Na technische problemen in de ochtend en een motorwissel tussen de derde training en de kwalificatie kwam Ferrari-coureur Sebastian Vettel niet verder dan een vierde tijd in de kwalificatie op het Baku City Circuit. Vettel weet dat hij aan de bak moet om het puntenverlies ten opzichte van rivaal Lewis Hamilton te compenseren.
Vettel verloor in Canada veel punten door een matige race en zal in Azerbeidzjan van goede huize moeten komen om Lewis Hamilton te verslaan. Na afloop van de kwalificatie laat Vettel weten niet geheel tevreden te zijn met zijn kwalificatie: "De kwalificatie liep niet helemaal zoals ik wilde. Ik had natuurlijk technische problemen in de laatste training, maar wil dat niet als excuus gebruiken voor dit resultaat. Ik had het beter kunnen doen, maar meer dan plek drie was het niet geworden denk ik. Mercedes is hier gewoon te sterk voor ons."
Sebastian Vettel: "Ik ga geen excuses zoeken"
- Gepubliceerd op 24 jun 2017 18:57
-
17
- Door: Mathijs Carolus
Trending nieuws
-
Uitslag VT2 Oostenrijk: Antonelli zet concurrentie op achterstand, klagende Verstappen vierde
De tweede vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd in deze sessie de snelste tijd genoteerd do...
26 jun 2026 18:00 -
Verstappen heeft weer problemen tijdens VT2: "Wat the f*ck is dit?"
Max Verstappen en Red Bull Racing hadden al hun hoop gegooid op het Grand Prix-weekend in Oostenrijk, maar tot dusver...
26 jun 2026 17:19 -
Antonelli rekent zich nog niet rijk en wijst naar Red Bull
WK-leider Andrea Kimi Antonelli houdt dit weekend serieus rekening met Red Bull Racing en Max Verstappen. Red Bull in...
26 jun 2026 16:43 -
McLaren neemt opvallend besluit: Piastri krijgt cruciale update, Norris niet
McLaren lijkt voor een opmerkelijke keuze te staan in aanloop naar de Grand Prix van Oostenrijk. Volgens The Race kri...
26 jun 2026 15:22 -
Red Bull en Hadjar op het randje van een gridstraf
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft uitgelegd waarom Isack Hadjar weinig rondjes kon rijden in de eerste vrije tra...
26 jun 2026 16:07
Reacties (17)
Login om te reageren-
Ach in Monaco verloor Lewis veel punten....tis net stuivertje wisselen.
Er komen gerust nog wat banen die de Ferrari beter liggen.- + 1
- 24 jun 2017 - 19:03
-
Hopelijk blijft het dit seizoen stuivertje wisselen en haakt Ferrari niet voortijdig af zoals vorig jaar.
- + 0
- 24 jun 2017 - 19:07
-
De Mercedes lijkt betrouwbaarder te zijn, en dat gaat Vettel uiteindelijk de titel kosten ben ik bang.
- + 0
- 24 jun 2017 - 19:08
-
Tja wanneer je de lijstjes naast elkaar legt van gebruikte onderdelen waar een grid straf op staat kun je wel stellen dat Ferrari het in die zin nog niet zo goed voor elkaar heeft.
- + 1
- 24 jun 2017 - 19:11
-
Ferrari is altijd aan het begin van het seizoen beter dan op het einde.
- + 0
- 24 jun 2017 - 19:13
-
Je hoopt dat het stuivertje wisselen gaat worden, maar ik krijg meer het gevoel dat Ferrari weer aan het terugvallen is. Kijk naar de verschillen met Red Bull op een baan als Baku met de PK's van de Ferrari-motor. De dominantie van Mercedes lijkt langzaam weer de kop op te steken met Red Bull als tweede team.
- + 1
- 24 jun 2017 - 19:16
-
Ik bedoelde tot op heden net stuivertje wisselen.
- + 1
- 24 jun 2017 - 19:20
-
Vettel is dit jaar mentaal enorm gegroeid. Relax, grappig, gefocust en hij maakt zich niet onnodig druk om zaken buiten zijn invloed.
- + 2
- 24 jun 2017 - 19:10
-
Mentale groei is maar een dingetje in de mens zijn hoofd.....3x uitvallen en het is klaar met de groei.
- + 1
- 24 jun 2017 - 19:15
-
Mentaal gegroeid? Hij heeft een goede auto onder zijn kont bedoel je zeker!
- + 6
- 24 jun 2017 - 19:19
-
Ha!, Ik denk dat het wellicht een héél klein beetje te maken heeft dat hij nu aan strijden is voor het kampioenschap. We zullen zien of hij het vol gaat houden...
- + 0
- 25 jun 2017 - 09:39
-
Hahaha duurde dus niet lang na Baku debacle
- + 0
- 25 jun 2017 - 18:34
-
De vraag blijft altijd, ligt een minder resultaat aan de coureur of aan de auto. De auto moet een bepaald circuit ook liggen, dan kun je als coureur nog zo goed zijn, het wordt dan toch een moeilijk verhaal.
Toch krijg ik de indruk, dat Mercedes na Monaco het lek meer dan boven heeft en dat Ferrari daar voorlopig geen antwoord op heeft. Het verschil was wel erg groot vandaag op een baan waar auto's aan elkaar gewaagd zouden moeten zijn.
Misschien dat Ferrari morgen wat voordeel uit een beter bandenmanagement kan halen. Zo niet, dan gok ik toch weer op Mercedes voor 2017.- + 0
- 24 jun 2017 - 20:02
-
Dat Mercedes het lek te boven is dat lijkt zo omdat ze het in kwalificatie weer voor elkaar hebben. Het grote probleem is nog steeds het afstellen, in VT1 en 2 had Ham het nog niet voor elkaar, maar hebben ze het in VT3 de goede kant op gekregen. Wat in Monaco niet lukte, lukte nu wel. Maar het is nog steeds een probleem voor Mercedes. Ik denk wel dat Oostenrijk en Silverstone makkelijker circuits zijn voor Mercedes, om tot een goede afstelling te komen.
- + 0
- 24 jun 2017 - 20:26
-
Wat is er in hemelsnaam zo belangrijk aan VT1 en VT2?????
Ze staan 1 en 2...- + 0
- 25 jun 2017 - 00:42
-
Het nut van Vt1 en vt2 lijkt mij toch wel duidelijk?
Of was dat een grapje? ;-) wellicht staan ze door toedoen van vt1 en vt2 op 1 en 2- + 3
- 25 jun 2017 - 01:08
-
Pipo, je reactie en bijbehorende conclusie is wel erg krom hoor.
Juist door hard te trainen in alles sessies komen ze tot een afstelling die leidt tot p1 en p2.- + 0
- 25 jun 2017 - 09:57
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.783 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.642 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Posts: 42.203
Mentaal gegroeid? Hij heeft een goede auto onder zijn kont bedoel je zeker!