user icon

Race met 10 minuten uitgesteld, start achter safety car

  • Gepubliceerd op 24 okt 2010 07:59
  • comments 16
  • Door: Danny Sosef
De start van de eerste race in Korea is met 10 minuten uitgesteld. Race-directeur Charlie Whiting meldde het persoonlijk aan Sebastian Vettel dat hij die beslissing had genomen.

De reden zal zijn vanwege het gloednieuwe asfalt in Korea en de regen, waardoor de olie in het asfalt omhoog komt. Whiting hoopt over 10 minuten zonder safety car van start te gaan.

Update 8:01
Charlie Whiting heeft besloten om de race achter de safety car te laten starten. Ongetwijfeld zal deze beslissing zijn genomen uit veiligheid voor de coureurs. Verwacht wordt dat de regen het komende half uur intensiever wordt, waardoor ook het zicht minder zal zijn.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Fiat1899

    Posts: 42

    Ja ok veiligheid. Maar kom op zeg. Racen met die handel.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:05
  • pfff horner krijgt zijn zin. @#$^&*

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:07
  • kakzooi!! regen races zijn zo mooi! alonso, schumi en sutil zijn de lul. normaal kunnen die goed starten en alonso en schum hebben de goede kant van de baank. allonso had best kans op P1 of zeker p2 na eerste bocht. maar goed het zal wel erg glad zijn. gelukje voor RB

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:09
  • mario

    Posts: 7.255

    Jammer, jammer.... Nu wordt het een simpele start voor RB. Anders hadden anderen nog wel eens voorbij aan de RB\'s kunnen gaan. Maar goed, regen kan altijd nog voor verrassingen zorgen.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:10
  • Stri

    Posts: 2.347

    Vind het zelf ook een anti-climax, maar wij kunnen niet uitmaken hoe de condities zijn daar. We zullen het wel horen van enkele coureurs na de race

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:11
  • Kevin

    Posts: 4.810

    Daar sta je dan vroeg voor op.. Race wordt nu ooj nog eens stilgelegd.. Wat een mietjessport is dit aan het worden zeg..

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:17
    • hanspuij

      Posts: 235

      volkomen mee eens!!!

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:20
    • laten ze straks dan ook gewoon starten...

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:22
    • Stri

      Posts: 2.347

      Beetje makkelijk geconcludeerd, jij weet niet hoe het daar in de auto is. Het gaat zich niet alleen om die regen, maar ook om het verse asfalt waar de olie naar boven komt door de regen nu, en om het grote onbekende wat de baan verder gaat doen in de regen. Dus alvorens je kan praten over mietjes, zul je eerst alle factoren moeten bekijken.

      Begrijp me niet verkeerd, ik zie ze ook liever gewoon starten, maar deze heren zijn wel wat gewend, en als er wordt aangegeven dat de condities te slecht zijn om te starten, ga ik ervan uit dat dat klopt, de coureurs kunnen dat beter beoordelen dan ik thuis op de bank.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:30
    • hanspuij

      Posts: 235

      het is toch voor allemaal hetzelfde.kom niet zeuren.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:34
    • Stri

      Posts: 2.347

      Nogmaals, \"niet zeuren\" is erg kort door de bocht. Als ze starten onder omstandigheden die de coureurs niet veilig genoeg achten, wordt het een loterij. Dat zie ik persoonlijk niet graag, en zeker niet in deze fase wanneer ik liever rijderskwaliteiten in combinatie met de snelheid van de bolide de uitslag zie bepalen.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:46
    • Niet zeuren is helemaal niet meer kort door de bocht. Dit was gewoon een snertvertoning, wachten met racen tot de baan droog genoeg is voor intermediates en dan gaan racen tot het bijna pikdonker is, hoezo moeten we het doen voor de veiligheid? Ze kunnen het regenracen gewoon beter afschaffen.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 18:33
  • TJ

    Posts: 619

    Dit had zo leuk kunnen worden voor McLaren. Maar helaas...

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:42

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar