Raikkonen: "Als we de banden optimaal opgewarmd krijgen, kunnen we sneller"

Kimi Raikkonen wist Sebastian Vettel voor het eerst sinds de Grand Prix van Monaco achter zich weten te houden in de kwalificatie en verzekerde zich van P3. De Fin die gisteren nog aangaf dat hij zich best wilde opofferen, als hij Sebastian Vettel kan helpen de wereldtitel te winnen, maar desondanks reed Raikkonen de kwalificatie op de limiet. De Fin klaagde net als vele andere coureurs dat het moeilijk was om de banden optimaal op te warmen.

"Het was duidelijk dat we het lastig hadden met de banden, zoals we eigenlijk het hele weekend al problemen daarmee hebben," zo vertelde Raikkonen tijdens de top drie interviews. "Eigenlijk voelden alle setjes dit weekend niet heel goed, behalve de laatste set in Q3. Toen voelden de banden al duidelijk beter, maar ik denk dat als wij de banden optimaal opgewarmd krijgen, dat we nog veel sneller kunnen."

AndreasF1

Posts: 816

Euh ja, maar Raikkonen heeft nog geen motorupdate gehad dit jaar omdat hij vervroegd in Bahrein een nieuwe motor moest inzetten, dus wat dat betreft qua vermogen moet er niet te veel tussen zitten.

  • 2
  • 24 jun 2017 - 17:23

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Het is denk ik weer het oude liedje: RBR en Ferrari die om een podium moeten strijden de rest van het jaar. Deze baan ligt RBR niet en toch zijn ze even snel als de Ferraries...

    Kan leuk worden in oostenrijk en silverstone, Ik denk dat de Bulls daar sneller zijn.

    • + 1
    • 24 jun 2017 - 16:41
    • Daar zou je wel eens gelijk in kunnen krijgen. En Max is vooral op Silverstone sterk.

      • + 1
      • 24 jun 2017 - 16:58
    • Liberty Media: "... en dan mogen jullie vanaf Baku weer zonder strafgewicht rijden en de motor vol openzetten. Voor verdubbeling van het prijzengeld, hebben we een deal?"
      Toto: "Deal!"

      • + 0
      • 24 jun 2017 - 17:25
    • WC MAX

      Posts: 7.139

      Ziet er idd naar uit dat RB weer inloopt op Fer, net zoals vorig jaar. Hoop dat RB de stijgende lijn voortzet, dan krijgen we tenminste 4 auto's die strijden voor een podiumplek.
      Merc lijkt alweer aan de horizon te verdwijnen.

      • + 1
      • 24 jun 2017 - 18:23
  • Kevin-R34

    Posts: 882

    Toch apart. Op dat vlak was Ferrari tot zover juist oppermachtig om de banden op temperatuur te krijgen. Ben benieuwd hoe het kan dat ze opeens zulke problemen hebben. Maar dit kan zeker het grote gat verklaren. Hamilton heeft er ervaring mee :) Vandaag heeft Ferrari dus niet kunnen laten zien waartoe de auto in staat is als ze de banden wel werkend krijgen.

    Rijdt Vettel trouwens met een motor die over de update beschikt of heeft hij een oude motor na zijn motorwissel? Mocht hij met de oude motor rijden dan kan dat weer verklaren waarom Kimi voor hem staat. Is ook interessant om te weten voor morgen.

    • + 1
    • 24 jun 2017 - 17:10
    • Oude motor (zeiden de commentatoren op het Duitse RTL ook). Dit verklaard waarom Vettel iets minder was vandaag.

      • + 0
      • 24 jun 2017 - 17:18
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Euh ja, maar Raikkonen heeft nog geen motorupdate gehad dit jaar omdat hij vervroegd in Bahrein een nieuwe motor moest inzetten, dus wat dat betreft qua vermogen moet er niet te veel tussen zitten.

      • + 2
      • 24 jun 2017 - 17:23
    • Kevin-R34

      Posts: 882

      Ok thanks. Zelfde situatie als Bottas dus in Spanje. Wordt een extra lastige race dan voor Vettel.

      • + 1
      • 24 jun 2017 - 17:25
    • Tja, en nu hoor je geen enkele Ferrari fan hierover...ook wel apart.

      • + 0
      • 24 jun 2017 - 18:49
    • @Dutchf1: Daarvoor ben je jij er toch de anti-ferrari trol.

      • + 0
      • 24 jun 2017 - 21:53
  • marcio

    Posts: 3.426

    Bla, bla, bla! Wat heb je aan een als-verhaal! Het lijkt erop alsof Mercedes langzaam aan aan de horizon aan het verdwijnen is. Kom op zeg! Dit moet het jaar van Vettel en Ferrari worden en dan hoor je niet 1,1 seconden achter de pole-sitter te staan. Bah en nogmaals bah!!!

    • + 0
    • 24 jun 2017 - 17:27
    • Kevin-R34

      Posts: 882

      Mercedes heeft die problemen met de bandentemperatuur al meerdere malen gehad dit seizoen. Vooral aan de kant van Hamilton. Ik denk dat er nog niet zoveel aan de hand is bij Ferrari. Ik geloof er niks van dat Ferrari al aan het afhaken is. Die auto is veel sneller dan ze vandaag hebben kunnen laten zien.

      • + 0
      • 24 jun 2017 - 18:06
    • Kevin, dat idee heb ik ook. En Kimi en Seb staan morgen dichtbij dus als bijv Kimi Bottas al kan verschalken bij de start (Kimi staat aan de schone kant) dan kan het nog wel eens leuk worden.

      • + 0
      • 24 jun 2017 - 18:18
    • WC MAX

      Posts: 7.139

      Ik hoop het Kevin. Zou jammer zijn als er weer een team oppermachtig is.
      Na Oostenrijk is het voorlopig gedaan met de powercircuits en hoop ik dat Merc minder oppermachtig is, RB de aansluiting heeft gevonden e er een spannend gevecht tussen 3 teams is voor de podiumplaatsen.

      • + 1
      • 24 jun 2017 - 18:26
    • Volgens mij had het dit jaar het jaar moeten worden van gelijkwaardig tegen elkaar strijdende teams.....dat was toch de bedoeling?
      Oh nee, dat was alleen maar de bedoeling als Mercedes maar niet wint.

      • + 0
      • 24 jun 2017 - 18:36
    • Dutch, dat was inderdaad destijds het idee achter de reglementwijzigingen. Persoonlijk zou ik Vettel het dit jaar gunnen om WK te worden. Het is nl toch knap wat Ferrari heeft gedaan.
      Ook zie ik graag 3 teams echt tot op het bot strijden voor het podium. Of liever nog: 4 teams...

      • + 0
      • 24 jun 2017 - 18:43
    • De prijzen worden aan het eind (of iets eerder) van het seizoen verdeeld.
      Dan pas kun je spreken of iets knap was/is wat ze hebben gedaan.

      • + 0
      • 24 jun 2017 - 18:51
    • Snap ik, maar ze hadden vorig jaar toch behoorlijke achterstand en die hebben ze toch aardig weggewerkt.

      • + 0
      • 24 jun 2017 - 22:13
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Ja, als ik geen plasser had was ik een vrouw... als Max geen gearsync probleem had stond hij p3 ..... als Merc zijn motorformule niet erdoor had gekregen hadden ze niet gewonnen..... als als als als als.

    • + 0
    • 24 jun 2017 - 18:28
    • Vrouwen hebben ook een plasser...alleen geen uit stekende ;)

      • + 1
      • 24 jun 2017 - 18:37
    • A.I.F1

      Posts: 1.080

      @dutchf1 Verdorie jij bijdehand ;-) ( je heb gelijk bedoel derde been)

      • + 1
      • 24 jun 2017 - 19:25
  • Als mijn tante een piemol had dan had het mijn oom geweest.

    • + 0
    • 24 jun 2017 - 18:32
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Als mijn achternaam Stroll was geweest had ik gezwommen in de poen...

    • + 0
    • 24 jun 2017 - 19:26
    • Met zulke voeten was je verzopen in de poen ;)

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 01:09

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (38)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar