace bij?

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 08:52
  • «Nikolov: “Wanneer er een Formule 1-race in Sofia komt, dan komen de races op Istanbul Park en de Hungaroring te vervallen. Wij worden dan de enige Grand Prix in Oost-Europa.”»
    Ehm... niet om het één of ander, maar de race in Turkije is toch echt in Azië... Dus wat dat betreft had hij die uit zijn opmerking kunnen laten.

    Verder ben ik benieuwd, maar het zou jammer zijn om het circuit Istanbul Park te verliezen. Dat is nou juist net wel een leuke baan...

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 09:12
  • Np-F1

    Posts: 917

    Istanbul Park is een van de minder abominabele Tilke creaties, maar er komt geen hond op af. Het gaat uiteindelijk toch om geld en ja, hoe gaat Turkije de kosten van een GP betalen als ze weinig inkomsten hebben?

    Maar goed, we zien wel weer. Ik heb zo\'n gevoel dat het in 2012 chaos gaat worden als ze echt Austin, Bulgarije en Rome willen toevoegen. Frankrijk wil dan ook weer een GP.. Toch maar 25 races, Bernie?

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 12:10
  • Nou ja, de Hungaroring snap ik op voorhand al niet wat F1 daar doet.

    Inhalen is niet tot amper mogelijk maar destijds doodleuk een nieuw vijfjarig contract afsluiten, hoe dom kan je zijn???

    Wel leuke baan om te rijden, aldus mr Playstation, lol

    Maar Instanbul Park met mooie bocht 8, toch zonde als die weg gaat.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 16:06
    • Alonso vindt de Hongaroring inderdaad een leuk circuit. Hij heeft het ooit zelfs zijn favoriete baan genoemd.

      • + 0
      • 2 nov 2010 - 10:31
  • Was het niet diezelfde Alonso die geloof ik voor het eerst Michael Schumacher op een ronde zette op de Hungaroring?
    Auwch :(

    • + 0
    • 2 nov 2010 - 15:46

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar