user icon

Duitse zender positief over de 'nieuwe Formule 1'

  • Gepubliceerd op 15 jun 2017 14:13
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Het Duitse RTL is zeer te spreken over de ontwikkelingen in de Formule 1 onder leiding van nieuwe eigenaar Liberty Media. Express bericht dat de kijkcijfers dit seizoen na jaren van daling bij alle zeven races tot nu toe hoger lagen dan in de voorgaande seizoenen.

RTL-directeur Manfred Loppe is dan ook in zijn hum met de 'nieuwe Formule 1'. "Deze nieuwe Formule 1 is een verademing! Niet alleen op de baan, waar de nieuwe regels worden omarmd door het publiek, maar ook naast de circuits. Er is meer transparantie, toeschouwers komen dichter in de buurt van hun helden. Allemaal prettige ontwikkelingen."

RTL is al sinds jaar en dag de Formule 1-zendgemachtigde in Duitsland. In Nederland zijn de Formule 1-rechten in het bezit van Ziggo Sport. Daar zijn de races voor Ziggo-klanten gratis te zien, de overige Formule 1-fans moeten betalen voor Ziggo Sport Totaal. BNR-baas Sjors Fröhlich pleitte er recent voor dat de Formule 1 naar het open net moet.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.933

    Daar gaat Ecclestone zijn pleidooi dat televisiezenders niet blij zouden zijn met Liberty's manier van F1 promoten.

    • + 1
    • 15 jun 2017 - 14:41
    • joop

      Posts: 1.098

      RTL kennende is dit oordeel beïnvloed door het feit dat Vettel nu op nr 1 staat in de tussenstand.........Als er iemand bevooroordeelde commentaren levert dan zijn zij het wel............

      • + 0
      • 15 jun 2017 - 15:09
    • De Duitse toeschouwers zijn in ieder geval niet blij want die blijven weg, en dat heeft echt niet alleen met de ticketprijs te maken.

      • + 0
      • 15 jun 2017 - 19:06
  • BMW E30

    Posts: 757

    Ik vind het een beetje jammer dat er moet worden teruggekoppeld op het feit dat de formule 1 in NL op ziggo uitgezonden word en dat daar die BNR baas niet blij mee is, ik vind dat we die discussie al gevoerd hebben en we hoeven het er nu niet nog langer over te hebben.

    • + 4
    • 15 jun 2017 - 14:43
    • droopz

      Posts: 777

      waarom begin je er dan zelf weer over ? ;)

      ik heb buiten jou om nog niemand op dit topic zien discussieren over deze issue...

      • + 0
      • 15 jun 2017 - 15:15
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @BMW

      Ach gewoon laten gaan...
      Als één van de zendgemachtigden de rechten denkt te kunnen kopen, dan doen ze het maar.
      De NPO zal het geld ervoor niet hebben, dus zal het bij de commerciëlen terecht kunnen komen. De vraag is alleen hoe deze er mee om zullen gaan.

      Als je daar constant geconfronteerd gaat worden met reclameblokken (waarmee deze zenders hun geld mee moeten verdienen), dan zullen na verloop van tijd weer veel kijkers gaan afhaken met als gevolg dat contracten niet verlengd gaan worden. Of men is niet in staat om voldoende en goede commentatoren te leveren en dan haken de kijkers ook af.

      Ik blijf gewoon kijken naar de uitzendingen van Sky/Channel4, bevalt mij nog het best ;-)

      • + 0
      • 15 jun 2017 - 15:20
    • Same here @Kobus. Ook meer kennis, minder fouten, etc.

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 07:18
  • dan neem ik aan dat rtl de uitzendrecgten gaat verlengen?

    • + 0
    • 15 jun 2017 - 15:27
    • Ze zouden de uitzendrechten toch verliezen werd eerder bericht? Hoop het niet overigens...

      • + 0
      • 15 jun 2017 - 17:37
  • ives

    Posts: 1.233

    Liberty is echt wel leuke dingen aan het doen, zoals de sport openstellen via social media. Dit weekend was er nog een video uit de rijders briefing op donderdag. Erg leuk om eens te bekijken.

    • + 1
    • 15 jun 2017 - 15:34
  • Liberty geeft me ook een gevoel van vrijheid.

    Heb jij dat ook? ;)

    • + 0
    • 15 jun 2017 - 19:36
  • Als Duitse toeschouwer zou ik ook wegblijven op RTL. Meer reclame dan race .
    Met 5 reclame blokken per race houdt het niet op.Gelukkig zit er Christian Danner nog bij die af en toe Heiko Waßer effe moet corrigeren want wat voor onzin die soms uitkraamt pffff .
    Maar je kan er als (duitse)luisteraar wel elke keer een auto winnen .

    • + 0
    • 15 jun 2017 - 19:37
    • En je mag nog kiezen ook, een Renault of een Honda.

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 07:10
    • Voorbeschouwingen zijn van RTL zijn dik in orde. Vind het wel leuk dat ze ook Peter "The Voice" Reichert erbij gehaald hebben om het nét wat meer cachet te geven, die man heeft zo'n diepe stem dat hij ook wel eens bioscooptrailer inspreekt.

      • + 0
      • 16 jun 2017 - 09:32

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar