user icon
user icon

Race met 10 minuten uitgesteld, start achter safety car

  • Gepubliceerd op 24 okt 2010 07:59
  • comments 16
  • Door: Danny Sosef
De start van de eerste race in Korea is met 10 minuten uitgesteld. Race-directeur Charlie Whiting meldde het persoonlijk aan Sebastian Vettel dat hij die beslissing had genomen.

De reden zal zijn vanwege het gloednieuwe asfalt in Korea en de regen, waardoor de olie in het asfalt omhoog komt. Whiting hoopt over 10 minuten zonder safety car van start te gaan.

Update 8:01
Charlie Whiting heeft besloten om de race achter de safety car te laten starten. Ongetwijfeld zal deze beslissing zijn genomen uit veiligheid voor de coureurs. Verwacht wordt dat de regen het komende half uur intensiever wordt, waardoor ook het zicht minder zal zijn.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Fiat1899

    Posts: 42

    Ja ok veiligheid. Maar kom op zeg. Racen met die handel.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:05
  • pfff horner krijgt zijn zin. @#$^&*

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:07
  • kakzooi!! regen races zijn zo mooi! alonso, schumi en sutil zijn de lul. normaal kunnen die goed starten en alonso en schum hebben de goede kant van de baank. allonso had best kans op P1 of zeker p2 na eerste bocht. maar goed het zal wel erg glad zijn. gelukje voor RB

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:09
  • mario

    Posts: 6.722

    Jammer, jammer.... Nu wordt het een simpele start voor RB. Anders hadden anderen nog wel eens voorbij aan de RB\'s kunnen gaan. Maar goed, regen kan altijd nog voor verrassingen zorgen.

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:10
  • Stri

    Posts: 2.269

    Vind het zelf ook een anti-climax, maar wij kunnen niet uitmaken hoe de condities zijn daar. We zullen het wel horen van enkele coureurs na de race

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:11
  • Kevin

    Posts: 4.653

    Daar sta je dan vroeg voor op.. Race wordt nu ooj nog eens stilgelegd.. Wat een mietjessport is dit aan het worden zeg..

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:17
    • hanspuij

      Posts: 232

      volkomen mee eens!!!

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:20
    • laten ze straks dan ook gewoon starten...

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:22
    • Stri

      Posts: 2.269

      Beetje makkelijk geconcludeerd, jij weet niet hoe het daar in de auto is. Het gaat zich niet alleen om die regen, maar ook om het verse asfalt waar de olie naar boven komt door de regen nu, en om het grote onbekende wat de baan verder gaat doen in de regen. Dus alvorens je kan praten over mietjes, zul je eerst alle factoren moeten bekijken.

      Begrijp me niet verkeerd, ik zie ze ook liever gewoon starten, maar deze heren zijn wel wat gewend, en als er wordt aangegeven dat de condities te slecht zijn om te starten, ga ik ervan uit dat dat klopt, de coureurs kunnen dat beter beoordelen dan ik thuis op de bank.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:30
    • hanspuij

      Posts: 232

      het is toch voor allemaal hetzelfde.kom niet zeuren.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:34
    • Stri

      Posts: 2.269

      Nogmaals, \"niet zeuren\" is erg kort door de bocht. Als ze starten onder omstandigheden die de coureurs niet veilig genoeg achten, wordt het een loterij. Dat zie ik persoonlijk niet graag, en zeker niet in deze fase wanneer ik liever rijderskwaliteiten in combinatie met de snelheid van de bolide de uitslag zie bepalen.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 08:46
    • Niet zeuren is helemaal niet meer kort door de bocht. Dit was gewoon een snertvertoning, wachten met racen tot de baan droog genoeg is voor intermediates en dan gaan racen tot het bijna pikdonker is, hoezo moeten we het doen voor de veiligheid? Ze kunnen het regenracen gewoon beter afschaffen.

      • + 0
      • 24 okt 2010 - 18:33
  • TJ

    Posts: 619

    Dit had zo leuk kunnen worden voor McLaren. Maar helaas...

    • + 0
    • 24 okt 2010 - 08:42

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 112
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar