user icon

Azerbeidzjan verwacht uitverkocht huis bij F1-race

  • Gepubliceerd op 14 jun 2017 14:56
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

De organisatie van de Grand Prix van Azerbeidzjan gaat uit van een volle bak voor de tweede editie van het Formule 1-evenement in de straten van de Azerbeidzjaanse hoofdstad Bakoe. De kaarten voor de tribunes en staanplaatsen voor de race van volgende week zijn nagenoeg uitverkocht.

De verwachting is dat ongeveer 18.000 toeschouwers op de tribunes plaats zullen nemen en dat minstens 10.000 fans de wedstrijd in Bakoe staand zullen volgen. Er is vooral vanuit het buitenland veel belangstelling voor de Azerbeidzjaanse Grand Prix, laat Baku City Circuit weten.

Marketingdirecteur Nigar Arpadarai zegt in Azernews: "We hebben tickets verkocht aan mensen uit 57 landen. Het aantal buitenlandse fans dat een kaartje gekocht heeft, is verdubbeld. Ongeveer 55 procent van de tickets is aan buitenlanders verkocht, maar ook de mensen uit Azerbeidzjan hebben steeds meer vertrouwen in ons evenement. We rekenen op een uitverkocht huis."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Zit je dan op het rechte eind......komen ze met 360km p/u voorbij.

    • + 1
    • 14 jun 2017 - 15:02
    • Hou zou dat klinken een stofzuigergeluid met 360km p/u ?

      • + 0
      • 14 jun 2017 - 17:37
    • Als een kudde op hol geslagen Husqvarna's, lijkt me. :-)

      • + 0
      • 14 jun 2017 - 18:35
  • GuidoM3

    Posts: 105

    Geintje natuurlijk!

    • + 0
    • 14 jun 2017 - 15:03
  • Gamert

    Posts: 641

    Dit was vorig jaar toch de meest spannende grand prix van de kalender?

    • + 0
    • 14 jun 2017 - 15:03
  • Bovendien mag elke dwangarbeider op zijn eigen gefabriceerde plek zitten.

    • + 2
    • 14 jun 2017 - 15:12
    • Is niet te hopen dat je dan putjes schepper bent, dan zie je nog niets. :)

      • + 2
      • 14 jun 2017 - 15:30
    • Moet je de putdeksel verschuiven, zit je eerste rang bij het ‘vuurwerk’.

      • + 0
      • 14 jun 2017 - 16:51
  • Nou, nou wat een mijlpaal!
    Ongeveer 20% van het aantal bezoekersplaatsen hebben t.o.v. een andere GP, dus uitverkopen is niet zo spannend.
    Daarnaast zal het met de buitenlands animo ook wel meevallen, het gros van de lokale bevolking is namelijk domweg te arm om een kaartje te kopen.

    Hangen de spandoeken al weer langs de lelijke gebouwen zodat het op TV weer een beetje lijkt?

    Valt het al op dat ik geen fan ben van deze GP?

    • + 2
    • 14 jun 2017 - 15:45
    • manuel

      Posts: 2.972

      Dank zij Eccelstone, die houd wel van dictators . Deze president is een maffia maatje van Putin en Trump. Gelijk afschaffen deze shit gp. Maar de brandstof leveranciers van de teams zijn gek op deze gp dus zal wel niet gebeuren.

      • + 0
      • 14 jun 2017 - 17:30
  • Waarschijnlijk kartonnen borden of etalagepoppen die toeschouwers moeten voorstellen. Net zo fake als de facades van mooie gebouwen daar: https://i.redd.it/yb2zggrv4v1x.jpg

    • + 2
    • 14 jun 2017 - 16:00
    • als ze toch zo nep bezig zijn waarom printen ze dan niet gelijk wat mooie dames op die doeken die toevallig voorbij lopen

      • + 0
      • 14 jun 2017 - 16:09
    • WC MAX

      Posts: 3.371

      Die foto Wouter. Priceless!! hahaha.
      @ Jean Alesi, Doe mij maar liever met een 3D printer dan........;)

      • + 0
      • 14 jun 2017 - 16:23
    • Sieper

      Posts: 1.395

      Vind de stad anders best mooi en de historie van baku is ook echt interessant. Dit huis is echt wel mooi maar zal moeten worden opgeknapt. Zelfde doen we in NL en landen als Italië als er een pand wordt opgeknapt. inderdaad jammer van het regime. Ik zie al die dictator boevenbendes zeer graag verdwijnen. Als GP ook niet zo geschikt.

      • + 0
      • 14 jun 2017 - 22:02
  • geert61

    Posts: 1.099

    voorbij lopen nee voor een open raam staan schaars gekleed ja ja ja ja

    • + 0
    • 14 jun 2017 - 16:35
  • Fantastisch mooi circuit...ik hou namelijk van lange rechte stukken. Met het land zelf heb ik niets.

    • + 0
    • 14 jun 2017 - 17:39
    • erik1

      Posts: 254

      Ik heb ook wel een zwak voor deze baan. Iedereen is negatief, maar als er in het nieuws komt dat een Williams de 378 aantikt, krijg ik het daar wel warm van :) Al was de race vorig jaar niet veel soeps natuurlijk.

      • + 0
      • 14 jun 2017 - 20:11
    • Dan blijft er echt helemaal niks van Stroll over @Erik.
      Laat Lance het eerst maar eens met 80 km/h proberen.

      • + 0
      • 14 jun 2017 - 20:55
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Ik ga wel naar het station.... daar rijden nl ook treintjes

    • + 0
    • 14 jun 2017 - 19:16
    • Neem dan de trein naar Monaco heb je gelijk mooi weer en nog meer treintjes

      • + 0
      • 14 jun 2017 - 20:43
    • Als je Thomas nog tegenkomt doe ’m dan de groeten. ;)

      • + 0
      • 14 jun 2017 - 20:57
  • tour71

    Posts: 945

    gratis en voor niets

    • + 0
    • 15 jun 2017 - 08:27
  • dus 28.000 man voor dit miljarden bal....man man bij de jupiler league komen nog meer mensen

    • + 0
    • 15 jun 2017 - 10:31

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar