Lance Stroll teleurgesteld over P17 in kwalificatie

Lance Stroll bleef tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Canada verrassend lang buiten op de ultrasoftbanden en reed maar liefst 14 ronden. De 18-jarige Canadees kwam niet verder dan P17 en was teleurgesteld dat zijn team hem niet naar binnen liet komen voor nieuwe banden.

"Ik denk zeker dat het te maken had met het feit dat ik zo lang buiten moest blijven dat ik niet verder kwam dan P17, maar achteraf kun je altijd makkelijk zeggen van we hadden beter dit of dat kunnen doen. Morgen wordt vast oké, maar we starten iets verder terug dan we zouden willen. Inhalen is denk ik wel mogelijk hier, dus we zullen zien en blijven positief," reageerde Stroll teleurgesteld.

Lachen toch.. een teamgenoot in Massa; die eigenlijk al met pensioen zou gaan. En die kwalificeert zich gewoon keurig op P7. En onze vriend Lance op 17 met een giga achterstand.

Het jammere is wellicht had hij best aardig goed kunnen worden als ze hem gewoon nog 3/4 jaar hadden laten rijpen. Zo... [Lees verder]

  • 4
  • 10 jun 2017 - 21:28

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Inhalen? Ingehaald worden bedoelt hij zeker?

    • + 1
    • 10 jun 2017 - 20:07
    • Als Max een voetballer is, dan is Stroll een golfer die naar de volgende hole toe wandeld.

      • + 1
      • 10 jun 2017 - 20:27
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Er zijn er niet zoveel die Stroll nog kunnen inhalen.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 23:09
    • Carlos: “Waarom inhalen, je kunt ’m toch ook van de baan rammen?”

      • + 0
      • 11 jun 2017 - 11:55
  • Stroll heeft alle gewonnen plaatsen tot nu toe gekregen door pech van voor hem rijdende auto's.
    Hij heeft erg veel zelfkennis.
    Inhalen is mogelijk tuurlijk zelfs Pascal haalt hem morgen in.

    • + 1
    • 10 jun 2017 - 20:12
  • Wanneer je hem in de onboard camera bezig ziet.....

    • + 0
    • 10 jun 2017 - 20:17
  • Moos

    Posts: 444

    Alles wat Villeneuve over Max gezegd en geschreven heeft komt tot volle wasdom in de vorm van zijn landgenoot Lance Stroll. Prachtig!

    • + 0
    • 10 jun 2017 - 20:19
    • Yep ;) prutser is het, niet meer niet minder. Kom laten wij ook eens een 18 jarige proberen.... Fail.

      • + 1
      • 10 jun 2017 - 20:27
  • Rimmer

    Posts: 13.329

    In die gammele Williams met dat onbetrouwbare Mercedes blok heeft hij wel gewoon Ericsson (de Zweedse koning), Wehrlein (DTM kampioen) en Kevin (ik pak een podium in mijn eerste race) achter zich gelaten. Hij mocht niet eens een nieuw setje monteren en reed van ellende maar door op oud rubber. Nee jongens, jullie zien het verkeerd. Ik schaar mij vierkant achter Jaques. Wat Lance vandaag liet zien was pure klasse. Het droop ervan af.
    Max daarentegen reed als een voetballer. Wild en schouderduwend. Nee dat zag er niet uit. Hij moet nog veel leren.

    • + 2
    • 10 jun 2017 - 20:34
    • JV fan

      Posts: 2.989

      Ehm jacques is totaal niet blij mee dat Stroll nu al in de Williams zit...

      • + 1
      • 10 jun 2017 - 20:46
    • Wij ook niet

      • + 3
      • 10 jun 2017 - 21:49
    • Er is hoop. Bij het 40-jarig jubileum van Williams had Riccardo Patrese voor het geval dat maar vast zijn helm en overall meegenomen.

      • + 0
      • 11 jun 2017 - 11:56
  • Wehrlein is de enige die toegeeft dat het aan zn eigen fout ligt ... Stroll, Sainz , komt door het team... tja

    • + 1
    • 10 jun 2017 - 20:40
  • Welke sufkut gaat er nou 14 ronden rijden in Q1, dan rij je met veels te veel brandstof en is ook het beste van de banden eraf. Goed gedaan Williams.

    • + 1
    • 10 jun 2017 - 20:52
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Maar dan zijn die banden tenminste wel op temperatuur :-P

      • + 2
      • 10 jun 2017 - 21:59
  • Hier begrijp ik werkelijk niets van. Gisteren zei die nog Q3!

    • + 1
    • 10 jun 2017 - 21:00
    • Nee, de Williams kon het, dat heeft Massa inderdaad gedaan ;)

      • + 1
      • 10 jun 2017 - 21:04
  • Trulla

    Posts: 1.423

    Tja, je had beter net zo hard als Massa gereden. Dan stond je wel in de top 10.

    • + 0
    • 10 jun 2017 - 21:09
  • Lachen toch.. een teamgenoot in Massa; die eigenlijk al met pensioen zou gaan. En die kwalificeert zich gewoon keurig op P7. En onze vriend Lance op 17 met een giga achterstand.

    Het jammere is wellicht had hij best aardig goed kunnen worden als ze hem gewoon nog 3/4 jaar hadden laten rijpen. Zo zie je dat het geld om een F1 sitje te kopen misschien ook wel eens tegen je kan werken. Had geduld gehad, slechter en meer blamage dan dit had het toch niet geweest als ze nog even 3-4 jaar hadden gewacht

    • + 4
    • 10 jun 2017 - 21:28
  • MadMax2.0

    Posts: 633

    Dat een team als Williams ja je leest het goed Williams de grootste paydriver van de afgelopen decennia in hun wagen heeft zitten zegt alles over hoe de F1 er nu voorstaat!!!!

    • + 1
    • 10 jun 2017 - 22:15
    • Yep. De (Britse) pers is ook opvallend mild. Natuurlijk een fuckup eerste klas om dit jochie in die auto te zetten in ruil voor wat centen, daarvoor verdienen ze best wat kritiek maar niemand durft het ooit zo respectabele Williams te bekritiseren zo lijkt het.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 22:41
    • ontken

      Posts: 887

      Hoop niet dat ie zichzelf doodrijdt met die vaders 'druk'. Gewoon niet geschikt.

      • + 1
      • 10 jun 2017 - 23:38
  • jd2000

    Posts: 7.776

    Wanneer durft iemand in Lance z'n omgeving nu eens te zeggen dat hij geen talent heeft. Pappa Stroll kan beter z'n centen in een goede opleiding voor Lance steken.

    • + 0
    • 10 jun 2017 - 23:38
  • Arie54

    Posts: 4.957

    "..maar we starten iets verder terug dan we zouden willen." IETS?????

    • + 0
    • 11 jun 2017 - 06:31
    • Leuk he.

      Iets verder terug.
      Maakt toch niet uit na 35 rondjes stuurt stroll naar binnen, want dan is het mannetje moe.

      • + 0
      • 11 jun 2017 - 12:59
  • meow-F1

    Posts: 158

    het is maar goed dat i 30mil mee heeft genomen want dat lopen ze wel mis aan prijzengeld

    • + 0
    • 11 jun 2017 - 11:05

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 325
  • Podiums 3
  • Grand Prix 198
  • Land CA
  • Geb. datum 29 okt 1998 (27)
  • Geb. plaats Montreal, CA
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar