user icon

Teams niet blij met vervroegen kwalificatie Amerikaanse Grand Prix

  • Gepubliceerd op 25 jun 2017 07:12
  • comments 21
  • Door: Mathijs Carolus

Eerder deze week werd bekend dat de kwalificatie voor de Grand Prix van Amerika waarschijnlijk twee uur eerder zal plaatsvinden dan oorspronkelijk gepland. Reden voor de wijziging in het tijdschema is een concert van Justin Timberlake.

De organisatie wil zoveel mogelijk gasten op het circuit de mogelijkheid bieden het concert van de Canadese popidool bij te wonen. Wanneer het oorspronkelijke schema aangehouden zou worden dan zouden de bezoekers van de kwalificatie niet op tijd zijn voor het concert.

De teambazen van de Formule 1-teams zien een verplaatsing niet zitten, aangezien de monteurs vaak overuren maken van vrijdag op zaterdag. Het naar voren halen van de kwalificatie zou kunnen betekenen dat ook de derde vrije training eerder begint. De nieuwe voorgestelde aanvangstijd van de kwalificatie voor de Amerikaanse Grand Prix is nog niet officieel bevestigd.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Justin Bieber?

    Gaat Justin Timberlake niet door?

    Doe dan allebei maar niet.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 07:16
    • Justin Bieber zingt niet eens. Waarom uberhaupt zo'n concert organiseren. Volgens mij zijn Bieber fans geen F1 fans.

      • + 2
      • 25 jun 2017 - 08:24
    • mario

      Posts: 7.880

      @Superspecial: Volgens mij moet je het anders zeggen.... F1 fans zijn geen Bieber fans.... ;)

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 08:30
    • Klopt! ;)

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 09:27
    • F1FAN76

      Posts: 594

      Max: Justin Bieber en Justin Timberlake zijn allebei ruk!

      • + 3
      • 25 jun 2017 - 09:44
    • Er stond eerst Bieber, hebben ze daarna gewijzigd in Timberlake.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 10:59
    • Jacko

      Posts: 94

      F1FAN76 Waarom spreek je niet voor jezelf ipv voor Max. Bij wie je waarschijnlijk nooit dichtbij bent geweest dan de beeldbuis.

      • + 0
      • 26 jun 2017 - 06:05
  • Of bedoelen ze toch Frans Bauer?
    Dan snap ik de verschuiving wel.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 07:18
  • GoldF1

    Posts: 55

    Dan begin je de vrijdag training ook een paar uur eerder. probleem opgelost.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 07:48
  • Kenju

    Posts: 2.629

    Is er daadwerkelijk overlap tussen. Beiden groepen? Bieberbezoekers zijn veelal tienermeisjes immers.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 08:00
    • Klus

      Posts: 1.120

      De enige overlap tussen Bieber en F1 is natuurlijk Hamilton.

      • + 3
      • 25 jun 2017 - 08:35
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Hmmm word juist 2 uur verlaat ...

    • + 1
    • 25 jun 2017 - 10:02
  • Kellykel

    Posts: 133

    Staat toch echt Timberlake ?. Maar nee ik vind het ook geen aantrekkelijke combi. En ruk dat F1 daarvoor moet schuiven!! Willen ze nu F1 promoten of juist een zanger die zijn gouden bergen al binnen heeft, snap de toegevoegde waarde niet!

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 10:22
  • waylon

    Posts: 2.250

    Woord van het jaar 2017........ RUK

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 10:27
  • Tiswa

    Posts: 95

    Lang leven de Amerikanen. Dit is precies waar ik bang voor was. Nog een paar jaar en de F1 is een bijprogramma van de grote Liberty Media show, met natuurlijk om de 4 minuten reclame voor een of andere vet en veel fastfood keten.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 11:34
  • Dit is de eerste mispeer van Liberty Media zover bekend. Het zou om de Formule 1, de actie op de baan, moeten gaan met bijzaken als optredens van verwijfde zangertjes als noodzakelijke randvoorwaarden (en niks meer) om de tribunes vol te krijgen.

    Nu wordt het omgedraaid en dat kan niet alleen in Austin dan het geval zijn want ze scheppen daarmee een precedent.

    Die Carey moet nog eens flink aan zijn snor getrokken worden.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 12:09
    • Ben het helemaal met je eens, behalve die snor, die moet er gewoon af!

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 12:55
    • Yep!

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 13:20
  • Arran

    Posts: 1.094

    Bij gebrek aan gejank op het circuit, dus doen ze extra gejank naast het circuit.

    Ik weet het niet, dit is geloof ik niet waar de F1 fans met meer geluid met races bedoelde

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 13:19
  • Dat er tussen de mondiale auto & motorsport evenementen afstemming moet zijn werd tijd.

    Maar als er nou ook al rekening wordt gehouden met 3e rangs flut artiesten die een concertje geven is bezopen natuurlijk.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 14:13

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar