user icon
user icon

Alonso sluit zich af voor gepraat over titel in Brazilië

  • Gepubliceerd op 29 okt 2010 15:44
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Fernando Alonso wil niets weten van de mogelijkheid om na de komende Grand Prix, in Brazilië, al kampioen van 2010 zijn. De Spanjaard houdt rekening met een ontknoping in de slotrace in Abu Dhabi en al het andere zou mooi meegenomen zijn.

Alonso: “Ik bewaar vanzelfsprekend goede herinneringen aan Interlagos, het circuit waar ik mijn titels in 2005 en 2006 veilig stelde. Elk bezoek aan Sao Paulo levert een speciaal gevoel op en de sfeer is uniek. Ik wil niet denken aan de mogelijkheid dat de geschiedenis zich herhaalt en dat ik mijn derde kampioenschap ook in Brazilië opeis. Ik weet dat het mogelijk is, maar dat telt niet voor mij. We willen op de gebruikelijke manier naar deze race toewerken, geconcentreerd op ons eigen werk. De opdracht is om de beide benen op de grond te houden, geen fouten te maken en de rivalen te verslaan. In Abu Dhabi rekenen we de eindstand dan wel uit.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Een volwassen en realistische uitspraak. Goed dat Alonso zich niet van de wijs laat brengen door de media aandacht die hij (en ook de andere titelkandidaten) nu krijgen. Ik hoop dat het lange wachten beloond word. Het is niet de eerste keer dat een coureur in zijn 1e jaar bij Ferrari kampioen word. Ik zal duimen voor hem:)

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 15:48
  • Goed zo. Focus houden en dan knallen op zaterdag en zondag! Zie de beslissing alleen nog niet vallen in Brazilië...

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 15:51
    • Ik zie net op een andere site dat Mosley heeft gezegd dat een titel voor Alonso/Ferrari (met minder dan 7 punten voorsprong) slecht zou zijn voor de sport. Ik snap waar hij op doelt, maar ik word zo moe van die vent. Wie heeft hem weer een microfoon onder zijn neus gedrukt? Hou daar eens mee op, die gast loopt alleen nog maar te epibreren vanwege oud zeer.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 16:52
  • Mooie en wijze woorden maar ik hoop dat hij die ook waar kan maken en goed gefocust kan blijven. Het idee dat hij WK kan worden zal vast wel een aantal keer door zijn hoofd spelen in zo\'n weekend.

    Kom op Fernando!!! Nog 2 keer knallen of het je laatste race is!!!

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 15:54
  • amirk

    Posts: 223

    juist maar ik hoop echt dat hij hem daar al kan verzekeren dat die wereldkampioen wordt! en als die hopelijk wereldkampioen wordt dan wel met 8 punten en meer zodat alonso haters niet gaan zeuren dat die vals heeft gespeeld

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 16:00
    • Edgar

      Posts: 1.366

      in deze fase zijn er meer teams die aan teamorders doen, alleen word het nu ineens gedoogd door de meeste hier

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 17:02
    • f60

      Posts: 1.725

      keer het zoals je wilt, maar als hij in Valencia ook de safety car was voorbij gereden stond hij nu 22 punten voor i.p.v. 11.

      • + 0
      • 30 okt 2010 - 10:18
  • Ze zijn al gestraft voor die teamorder, dus wat lopen sommige daar nu weer over te zeuren? Alonso is in de 2e seizoenshelft gewoon de beste, of je dat nou leuk vind of niet. Na een belabbert slechte 1e seizoenshelft, heeft ie zich als sterkste teruggevochten. Hij word gewoon kampioen denk ik, en als het niet gebeurd, mijn held zal hij toch altijd blijven:)

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 16:59
    • Nouja, die 100.000 dollar was natuurlijk erg goedkoop he. Dat kan je nauwelijks een straf noemen. Als je voor een unsafe pitrelease al een drive-trough en dus kostbare punten verliest.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 19:00
    • Ik zou het eigenlijk maar normaal vinden dat een unsafe pitrelease veel zwaarder bestraft wordt. Bij dat teamorder werd er immers niet met levens gespeeld.

      • + 0
      • 31 okt 2010 - 18:30
  • HILGA

    Posts: 51

    Gelijk heeft hij, beter één vogel in de hand en voor het overige berekenend voorzichtig zijn.
    Hij heeft alle troeven maar ook alle mogelijke tegenslagen voor zich. Ik hoop dat Interlagos een goede race wordt.
    Misschien ben soms negatief, maar ik heb slechte voorgevoelens en
    hopelijk heb ik het verkeerd.
    Soms ben ik heel even \"heldervoelend\".
    Ik kreeg een beeld door :
    -\" Interlagos - einde van de Formule 1 \" en
    waar DIT moet op slaan weet ik niet, maar ik houd mijn hart vast ...

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 23:34
    • Raar beeld krijg jij door, ik zou op een andere zender afstemmen.
      ;)

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 11:59
  • Robbert89

    Posts: 305

    Ik hoop dat hij kampioen word. Dan vertrekt hij namelijk.

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 01:52
  • felix50

    Posts: 5.792

    Hamilton is er natuurlijk heel goed mee weggekomen voor die actie (safetycar)Dat is toch zeer onsportief .Nu zeggen sommige daar moet je niet meer over beginnen want Ham heeft zijn straf toch gehad .Inderdaad en Ferrari heeft ook de straf gehad.Dus waarom beginnen ze daar dan wel iedere keer over.Omdat ze de straf niet hooggenoeg vinden.Klopt maar dat vind ik juist bij Ham dat die er veel te makkelijk van af gekomen is.Laten we nu ophouden want het is niet terug te draaien .We moeten juist genieten dat er nog 4 kanshebbers zijn.

    • + 0
    • 30 okt 2010 - 11:34

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar