Toto Wolff haalt uit naar Eddie Jordan: "Stop met verspreiden fake news"

Toto Wolff heeft hard uitgehaald naar Eddie Jordan. De voormalig Formule 1-teameigenaar heeft er een handje van om de meest wilde geruchten de wereld in te slingeren, deze keer over de toekomst van Mercedes in de Formule 1. De teambaas van Mercedes is er duidelijk niet van gediend. 

Jordan had gezegd dat Mercedes de Formule 1 zou verlaten na volgend seizoen en dat zij op zoek zijn naar een koper om de contractuele verplichtingen van de renstal tot 2020 over te nemen. Maar sponsoren als UBS en Petronas zouden dit jaar al weggaan bij de Duitse renstal. 

Wolff: "Ik ben altijd wel in voor een geintje met Eddie, maar ik stop met lachen als het over 1500 werknemers gaat die zich zorgen maken over hun toekomst. Ik heb hem verteld dat het mij ernst is wat dit betreft. Wij gaan de Formule 1 niet verlaten, onze sponsoren gaan de Formule 1 niet verlaten en wij zijn erg blij met waar wij nu zijn." De Oostenrijker voegt daar nog aan toe: "Hij moet ophouden met het verspreiden van deze geruchten, dit is fake news."

Naldor

Posts: 730

Hoewel ik het niet snel met deze man eens ben heeft die hier natuurlijk gelijk.
Eddie moet niet zulke domme dingen roepen aangezien er ontzettend veel banen mee gemoeid zijn. Hij zegt dit alleen maar om zichzelf relevant te houden... Clown die Eddie

  • 3
  • 25 jun 2017 - 10:22

Reacties (49)

Login om te reageren
  • Boer Gijs

    Posts: 599

    En dat zegt Toto.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 10:16
    • Nee Eddie....

      • + 1
      • 25 jun 2017 - 10:18
    • Aviflex

      Posts: 1.423

      nee het was trump

      • + 1
      • 25 jun 2017 - 10:23
    • Het is gewoon ruk.

      • + 1
      • 25 jun 2017 - 10:55
    • The1Dijk

      Posts: 411

      Eddie spreekt liever over alternatieve feiten...

      • + 1
      • 25 jun 2017 - 10:58
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Volgens mij blaat Jordan maar wat - en dat is zijn goed recht -, maar zijn het de media die fake nieuws verspreiden. Immers zij kwakken iedere scheet op 't net zonder vooraf hoor en wederhoor toe te passen.

      • + 1
      • 25 jun 2017 - 12:15
  • F0.9

    Posts: 61

    Zou me niks verbazen als Eddie gelijkt heeft.
    Zou me niks verbazen als Eddie ongelijk heeft.

    Wat valt er verder over te zeggen? Als Eddie gelijk heeft probeert Toto mooi weer te spelen waarschijnlijk uit zakelijk oogpunt. Als Eddie ongelijk heeft dan slaat het helemaal nergens op en heeft Toto een punt. Toekomst zal het leren.

    • + 1
    • 25 jun 2017 - 10:18
  • Naldor

    Posts: 730

    Hoewel ik het niet snel met deze man eens ben heeft die hier natuurlijk gelijk.
    Eddie moet niet zulke domme dingen roepen aangezien er ontzettend veel banen mee gemoeid zijn. Hij zegt dit alleen maar om zichzelf relevant te houden... Clown die Eddie

    • + 3
    • 25 jun 2017 - 10:22
    • Als ze zo dom zijn om Eddie te geloven hadden ze niet bij Mercedes gewerkt.

      • + 2
      • 25 jun 2017 - 11:22
    • WC MAX

      Posts: 7.139

      Hahahaha goeie Larry. LOL

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 11:26
  • Adjo83

    Posts: 904

    Zeker iemand al EJ zou moeten weten wat voor een impact het kan hebben als men zulke verhalen verspreid.

    • + 1
    • 25 jun 2017 - 10:25
    • Ach Eddie heeft in zijn tijd als teambaas ook alleen maar aan Eddie gedacht.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 10:27
    • Patr

      Posts: 317

      @ad misschien is dat ook wel zijn doel :P

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 10:45
    • Adjo, begrijp je punt. Prima dat Toto dit doet. Tegelijkertijd weet Toto ook wel dat de F1 is omgeven van speculatie en geruchten. Dus daar moeten ze bij Mercedes ook tegenkunnen.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 10:48
    • Heb al diverse foto’s van Toto met Eddie van dit weekend – en op verschillende momenten – gezien waarop ze het samen redelijk tot zeer gezellig samen hebben, dus er wordt weer eens een overdreven dramatisch verhaal van gemaakt.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 11:12
    • Ja dat is ook zo, Larry. Relativeren is een kunst.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 11:15
    • WC MAX

      Posts: 7.139

      Precies Larry, dat hebben we hier de laatste tijd wel duidelijk gezien dat media niet vies is van een beetje stemmingmakerij.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 11:27
    • Eddie is ook niet vies van een beetje trollen ;)

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 12:10
    • maxioos

      Posts: 1.889

      Of Mercedes heeft "geruchten" nodig om eventuele belangstellenden te informeren dat het team te koop is zonder het via de officiële kanalen in de verkoop te zetten ivm o.a reputatie schade en personeels/sponsor onrust en het goedkoper is Jordan voor mooi bedrag dit gerucht te verspreiden en deze kritiek te incasseren.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 13:19
  • Mercedes president Toto Trump heeft gesproken.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 10:31
  • Fake news is langzamerhand toch echt het woord van het jaar aan het worden.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 10:32
    • hanspuij

      Posts: 235

      Nee dat is ruk

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 10:38
    • Op dit forum wel ;)

      • + 1
      • 25 jun 2017 - 10:47
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Afgelopen 10-20 jaar noemde we het gewoon HOAX, maar voor Trump en het journaillegeven er hun eigen draai aan.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 10:50
    • Ik denk dat het woord Max woord van het jaar wordt.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 10:54
    • tour71

      Posts: 1.606

      denk eerder ocon

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 11:21
    • WC MAX

      Posts: 7.139

      Ocon.............Uhhh neuh ben bang van niet.

      Het is Max hier, Max daar, buiten dat zit het woord max in MAXimaal, MAXimaliseren, MAXimum, MAXimumprijs, MAXimumsnelheid, MAXimumtemperatuur en natuurlijk onze eigen Maxima, dus..... ben bang dat MAXimaalverstappen gelijk heeft, het wordt MAX

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 11:35
    • Farsteps

      Posts: 475

      Als Ocon Perez een aantal keer voorbij gaat dit jaar wel. Ook deze kwali weer niet. Alleen Q1 maar dat telt niet. Race maar weer kijken dan. Zo niet ga ik voor Ruk

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 11:40
  • vanHeutz

    Posts: 146

    Toto Wolff heeft hier een erg goed punt. Denk dat niemand echt prettig zit als er geruchten de wereld ingeslingerd worden dat je baan binnen ruim een jaar niet meer bestaat. Als je zoiets de wereld ingooit dan moet je met bewijzen komen.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 10:36
    • Tja, op zich heb je gelijk. Maar er wordt gedurende een seizoen zoveel geroepen, zonder enige vorm van bewijs, over teams, coureurs, banden en ga zo maar door. Het wemelt van de speculatie in de F1....

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 11:00
    • Precies @Maximaal en Toto heeft het anders gezegd: “Als Mercedes in 2019 Verstappen nog niet heeft stoppen we ermee.”

      Ps. Max werd nog niet echt genoemd bij de reacties dus dat werd de hoogste tijd. ;)

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 11:39
    • Laten we eens dag proberen om het woord Max niet te gebruiken. Dat gaat nog lastig worden :-)

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 12:32
    • Arran

      Posts: 1.563

      Dat zou betekenen MAXIMAALVERSTAPPEN , jij en iedereen met Max in zijn nick ook een dagje niet moet posten, dat zal inderdaan knap lastig worden ;-)

      Crap, heb ik nu in weze al 2x in dit simpele bericht die 3 letters gebruikt.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 13:35
    • Jip. Arran. Dat wordt idd een lastige. Verrek:-)

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 14:33
  • Ron Dennis zei al dat F1 net een dorp is en Jordan is dan de "village idiot"..

    • + 1
    • 25 jun 2017 - 10:43
    • Dennis en Jordan, over tegenpolen gesproken...
      De doodgraver en de nar.

      • + 1
      • 25 jun 2017 - 11:15
  • Toto heeft hier een terecht punt, jammer dat de helft hier er weer kinderachtig op moet reageren.

    • + 2
    • 25 jun 2017 - 10:47
    • Hij heeft zeker een terecht punt, ook goed dat Toto een tegengeluid laat horen. Tegelijkertijd moeten ze bij Mercedes er ook tegen kunnen. Het hoort bij de F1.....

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 10:56
    • Sun-Tzu

      Posts: 3.527

      Vaak als hoofdrolspelers uit de voorspellingen van Jordan zo intens reageren, zit hij vaak in de buurt van de waarheid. Niet altijd, maar vaak wel. Het is ook geen publiekelijk geheim dat Mercedes zeer veel geld in het F1 team pompt, waar lang niet iedereen uit Mercedes even blij mee lijkt te zijn. Zodra Mercedes minder wint, wordt de kans met de dag groter dat men van een eigen team met de hoge kosten kan gaan terugschakelen naar slechts weer motorleverancier in de F1.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 11:33
  • Die Wolff kan het vergeten dat Eddie ermee ophoudt.
    ’k Heb Jordan betaald om tot eind 2018 met dit nieuws door te gaan.
    Dat zal ’m leren. ;)

    • + 1
    • 25 jun 2017 - 10:49
  • MotoSkooly

    Posts: 13

    Eddie Jordan is anders wel een goed ingevoerde F1 professional. Ik geloof wel dat deze uitspraken ergens op gebaseerd zijn, wellicht heeft Mercedes een evaluatie gehad en is ook gekeken bij een eventuele exit wat de opties zijn. Maar denk ook dat hij beter dit soort uitspraken niet kan doen. Waarom ook?

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 11:42
    • Eddie jordon is gewoon tom coronel 2.0 verteld zoveel onzin mogelijk en als iets uitkomt dan zegt die "ik zei het toch" die andere 99% klopt gewoon niet.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 12:25
  • Alle hangt af wat Liberty wilt gaan veranderen.

    • + 1
    • 25 jun 2017 - 12:15
    • Liberty Media wil alle teams weg hebben...
      Die benzinestank en geur van verbrand rubber vinden Justinnen Timberlake en Bieber en Engelbert Humperdinck tijdens hun optredens helemaal niet fijn.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 14:03
  • Heeft Toto dit wel echt gezegd, of is dit ook "fake nieuws" :-)) De dames moeten niet zo kibbelen..

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 12:49
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Toto.....laat je niet opfokken voor de race. Vuistje slaan moet tijdens de race.......

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 12:58
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Het is wel zo als je als team jaar in jaar uit wint en haast geen geen weerstand krijgt de lol er wel vanaf gaat. Dat is in de sport zo maar ook met andere dagelijkse dingen. Dus als mercedes vertrekt zou me dat niks verbazen. En als Hammie vertrekt nadat hij Schumi heeft evenaart zou me dat ook niet verbazen.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 13:07
  • Pas als het ontkent wordt is het waar

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 13:29
    • Arran

      Posts: 1.563

      Dus als ik jou van vanalles beschuldig, en je ontkent het, is het toch waar wat ik zeg, volgens die logica.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 13:38

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 6 dec 1982 (43)
  • Geb. plaats Oban, GB
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar