user icon

Adrian Sutil ontkent mogelijke overstap naar Mercedes

  • Gepubliceerd op 30 okt 2010 13:50
  • comments 21
  • Door: Robin Smeets
Adrian Sutil zal volgend seizoen niet de vervanger zijn van Michael Schumacher bij Mercedes, zo liet de Duitse coureur weten. Al maanden gaan de geruchten dat Schumacher na het lopende seizoen wel eens een punt achter zijn carriére kan zetten, maar volgens Sutil zijn dit alleen maar geruchten.

Sutil heeft aangegeven graag nog een jaar bij Force India te willen racen, maar ook Renault, Williams en Mercedes zouden kanshebbers zijn voor de 27-jarige. Over een mogelijke vervanging van Schumacher vertelde Sutil: "Nee, daar is absoluut niks van waar. Michael zal nog minstens een jaar bij Mercedes blijven en volgens mij heeft hij zelf seen drie-jarig contract. Natuurlijk zou het geweldig zijn om voor Mercedes te rijden, maar daar is het nog te vroeg voor. Dat zijn gewoon geruchten."

Wanneer zijn beslissing over 2011 zal vallen, vertelde Sutil: "Ik weet nog niet wanneer ik bekend zal maken waar ik ga rijden, maar het zal vast snel gebeuren. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat alles goed zal gaan. Ik kan nu nog niet vertellen waar ik in 2011 ben, daar is het nog te vroeg voor. Ik zou in eerste instantie vier weken geleden de knoop al doorgehakt moeten hebben, maar het is een erg moeilijke beslissing. Iedereen wacht er echter op, dus het zal niet lang meer duren."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • rchorus

    Posts: 880

    Dat klinkt alsof hij echt wacht op Renault, die weer wachten op Petrov. Die roepen al weken dat de Rus dichtbij contractverlenging is, maar zouden Sutil daar natuurlijk mee aan het lijntje houden.

    Toch zou ik als ik Renault was dan maar Di Grassi binnenhalen. Die kennen ze goed, wordt er bij Virgin mogelijk uitgeschopt. Dit terwijl hij zeer solide presteert in dat hok.

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 13:54
  • Lijkt mij dat niemand gezien de afgelopen race op Sutil zit te wacht, de gek!

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 14:00
    • Refuse

      Posts: 428

      Dus alles is afhankelijk van 1 race?
      Daarbij viel het allemaal wel mee de laatste race.

      • + 0
      • 30 okt 2010 - 19:03
    • Het gaat er ook om dat teams kijken naar of iemand zijn hoofd er een beetje bij kan houden wanneer de situatie daar om vraagt. en aangezien hij nou niet bepaald in een positie zit dat hij kan kiezen kan 1 race wel degelijk bepalend zijn.

      • + 0
      • 30 okt 2010 - 20:54
    • Hij heeft een goed seizoen gedraaid en was, afgezonderd van vorige race, één van de constantere rijders van het seizoen. Ik denk niet dat de race in Korea daar afbraak aan doet. Ook al is zo rijden met remproblemen nou niet echt slim.

      • + 0
      • 31 okt 2010 - 18:37
  • als er een vervanger voor ms moet komen zou ik toch voor nick kiezen.

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 15:07
  • indien schumi ermee stopt, is het een goede vervanger denk ik. Nick is een ook een goed coureur, gezien zijn huidige resultaten

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 15:23
    • tja het moet een duitser zijn dus de hulk zou ook nog kunnen.

      • + 0
      • 30 okt 2010 - 15:54
    • Timo Glock is toch ook een Duitser? Ik zou dat wel leuk vinden als hij (weer) in een wagen zit die voor het podium kan strijden, laatste races (Singapore-Korea)deed hij het vrij aardig alleen jammer dat hij eraf getikt werd. Ach ben een beetje fan van de man.

      • + 0
      • 30 okt 2010 - 16:41
  • Kenney

    Posts: 2.208

    Schumacher stopt niet, hij amuseert zich rot in de laatste races en nu komt hij weer aan zo\'n klassieker die hij wel zal kunnen appreciëren. Ik denk dat Schumi nog een jaartje blijft en als het dan nog niet lukt, hij dan vaarwel zegt aan de F1.

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 15:52
  • amirk

    Posts: 223

    Schumacher rijdt volgend jaar mercedes en de jaar daarop ook! Sutil gaat naar rijdt nog 1 jaar bij force india en daarna Renault!

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 15:58
  • @ Redactie

    Er is door Mercedes zelf aangegeven dat ze volgend jaar met dezelfde Line-up doorgaan en dat hebben jullie al diverse malen op deze site gezet...en dan nu weer dit bericht.
    Er zijn toch wel interessantere dingen dit weekend?
    Kijk altijd graag op deze site maar dit is echt geen nieuws.

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 18:25
    • Dat gerucht is dan nu (weer) de kop ingerdukt. Lijkt me toch interessant. Dat jij nou van geen twijfel over de positie van Schumacher wil horen is jouw probleem.

      • + 0
      • 30 okt 2010 - 19:02
    • idd patrick.

      • + 0
      • 30 okt 2010 - 20:15
    • ik zou niet blij zijn als autoverkoper van mercedes met ms op die stoel...:P

      • + 0
      • 30 okt 2010 - 20:17
    • Stil maar kinders....het is al goed....

      • + 0
      • 31 okt 2010 - 02:26
  • OMG, dan zal hij rosberg wel vervangen

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 21:24
    • Omdat hij niet naar Mercedes gaat?

      • + 0
      • 31 okt 2010 - 09:50
    • net zo nietszeggend als het eigenlijke bericht dus :p

      • + 0
      • 31 okt 2010 - 13:25
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ach Pat wat benje toch een ........ schumi rijd gewoon volgend jaar een daar die jij niks aan gelukkig.Anders zouden er alleen maar mclaren teams bestaan en alle rijders Hamilton heten.

    • + 0
    • 31 okt 2010 - 08:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar