Weerupdate Yeongam: Regen begint te vallen in Korea
- Gepubliceerd op 23 okt 2010 17:58
-
19
- Door: Robin Smeets
Autosport-verslaggever Jon Noble twitterde enkele minuten geleden dat er al vanaf 22:00 uur lokale tijd enkele druppels regen vallen, maar dat de intensiteit steeds heviger wordt. De regen zou de hele nacht doorvallen en pas enkele uren voor de race begint stoppen.
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 1.765
als het blijft regenen, en daardoor de baancondities weer totaal veranderen, kunnen er nog verrassende dingen gebeuren morgen...
Posts: 7.033
@ De regen zou de hele nacht doorvallen en pas enkele uren voor de race begint stoppen
Nou volgens de BBC voorspellingen niet hoor. Hele dag blijft het volgens hun morgen door regenen. Kijk maar:
news.bbc.co.uk/weather/forecast/5019?state=fo:B#fo:B
Posts: 2.263
Volgens een andere weerinstelling zou het in de ochtend regenen, en in de middag droog zijn en zonnig.
Posts: 2.263
Volgens een andere weerinstelling zou het in de ochtend regenen, en in de middag droog zijn en zonnig.
Posts: 7.033
@Dominic uit Hoofddorp
Welke bron? Kijk die radar onderin op de BBC site. Daar op is te zien dat er morgen ook een zware wolkbreuk overtrekt. Ik geloof niet dat het morgenmiddag zonnig is
Posts: 428
Die radar \"springt\" van zondag naar zondag nacht. geeft niet echt een beeld van de hele zondag.
Het schijnt wel behoorlijk te gaan regenen zondag, maar met de meeste regen \'s nachts. Overdag is er kans op droge periode (volgens de weerberichten). We zien het morgen wel :)
Posts: 7.033
Ja klopt maar er staan ook tijden over de hele dag verspreid waar bijna overal heavy rain wordt voorspeld. 12:00 uur en 15:00 uur onderandere en dat is tussen de race in. Ach we zien het morgen wel! Ik hoop regen maar niet zo erg als Suzuka zodat de race gewoon verreden kan worden!
Posts: 2.263
www.myweather2.com(...)tional-Circuit.aspx
Op deze site zul het rond de tijd van de race redelijk droog kunnen zijn
Posts: 8.004
Voordeel is nu wel dat de baan \'\'schoon\'\' wordt gespoeld, wat voor meer inhaal actie zal zorgen. Zeker als je bekijkt dat het stof/zand wat op de baan waaide in de VT en de Q voor glijpartijen zorgde als buiten de race-lijn terecht kwam, nu kan de volledige breedte gebruikt worden. Kijk er nu al naar uit, regen of niet!
Posts: 287
Ik heb er ook zin in!
Lekker vroeg wakker met ontbijtje kijken.
Zolang dat weer maar in Alonso\'s voordeel is, klinkt mischien een beetje bot,maarja. hahaha
Posts: 2.263
Toch hoop ik dat het niet gaat regenen als Vettel-fan:P
De Mclaren fans zullen uiteraard hun regendansje doen.
Posts: 2.263
Toch hoop ik dat het niet gaat regenen als Vettel-fan:P
De Mclaren fans zullen uiteraard hun regendansje doen.
Posts: 2.250
Ik denk niet dat de Red Bulls problemen hebben met nat weer hoor en veel kans hebben ze niet gehad om het te tonen. Vorig jaar was Red Bull goed in het nat weer, dus ik hoop als het regent nu ook weer...
Posts: 859
ALs het regent zal de baan wel schoonspoelen qua viezigheid, maar door het nieuwe asvalt zal er olie uitkomen. Mag jij zeggen waar je het liefste op rijdt. :-)
Posts: 11.414
Voor de start maakt dit de boel nu wel gelijker. De baan is nu aan beide kanten schoon gespoeld.
Posts: 631
@ Dominic
Ik ben me regendansje al aan het doen hoor ;)
@ Kenney
RBR is idd goed in het natte, maar het gaat er hier om dat beide McLarens aan de vuile kant starten wat veel nadeel op levert. Nu al dat \"vuile\" is weggespoelt zijn alle kansen weer gelijk.. ;)
Posts: 67
Hoop dat het regent, zolang dat het in Barrichello\'s voordeel is :p
Vandaag overslapen, heruitzending bekeken maar morgenochtend om 7u op , TV en op BBC, en dan een lekker ontbijtje :D
Posts: 302
Een gloednieuwe baan, hoop water en 24 mannen die anderhalf uur lang voluit gaan racen op dit natte nieuwe circuit, kom maar op met dat water :D
Droomvoorspelling: 1 t/m 10: Sutil, Kubica, Petrov, Hulkenberg, Button, Massa, Glock, Webber, Alonso, Senna.
Vettel op 11 en Hamilton ergens in een gat van 40 seconden op plek 13.
verder 3 safetycars en 8 uitvallers (allemaal crash slachtoffers):P
Posts: 25
Laat de regen maar vallen.... :D ben gek op regenraces, kunnen we tenminste wat actie verwachten. En natuurlijk ook niet onbelangrijk, mijn favo coureur (red. Alonso) red zich prima in de regen.. :-)