user icon
user icon

Wedstrijdleiding breekt race af vanwege slechte omstandigheden

  • Gepubliceerd op 24 okt 2010 08:19
  • comments 23
  • Door: Robin Smeets
De wedstrijdleiding van de race in Zuid-Korea heeft zojuist besloten om de race af te breken. De coureurs hebben momenteel drie ronden achter de safety car gereden, maar volgens de stewards is het niet verantwoord om in deze omstandigheden door te rijden.

Momenteel valt er niet heel veel regen, maar het zicht is erg slecht vanwege de vele spray achter de auto's. Dit wordt mede verzoorzaakt door de nieuwe asfaltlaag die er pas enkele dagen ligt. Veel coureurs klaagden al over de boordradio tijdens de periode achter de safety car dat dit erg slechte omstandigheden zijn. Fernando Alonso noemde het zelfs "de slechtse omstandigheden waarin hij ooit heeft gereden".

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Smitju

    Posts: 442

    Jammer ik hoop wel dat ze over een half uurtje weer verder gaan. Het liefst nog eerder. Vroeger reden ze gewoon tijdens regen.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:21
  • hanspuij

    Posts: 232

    wat een gezever toch allemaal zeg.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:22
  • ives

    Posts: 1.215

    Normaal gezien ben ik het wel eens met de beslissingen over de regen van de FIA, maar deze vind ik toch wel heel beschermend... Ze hebben echt wel in erger weer gereden dan dit, spray hebben ze altijd last van in dit weer.

    En steeds weer datzelfde gehuil over de radio van Alonso en Button, het begint gewoonte te worden vanaf er wat druppeltjes neerkomen

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:24
    • gehuil? heb jij alonso wel eens gezien met regen? denk dat hij de beste papieren op zak heeft mocht het een regen race worden..

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:37
    • en nu hopen dat schum wat kan laten zien!! jammer webber. wel spanning!

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 09:54
  • Leonhart

    Posts: 270

    Hmmm... toen ik het gister had over regen dan had ik dit net niet in gedachten. In ieder geval 1 van de 3 voorspelde SC periodes gehad :P
    Maar goed, ik kan me herinneren dat Japan 2007 in Fuji toch een tikje slechter was toch?

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:25
    • Peter

      Posts: 941

      Er zijn wel omstandigheden geweest inderdaad die slechter waren in Japan, Brazilië en Australie. Maar laten we niet vergeten dat dit nu een nieuwe baan is met nieuw asfalt. Balen in ieder geval en ik ben bang dat we het niet gaan halen de volle afstand.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:38
  • mwoe

    Posts: 5

    Ja, het is niet meer wat het vroeger is geweest.
    Vorige race liggen er in de eerste ronde 4/5 af en we krijgen gelijk een safety car. Vroeger was dat gewoon een restart en kon men de reserve auto nemen.
    Je kan zeggen dat men nu voorzichtiger moet doen, maar vertel dat maar eens aan de mensen die slachtoffer zijn van een actie van iemand anders.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:32
  • Nieuw asfalt = veel olie, en dat i.c.m. met veel water en spray maakt het gewoon niet veilig om te rijden (als je al kan rijden met hogere snelheden).
    Dus helemaal geen gezever, gehuil of beschermend gedrag.
    Of kunnen jullie het beter?

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:34
    • hanspuij

      Posts: 232

      ik kan het niet beter maar ik verdien ook geen 5 mil.ze kannen toch zo hard rijden als ze zelf willen.ik zie het probleem niet.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:37
    • Joram

      Posts: 216

      niemand verplicht je 300 te rijden, als je niet harder durft ga je toch 10 km/h rijden! beter dan op de startgrid stilstaan

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:44
    • Stri

      Posts: 2.269

      ja hoor, en daarom kijken we f1, om ze 10km\\h te zien rijden of om ze te zien crashen? denk toch eens na.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:47
    • hanspuij

      Posts: 232

      nou is het ook wel spannend he. nog even wachten dan is het donker dan hebben we niks gezien.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:53
  • mister S

    Posts: 298

    laat mij maar alvast beginnen dan, tegen de tijd dat de rest van het veld start, heb ik iig een paar rondes voorsprong ;-)

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:37
  • mister S

    Posts: 298

    laat mij maar alvast beginnen dan, tegen de tijd dat de rest van het veld start, heb ik iig een paar rondes voorsprong ;-)

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:37
  • ives

    Posts: 1.215

    Tuurlijk kunnen we het beter! Nee alle gekheid op een stokje, we hebben in het verleden genoeg F1 races in exteem regenweer gezien (Fuji 2007, Monza 2008, China dit jaar), dat het echt wel mogelijk is om te racen...

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:37
  • TJ

    Posts: 619

    Zo is er niks aan. Ik hoor net dat de racetijd ook gewoon doorloopt, dus die 55 ronden gaan ze niet meer halen voor 10 uur. Nog 20 minuten regen.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:41
  • Joram

    Posts: 216

    wat een schande voor de f1!!!! de beste rijders met de beste auto\'s mogen en durven niet te rijden!!!! dit hebben we vaker gezien, als ze eenmaal rijden word het vanzelf droger!

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:43
  • Dit is wat ik al waar ik gister bang voor was volgens de weervoorspellingen op BBC en de radar. Ze gaven de hele dag zowat heavy rain aan.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:53
    • hanspuij

      Posts: 232

      met wat geluk starten ze over 5 min

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 09:01
  • TJ

    Posts: 619

    kleine 10 minuten, eindelijk!

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:58
  • mwoe

    Posts: 5

    Leuk al die banen in azië.
    Alleen jammer dat het daar zo vaak regent.
    Regen is leuk, maar dit niet.
    Europees regen weer is in ieder geval een stuk minder heftig en is geen \"normaal\" weer.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:58
  • mwoe

    Posts: 5

    tja, als een echte NL\'er: weer te vroeg lopen klagen.
    Leuke race.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 10:59

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar