Het is vandaag precies veertien jaar geleden dat Kimi Raikkonen voor de eerste keer een Formule 1-race vanaf pole position aan mocht vangen. Op 29 juni 2003 begon de Fin de Europese Grand Prix op de Nürburgring vanaf de eerste startplek nadat hij een dag eerder de snelste was geweest in de kwalificatie. Hij kon zijn pole niet verzilveren; na 25 ronden was hij met een kapotte motor de eerste uitvaller. Het podium bestond die dag uit Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya en Rubens Barrichello. Voor Raikkonen staat de teller veertien jaar later op zeventien pole positions.
Kimi Raikkonen ?? has started from pole position 17 times in #F1
The first time = #OnThisDay in 2003 (EuropeanGP) pic.twitter.com/fgPJ4u9P32 — Formula 1 (@F1) June 29, 2017
19

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 5.665
ik keek toen wel maar kan mij die race niet meer specifiek herinneren. De jaren 2002-2006 vond ik niet zo heel prettig om naar te kijken dit in tegenstelling met de jaren ervoor. Daarna werd het weer langzaam wat leuker...vooral 2007 was super.
Posts: 147
Ik kan me de start van de GP van Belgie van'98 ook nog goed herinneren
Posts: 8.297
Was met die megacrash, veroorzaakt door DC?
Posts: 147
Precies, die ja. De rest van de race was ook erg "eventful" met MS die achterop DC reed en een 1-2 voor Jordan.
Posts: 496
Ik kan hem wel herinneren. Net zoals afgelopen GP zou er sprake zijn geweest van een brake test: Couthard werd verrast door Alonso bij het aanremmen van de laatste chicane en vloog langs de baan. En dat Raikkonen kostbare punten verloor met die kapotte motor; deze punten hadden hem op het eind nog langs Schumacher kunnen helpen..
Posts: 7
? Is dat alweer 14 jaar geleden?!!!
Ik word oud en kleine, stille Finse jongetjes worden groot.
Maar als ze groot worden gaan zien niet per definitie meer en duidelijker praten.
Dit weekend was hij tot mij grote verrassing een spraakwaterval.
Vrijwel onverstaanbaar ? maar goed, je kan niet alles hebben. ?
Posts: 8.297
?
Posts: 2.852
Zijn radiocommunicatie was weer hilarisch dit weekend.
Posts: 149
tja houdtd de moet erin
Posts: 149
ach ja die goede oude tijden, vroeger is lang geleden.