user icon

Superleague Formula-kampioen hoopt op belletje uit Formule 1

  • Gepubliceerd op 27 okt 2010 08:31
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Anderlecht-coureur Davide Rigon schreef zondag in Navarra het Superleague Formula-kampioenschap 2010 op zijn naam. De 24-jarige Italiaan hoopt dat de Formule 1-teams de klasse waarin autosport en voetbal samenkomen hebben gevolgd.

Rigon: “Ik wil van dit succes genieten en hopelijk krijg ik een belletje uit de Formule 1. Misschien om aan de young drivers-test na het seizoen in Abu Dhabi mee te doen. Ik heb bewezen op alle mogelijke manieren klaar te zijn voor de Formule 1.”

“De Superleauge Formula is zeer veeleisend. Niet alleen vanwege de tegenstand, maar ook door de reglementen. In de kwalificatie is elke fout funest en voor de startopstelling voor race 2 draaien ze de uitslag van race 1 volledig om. Elk weekend is weer anders en daarin heb ik me aardig gemanifesteerd.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • shyboy18

    Posts: 219

    Dream on!

    • + 0
    • 27 okt 2010 - 08:51
  • kiekeboe

    Posts: 210

    dan hoop ik voor hem dat ze zijn telefoonnummer hebben.....

    ik hoop ook op een belletje uit de formule 1.....

    • + 0
    • 27 okt 2010 - 09:02
  • BMRacing

    Posts: 58

    Ja als ie minimaal over 15 miljoen aan sponsorgeld beschikt krijgt ie misschien een belletje en anders maar in de rij aansluiten en verder dromen

    • + 0
    • 27 okt 2010 - 09:16
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ik denk dat hij het gewoon een jaartje moet proberen in de GP2. Hij heeft een miljoen gekregen dus daar moet ie wel binnen kunnen komen ;-)

    • + 0
    • 27 okt 2010 - 09:45
  • Marcd

    Posts: 397

    ik denk dat hij het in 2009 al een jaartje geprobeert heeft in de GP2 :) .
    Maargoed hij heeft divese klassen doorlopen en menigeen met een kamioenschap afgesloten dus een GP2 topteam zou best welkom zijn voor hem denk ik.

    • + 0
    • 27 okt 2010 - 10:01
  • supertank

    Posts: 116

    SF is een leuke format en op zich wel redelijk niveau maar niet vergelijkbaar met de F1 of GP2. Een jaar GP2 en dan top 3 rijden en vandaar kan hij dan heel misschien dromen van een plekje in de F1

    • + 0
    • 27 okt 2010 - 10:18
  • Marlboro

    Posts: 18

    Ik heb de SF nu een paar keer gevolgd en moet zeggen dat het niet echt reclame is voor de autosport. Zelfs a1GP met al zijn problemen kwam veel beter over en leek niet op een amateur afdeling van de F1 zoals SF nu overkomt. Je kan beter presteren in de GP2 dat zet meer zoden aan de dijk.

    • + 0
    • 27 okt 2010 - 11:38
    • f60

      Posts: 1.725

      als je een willekeurige SF race vergelijkt met bv. de grote prijs van Valencia dit jaar dan zou ik daar aan twijfelen.

      • + 0
      • 27 okt 2010 - 12:25
  • f60

    Posts: 1.725

    Gezien zijn nationaliteit zag ik Enzo het gokje nog wel wagen. Helaas is die tijd voorbij en is de sport (te) groot geworden waardoor hij nu ook kapitaal zal moeten meebrengen. Als rijder zou hij het zeker aankunnen. SF heeft gewoon de perceptie tegen, onterecht. Dit geldt eveneens voor een paar andere coureurs in de SF, bv. een Yelmer Buurman, die ik Bourdais eens naar huis zag rijden op Jarama.

    • + 0
    • 27 okt 2010 - 12:09
  • Het zou bijzonder jammer zijn moest hij geen kans krijgen in GP2 of zelfs F1. Rigon heeft het hele jaar SUPER constant gepresteerd: hij stond steeds vooraan na de kwalificatie en wist door slim te rijden races te winnen. Hij is niet zozeer de spektakelrijder type Hamilton en Vettel, wel de regelmatigheidskampioen à la Button die op het juiste moment de juiste keuzes maakt en superzuinig is op z\'n auto.

    • + 0
    • 27 okt 2010 - 20:03
  • king

    Posts: 74

    Hier zitten blijkbaar wel een aantal mensen die helemaal geen kennis hebben van autosport. Rigon is weldegelijk F1 materiaal. Kijk even wat hij won Euro F3000, 2 maal Superleague met verschillende teams. Hij klopte hier toch een degelijk aantal ex F1 rijders, Pizzonia, Pantano,Doornbos, Bourdais, Montagny, ...
    Als je SF vergelijkt met tweederangs moet je eens langslopen bij de teams in SF. Trouwens Pantano heeft die GP2 niet gewonnen en F1 gereden. Hoeveelste werd deze in SF ?
    Als ik mij bovendien niet vergis lopen in SF toch wel heel veel ingenieurs met jaren F1 ervaring rond. Mss eens kijken bij Gü en bij het team van Rigon. Google maar eens Gabriële Tredozi ...
    En er nog een schepje bovenop voor de allesweters hierboven. Davide Rigon heeft weldegelijk een contract als testrijder in F1 en niet bij het minste team nl. Ferrari. Hij rijdt meermaals per maand in de simulator en doet de setup voor Ferrari.
    Misschien moeten jullie eens contact leggen met Ferrari en informeren wat zij van Rigon vinden.

    Ik zeg het je: Rigon is een van de meest intelligente, snelle en betrouwbare rijders die op dit moment de autosport rijk is.

    • + 0
    • 27 okt 2010 - 21:47

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar