Allan McNish: "Di Resta verdient kans in de Formule 1"
- Gepubliceerd op 31 okt 2010 13:48
-
13
- Door: Robin Smeets
"Als je kijkt naar de fouten die Sutil en Liuzzi de laatste races hebben gemaakt, zou je zeggen dat Paul di Resta een goede kans heeft om er volgend jaar te rijden", vertelde McNish. "Jammer genoeg heerst er veel politiek in de Formule 1 en de gehele autosport zodat het niet altijd alleen maar om snelheid gaat. Echter, ik hoop dat Paul binnenkort kan worden toegevoegd aan het lijstje van Schotse Formule 1-rijders."
Di Resta zal vandaag in Adria echter eerst zijn leidende positie in het DTM-kampioenschap willen verstevigen. McNish is van mening dat de Schotse Mercedes-coureur dit jaar wél DTM-kampioen lan worden, nadat hij in 2008 de titel op een haar na miste. "Hij heeft er zeker de juiste mentaliteit voor. Hij stond ver achter in het kampioenschap en ligt nu aan kop. De druk ligt nu bij de andere twee coureurs (Spengler en Paffett, red.). Ik verwacht dat Paul deze vorm de laatste twee races nog kan vasthouden."
Trending nieuws
-
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.177 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 5.792
Ruil maar om met Liuzzi dan kunnen we kijken of dat een goed idee was.
Posts: 1.481
Mag ik em doen?
Allan Wie?
Ik denk dat McNish inderdaad gelijk heeft, hij heeft in de DTM bewezen dat hij kan rijden
Posts: 227
Allan Wie?
Allan één van de beste prototype coureurs ooit?
Posts: 699
En ook bekend van \"Voorspellen Met Allan\"
- www.youtube.com/watch?v=Nmk2pkFIOp0
- www.youtube.com/watch?v=ur2O8UentJU
Kon helaas geen potten breken bij Toyota in de F1
Posts: 1.481
Héééé dat was mijn grap! ;)
Posts: 428
Als je het artikel zo lees had de kop beter kunnen zijn: \"Allen McNish: Di Resta moet volgend jaar een van de twee prutsers bij FI vervangen\".
Di Resta in de F1 .. ik weet het niet, maar van mij mag ie. F1 is geen DTM, dus om nou bij voorbaad te roepen dat ie het goed zal doen (of beter als sutil/liuzzi) vindt ik ook weer overdreven..
Posts: 18.535
Die twee \'prutsers\' bij FI? Sutil heeft toch, afgezien van de vorige race, een goed seizoen gehad?
Posts: 428
Ja, helemaal mee eens.
Ik doelde ook op de uitspraak van McNish:
\"Als je kijkt naar de fouten die Sutil en Liuzzi de laatste races hebben gemaakt, zou je zeggen dat Paul di Resta een goede kans heeft om er volgend jaar te rijden\", vertelde McNish.\"
Ikzelf vindt ze het bij FI zeker niet slecht doen, Sutil niet in ieder geval. Liuzzi is nogal wisselvallig.
Posts: 210
Albers deed het ook redelijk in de DTM (2e en 3e in het kampioenschap als ik me niet vergis)
maar in de formule1 was ie een koekebakker eerste klas! (hij zat wel bij het slechtste team, maar dat hij daar ook bleef zegt ook wat over hem)
Di Resta doet het nu goed in de DTM, maar DTM is geen Formule 1
Posts: 632
je rijdt eerst F1 dan ga je naar DTM of WTTC.
in die volgorde.
Posts: 18.535
Sinds wanneer? Omdat gepensioneerde F1-rijders daar een beetje in het middenveld gaan hobbelen? Zout toch op met die onzin.
Posts: 11.414
Ik snap de link DTM F1 gewoon sowieso niet. De F1 coureurs hebben het in de DTM moeilijk omdat het zo compleet anders is. Dat zal andersom ook wel zo zijn.
Als Mercedes nou gewoon een keer zorgt voor een behoorlijk \"open wheel\" team waar ze hun aankomend talent kunnen stallen dan zou dat een stuk beter zijn.
Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat ze in de DTM toch mee hun \"net niet F1 materiaal\" stallen. Gary Paffet zou het ook helemaal gaan maken en is ook nooit verder gekomen. Albers kwam ook uit de Mercedes fabriek, werd er toen uitgeschopt en is ook nooit ver gekomen in de F1.
Posts: 962
Sutil is wel een snelle coureur, kan heel hard stampen, maar die heeft er ook dagen bij dat ie alles verprutst. De afgelopen race was het niet om aan te zien echt, de ene na de andere fout. Hij moet zeker in de F1 blijven want het is iig nooit saai met Sutil. Maar je weet nooit welke je te zien krijgt op een gegeven dag. Liuzzi vind ik ook niet heel slecht eigenlijk.