user icon

Wedstrijdleiding breekt race af vanwege slechte omstandigheden

  • Gepubliceerd op 24 okt 2010 08:19
  • comments 23
  • Door: Robin Smeets
De wedstrijdleiding van de race in Zuid-Korea heeft zojuist besloten om de race af te breken. De coureurs hebben momenteel drie ronden achter de safety car gereden, maar volgens de stewards is het niet verantwoord om in deze omstandigheden door te rijden.

Momenteel valt er niet heel veel regen, maar het zicht is erg slecht vanwege de vele spray achter de auto's. Dit wordt mede verzoorzaakt door de nieuwe asfaltlaag die er pas enkele dagen ligt. Veel coureurs klaagden al over de boordradio tijdens de periode achter de safety car dat dit erg slechte omstandigheden zijn. Fernando Alonso noemde het zelfs "de slechtse omstandigheden waarin hij ooit heeft gereden".

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Smitju

    Posts: 442

    Jammer ik hoop wel dat ze over een half uurtje weer verder gaan. Het liefst nog eerder. Vroeger reden ze gewoon tijdens regen.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:21
  • hanspuij

    Posts: 235

    wat een gezever toch allemaal zeg.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:22
  • ives

    Posts: 1.233

    Normaal gezien ben ik het wel eens met de beslissingen over de regen van de FIA, maar deze vind ik toch wel heel beschermend... Ze hebben echt wel in erger weer gereden dan dit, spray hebben ze altijd last van in dit weer.

    En steeds weer datzelfde gehuil over de radio van Alonso en Button, het begint gewoonte te worden vanaf er wat druppeltjes neerkomen

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:24
    • gehuil? heb jij alonso wel eens gezien met regen? denk dat hij de beste papieren op zak heeft mocht het een regen race worden..

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:37
    • en nu hopen dat schum wat kan laten zien!! jammer webber. wel spanning!

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 09:54
  • Leonhart

    Posts: 277

    Hmmm... toen ik het gister had over regen dan had ik dit net niet in gedachten. In ieder geval 1 van de 3 voorspelde SC periodes gehad :P
    Maar goed, ik kan me herinneren dat Japan 2007 in Fuji toch een tikje slechter was toch?

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:25
    • Peter

      Posts: 950

      Er zijn wel omstandigheden geweest inderdaad die slechter waren in Japan, Brazilië en Australie. Maar laten we niet vergeten dat dit nu een nieuwe baan is met nieuw asfalt. Balen in ieder geval en ik ben bang dat we het niet gaan halen de volle afstand.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:38
  • mwoe

    Posts: 5

    Ja, het is niet meer wat het vroeger is geweest.
    Vorige race liggen er in de eerste ronde 4/5 af en we krijgen gelijk een safety car. Vroeger was dat gewoon een restart en kon men de reserve auto nemen.
    Je kan zeggen dat men nu voorzichtiger moet doen, maar vertel dat maar eens aan de mensen die slachtoffer zijn van een actie van iemand anders.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:32
  • Nieuw asfalt = veel olie, en dat i.c.m. met veel water en spray maakt het gewoon niet veilig om te rijden (als je al kan rijden met hogere snelheden).
    Dus helemaal geen gezever, gehuil of beschermend gedrag.
    Of kunnen jullie het beter?

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:34
    • hanspuij

      Posts: 235

      ik kan het niet beter maar ik verdien ook geen 5 mil.ze kannen toch zo hard rijden als ze zelf willen.ik zie het probleem niet.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:37
    • Joram

      Posts: 216

      niemand verplicht je 300 te rijden, als je niet harder durft ga je toch 10 km/h rijden! beter dan op de startgrid stilstaan

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:44
    • Stri

      Posts: 2.384

      ja hoor, en daarom kijken we f1, om ze 10km\\h te zien rijden of om ze te zien crashen? denk toch eens na.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:47
    • hanspuij

      Posts: 235

      nou is het ook wel spannend he. nog even wachten dan is het donker dan hebben we niks gezien.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:53
  • mister S

    Posts: 298

    laat mij maar alvast beginnen dan, tegen de tijd dat de rest van het veld start, heb ik iig een paar rondes voorsprong ;-)

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:37
  • mister S

    Posts: 298

    laat mij maar alvast beginnen dan, tegen de tijd dat de rest van het veld start, heb ik iig een paar rondes voorsprong ;-)

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:37
  • ives

    Posts: 1.233

    Tuurlijk kunnen we het beter! Nee alle gekheid op een stokje, we hebben in het verleden genoeg F1 races in exteem regenweer gezien (Fuji 2007, Monza 2008, China dit jaar), dat het echt wel mogelijk is om te racen...

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:37
  • TJ

    Posts: 619

    Zo is er niks aan. Ik hoor net dat de racetijd ook gewoon doorloopt, dus die 55 ronden gaan ze niet meer halen voor 10 uur. Nog 20 minuten regen.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:41
  • Joram

    Posts: 216

    wat een schande voor de f1!!!! de beste rijders met de beste auto\'s mogen en durven niet te rijden!!!! dit hebben we vaker gezien, als ze eenmaal rijden word het vanzelf droger!

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:43
  • Dit is wat ik al waar ik gister bang voor was volgens de weervoorspellingen op BBC en de radar. Ze gaven de hele dag zowat heavy rain aan.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:53
    • hanspuij

      Posts: 235

      met wat geluk starten ze over 5 min

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 09:01
  • TJ

    Posts: 619

    kleine 10 minuten, eindelijk!

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:58
  • mwoe

    Posts: 5

    Leuk al die banen in azië.
    Alleen jammer dat het daar zo vaak regent.
    Regen is leuk, maar dit niet.
    Europees regen weer is in ieder geval een stuk minder heftig en is geen \"normaal\" weer.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:58
  • mwoe

    Posts: 5

    tja, als een echte NL\'er: weer te vroeg lopen klagen.
    Leuke race.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 10:59

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 149
  • Podiums 0
  • Grand Prix 85
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar