user icon

Webber maakt cruciale fout: "Het was volledig mijn eigen fout"

  • Gepubliceerd op 24 okt 2010 10:34
  • comments 27
  • Door: Robin Smeets
Mark Webber haalde vandaag voor de tweede maal dit seizoen niet de finish. De Australiër crashte uit de Grand Prix van Korea vanaf de tweede plaats en raakt hierdoor zeer waarschijnlijk de leiding kwijt in het kampioenschap. Webber is zich er van bewust dat deze crash zijn eigen fout was.

"Dit was volledig mijn eigen fout", vertelde Webber na afloop tegen de BBC. "Ik ging in de twaalfde bocht iets te wijd en kwam teveel over de kerbstones. Ik dacht dat ik de auto nog wel kon redden, maar ik gleed gewoon door. Daarmee verpestte ik ook de race van Nico."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Tomos F1

    Posts: 349

    Dit lijkt me sowieso geen goede dag voor RBR...

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 10:43
  • Edgar

    Posts: 1.480

    Webber bedankt voor het nog spannender maken....dank u dank u

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 10:46
  • Mijn God, wat een dag voor Red Bull

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 11:08
  • Daarom wilde Webber dus liever niet racen... Geen regenrijder...

    Jammer, maar FAIL!!!

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 11:17
  • Ik vind het jammer voor Webber en Vettel zelf maar lekker voor Horner.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 11:29
  • Ze hebben nu echt een probleem bij Redbull, Nog 2 races te gaan!
    Als ze de volgende 2 races eindigen met Vettel 1, Webber 2, en Alonso 3 dan is Alonso kampioen met 1 punt voorsprong op de beide RedBull rijders!

    Wat nu?

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 12:05
    • Ik denk dat ze het in de race aankijken. Mocht dat scenario zich voordoen, dan laten ze Webber winnen. Jammer voor Vettel, volgend jaar beter. Mocht Alonso volgende keer een probleem krijgen, wat niet geheel ondenkbaar is aangezien hij al door al zijn motoren heen is, dan laten ze Vettel winnen. Ik weet overigens niet hoe Vettel in zijn motoren zit, als hij in Brazilie aan nummer 9 moet beginnen, is dat sowieso +10 plekken voor hem.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 13:22
  • mister S

    Posts: 298

    laten we dat maar doen dan rob van starkenburg!! =-)!

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 12:15
    • Ik vind het ook niet erg hoor, zou ik wel mooi vinden. Maar ik betwijfel het echt of ze dan Webber laten winnen.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 14:57
    • dan ben jij giga dom rob, denk jij nou echt dat redbull webber niet voorbij laat als Vettel 1 ligt en webber 2 als webber nog 1 punt extra nodig heeft ???

      echt giga dom ben jij

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 15:32
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Bij RB wordt de laatste tijden van alles geroepen over teamorders en gelijk behandeling,maar ik geloof het niet dat zij zo dom zijn om het kampionschap weg
      te geven omdat Vettel de liefschat van het team is en niet aan
      de kant mag voor Webbel...

      In geval van nood doe je precies hetzelfd als Ferrari in Hockenheim,en betaal je gewoon de 100.000$.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 20:59
    • Rob, uw berekening klopt toch niet echt denk ik. Vettel staat 25 punten achter op Alonso, dus als vettel 2 keer wint en alonso 2 keer 3d wordt, dan is er nog een verschil van 5 punten é... En Webber heeft er 11 achter, en zou volgens u 10 punten terug pakken op Alonso mits 2 keer 2de plaats, maar hij pakt er slecht 6 terug op Alonso é... Dus dat zal niet volstaan voor Red Bull. Ik gun het Alonso, maar vindt het erg jammer voor Vettel. Een schumacherfan...

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 22:00
  • rafael

    Posts: 2.154

    Als ik de wedstrijdleiding was zou ik webber bestraf, door N.Rosberg uit de race zetten.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 12:43
    • Dat slaat nergens op natuurlijk.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 13:10
    • vind ik ook , want Mark is al genoeg gestraft door niet te finishen en zijn voorsprong in het kampioenschap te verliezen

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 13:30
    • dat geldt alleen als er opzet in het spel is. dat moet jij toch weten ex ferrarifan uit sneek...

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 13:45
    • Vuvuzela

      Posts: 106

      Kansloos..

      Rosberg reed achter webber. Onbegrijpelijk dat je dan kan vinden dat webber rosberg van de baan heeft gereden. :\')

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 13:51
    • laat nogmaals het lage niveau van hem zien

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 15:33
    • Kenney

      Posts: 2.214

      Nu geef ik hem wel gelijk hoor. Webber was erg vuil door nog zoiets te doen. Het leek wel alsof hij dacht dat Hamilton nog voor Rosberg zat, hij stuurde gewoon klakkeloos de baan weer op terwijl zijn auto zelfs al kapot was.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 15:43
    • Fusy

      Posts: 2.181

      www.youtube.com/watch?v=t6PmeQyy-v8&;amp;feature=related

      Kijk even goed naar de belden dan zie je dat hij geen controle van zijn auto heeft nadat hij de muur raakte en zo\'n beetje
      gelanceerd wordt,dus verder geen enkele intentie om andere te raken anders was Alonso de makkelijkst prooi...

      Dus een straf vind ik totaal onzin!!


      • + 0
      • 24 okt 2010 - 21:12
  • toddler

    Posts: 21

    Webber heeft nog steeds een redelijke kans, want Vettel moet, voor het gebruik van een volgende nieuwe motor, 10 plaatsen achteruit op de grid van de volgende wedstrijd. En Alonso rijdt met zijn laatste motor die al twee (drie?) races er op heeft zitten. Webber rijdt met een verse motor en hoeft ook niet achteruit op de grid. Als de motor van Alonso toch nog vervangen zou worden voor de laatste race, dan zit er een mooie kans in voor Webber, die zuinig is omgesprongen met zijn 8 motoren. Ook dat geldt voor het kampioenschap, ook goed omgaan met je motoren. Het is niet alleen rauwe snelheid, maar dat weten we al lang. Ondertussen heb ik wel bewondering voor Alonso\'s vakmanschap. En wat is Christian Horner een hork!

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 14:34
  • Ik vermoed dat Webber hier toch teveel gedacht heeft dat hij *moest* winnen van Vettel.

    Net even te vroeg op het gas bij uitkomen bocht en hij zeilt eraf. Hij had ook even een metertje kunnen wachten. Toch gewoon teveel risico genomen.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 15:02
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Misschien kon hij de druk niet aan??...zal wel denken \'\'shit\'\' straks verlies ik punten aan mijn teamgenoot die volledig steun
      van het team heeft;).
      Dan neem onnodig risicos...

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 21:26
    • Dat het risico onnodig was wist hij op dat moment nog niet ;)

      • + 0
      • 25 okt 2010 - 03:02
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Misschien wel,misschien niet...
      Hij crash heel erg vroeg,2de/3de rond na de herstart...

      • + 0
      • 25 okt 2010 - 11:50
  • ik ben inderdaad bang dat Webber de druk niet aankon. Heb ik het toch verkeerd ingeschat.
    Verder een strakke race van Schumacher en Heidfeld heeft nu al net zoveel punten als De la Rosa...

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 05:36
  • Gompie

    Posts: 4.951

    @Edo uit Baambrugge: Je hebt gelijk, dat motorengedoe had ik ff helemaal vergeten. Dat kan best een voordeel zijn inderdaad.

    • + 0
    • 25 okt 2010 - 08:59

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar