Mark Webber gaat voor nieuwe overwinning in Brazilië
- Gepubliceerd op 29 okt 2010 17:41
-
27
- Door: Robin Smeets
Webber, die in 2009 in Brazilië de sterkste was en de overwinning pakte, hoopt in de editie van dit jaar opnieuw op het hoogste treedje plaats te kunnen nemen. "Wat de sfeer betreft is de Grand Prix van Brazilië misschien wel het allerleukste. De Brazilianen zijn echte autosportfans", vertelde Webber.
"Ik heb zelf natuurlijk de beste herinneringen aan 2009 toen ik de race op mijn naam wist te schrijven. Vanzelfsprekend is het doel voor dit jaar hetzelfde: winnen. Het kampioenschap nadert de ontknoping en we moeten het beste uit alles en iedereen halen voor de laatste races."
Trending nieuws
-
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 12.432
En Alonso gaat ook voor de overwinning, want een 2e of 3e plaats is in zijn geval ook een overwinning.
Posts: 10.089
en vettel gaat ook voor de overwinning
Posts: 2.267
ik hoop op een vettel-hamilton-button
en dan door een kleine aanraking tussen webber en alonso dat webber 6de wordt en alonso geen punten haalt. Daan gaan we naar de laatste race met een fantastische ontknoping!
Posts: 619
Juist, zo moet-ie worden. Al mag je Hamilton en Vettel omdraaien van mij.
Overigens vind ik het nogal niks zeggend. Natuurlijk gaat-ie voor een overwinning. Zou stom zijn als-ie zegt: Ik ga volgend weekend voor een 4e plaats. Ik mag aannemen dat iedereen voor de winst gaat.
Posts: 1.481
Het maakt mij niet uit wie er kampioen wordt, als het maar niet Vettel, Webber, Alonso of Button worden. :) Nee ff serieus ik hoop natuurlijk wel dat Hamilton het wordt maar maakt ook niet uit als het iemand anders is.
Posts: 2.250
Ideaal scenario voor de spanning zou dit zijn:
Vettel-Hamilton-Button-XXX-Webber en Alonso DNF
Dit zou de stand zijn komend naar Abu Dhabi:
1. Fernando Alonso 231
2. Sebastian Vettel 231
3. Webber 230
4. Hamilton 228
5. Button 204 (uitgeschakeld)
Zou toch geweldig zijn? Dat zou betekenen dat wie van de 4 ook wint in Abu Dhabi automatisch de titel krijgt!
Posts: 917
Ik voorzie het nog wel gebeuren dat Alonso, Webber en Hamilton plots pech gaan krijgen (zij het mechanische of met mederijders)en Button zomaar een winst uit de hoge hoed tovert. Dit soort seizoenen hebben altijd rare eindes in petto.
Posts: 174
Ik hoop zo voor hem dat hij z\'n gram kan halen binnen het team.
zodat Horner z\'n poulin in Abu Dhabi in dienst van Webber moet laten rijden. ;)
Posts: 124
Heb al een paar raceweekenden lang zo\'n voorgevoel dat het Alonso gaat worden... Ik zou zo graag zien dat Webber naar iedereen, inclusief Red Bull zelf natuurlijk, een lange neus kan trekken.
Posts: 5.792
Alle kans hebbers hebben goed herinneringen aan dit circuit dus niemand heeft daar een voordeel van.We zien het wel spannend word het in ieder geval.
Posts: 5.792
Trouwens wat een redbull wagen is dat die nieuwe en super snel.Van mij mogen dat de wagens zijn hoor in de toekomst.
Posts: 917
Alleen een beetje jammer dat het in de digitale wereld is. Al heb ik wel een dermate hoge dunk van Newey dat hij zoiets zou kunnen bouwen en binnen een paar jaar meedoen voor de overwinning in LMP 1.
Posts: 5.792
Voor LeMans. de f1 moet open blijven dus zonder dak bedoel ik
Posts: 18.535
Op Le Mans rijden ook auto\'s zonder dak?
Je bedoelt waarschijnlijk dat ze openwheel moeten blijven.
Posts: 2.049
Een eerste vraag natuurlijk is of het gaat regenen. Dan kunnen we ons bijna zeker opmaken voor verrassingen. Iedereen zit trouwens hier echt te hopen op bet onwaarschijnlijke blijkbaar :p.
Posts: 5.792
Als het regent is het voor de 1ste plaatsen al bekend .Mclaren zal dan flink aan de bak moeten want de laatste race was benenden hun waardigheid .Ik denk dat het dan tussen ferrari en redbull zal gaan .Bij een droge race doet mclaren wel mee zo is mijn gedachte.Dus laat het maar droog zijn, doen alle 3 de topteams mee.
Posts: 2.049
In korea hadden ze een droogweer set-up, dus dat was ook de reden waarom ze niet meekonden.
Posts: 343
Dat had iedereen toch? De McLaren is gewoon te langzaam dit jaar.
Posts: 2.049
Nee; kdacht dat Ferrari, Red Bull en Mercedes regen afstelling hadden. De snelheid van de mclaren was goed, maar de bandenslijtage was gewoon abnormaal; de banden van Hamilton geraakten al beschadigd bij de uitronde na de pitstop. De snelheid op zich was goed totdat de banden echt gans erdoor zaten. Eigenlijk is het nog een enorm werk van stuurmanskunst dat Hamilton uberhaupt nog de finish heeft bereikt.