user icon
user icon

Weerupdate Yeongam: Regen begint te vallen in Korea

  • Gepubliceerd op 23 okt 2010 17:58
  • comments 19
  • Door: Robin Smeets
Voorafgaande aan het raceweekend in Zuid-Korea werden er enkele regenbuien voorspeld voor zaterdagnacht en zondagochtend. Op dit moment, 01:00 uur lokale tijd in Yeongam, is het namelijk begonnen met regenen.

Autosport-verslaggever Jon Noble twitterde enkele minuten geleden dat er al vanaf 22:00 uur lokale tijd enkele druppels regen vallen, maar dat de intensiteit steeds heviger wordt. De regen zou de hele nacht doorvallen en pas enkele uren voor de race begint stoppen.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Edgar

    Posts: 1.366

    als het blijft regenen, en daardoor de baancondities weer totaal veranderen, kunnen er nog verrassende dingen gebeuren morgen...

    • + 0
    • 23 okt 2010 - 18:00
  • @ De regen zou de hele nacht doorvallen en pas enkele uren voor de race begint stoppen

    Nou volgens de BBC voorspellingen niet hoor. Hele dag blijft het volgens hun morgen door regenen. Kijk maar:

    news.bbc.co.uk/wea(...)019?state=fo:B#fo:B

    • + 0
    • 23 okt 2010 - 18:02
  • Volgens een andere weerinstelling zou het in de ochtend regenen, en in de middag droog zijn en zonnig.

    • + 0
    • 23 okt 2010 - 18:05
  • Volgens een andere weerinstelling zou het in de ochtend regenen, en in de middag droog zijn en zonnig.

    • + 0
    • 23 okt 2010 - 18:05
  • @Dominic uit Hoofddorp

    Welke bron? Kijk die radar onderin op de BBC site. Daar op is te zien dat er morgen ook een zware wolkbreuk overtrekt. Ik geloof niet dat het morgenmiddag zonnig is

    • + 0
    • 23 okt 2010 - 18:10
    • Refuse

      Posts: 428

      Die radar \"springt\" van zondag naar zondag nacht. geeft niet echt een beeld van de hele zondag.
      Het schijnt wel behoorlijk te gaan regenen zondag, maar met de meeste regen \'s nachts. Overdag is er kans op droge periode (volgens de weerberichten). We zien het morgen wel :)

      • + 0
      • 23 okt 2010 - 19:10
    • Ja klopt maar er staan ook tijden over de hele dag verspreid waar bijna overal heavy rain wordt voorspeld. 12:00 uur en 15:00 uur onderandere en dat is tussen de race in. Ach we zien het morgen wel! Ik hoop regen maar niet zo erg als Suzuka zodat de race gewoon verreden kan worden!

      • + 0
      • 23 okt 2010 - 19:50
    • www.myweather2.com(...)tional-Circuit.aspx

      Op deze site zul het rond de tijd van de race redelijk droog kunnen zijn

      • + 0
      • 23 okt 2010 - 19:51
  • Voordeel is nu wel dat de baan \'\'schoon\'\' wordt gespoeld, wat voor meer inhaal actie zal zorgen. Zeker als je bekijkt dat het stof/zand wat op de baan waaide in de VT en de Q voor glijpartijen zorgde als buiten de race-lijn terecht kwam, nu kan de volledige breedte gebruikt worden. Kijk er nu al naar uit, regen of niet!

    • + 0
    • 23 okt 2010 - 18:11
    • Martijn01

      Posts: 287

      Ik heb er ook zin in!
      Lekker vroeg wakker met ontbijtje kijken.
      Zolang dat weer maar in Alonso\'s voordeel is, klinkt mischien een beetje bot,maarja. hahaha

      • + 0
      • 23 okt 2010 - 18:19
    • Toch hoop ik dat het niet gaat regenen als Vettel-fan:P
      De Mclaren fans zullen uiteraard hun regendansje doen.

      • + 0
      • 23 okt 2010 - 19:54
    • Toch hoop ik dat het niet gaat regenen als Vettel-fan:P
      De Mclaren fans zullen uiteraard hun regendansje doen.

      • + 0
      • 23 okt 2010 - 19:54
    • Kenney

      Posts: 2.184

      Ik denk niet dat de Red Bulls problemen hebben met nat weer hoor en veel kans hebben ze niet gehad om het te tonen. Vorig jaar was Red Bull goed in het nat weer, dus ik hoop als het regent nu ook weer...

      • + 0
      • 23 okt 2010 - 20:04
    • hoogie35

      Posts: 639

      ALs het regent zal de baan wel schoonspoelen qua viezigheid, maar door het nieuwe asvalt zal er olie uitkomen. Mag jij zeggen waar je het liefste op rijdt. :-)

      • + 0
      • 23 okt 2010 - 21:44
    • Voor de start maakt dit de boel nu wel gelijker. De baan is nu aan beide kanten schoon gespoeld.

      • + 0
      • 23 okt 2010 - 21:53
    • F1McLaren

      Posts: 631

      @ Dominic

      Ik ben me regendansje al aan het doen hoor ;)

      @ Kenney

      RBR is idd goed in het natte, maar het gaat er hier om dat beide McLarens aan de vuile kant starten wat veel nadeel op levert. Nu al dat \"vuile\" is weggespoelt zijn alle kansen weer gelijk.. ;)

      • + 0
      • 23 okt 2010 - 22:11
  • Sparubens

    Posts: 67

    Hoop dat het regent, zolang dat het in Barrichello\'s voordeel is :p

    Vandaag overslapen, heruitzending bekeken maar morgenochtend om 7u op , TV en op BBC, en dan een lekker ontbijtje :D

    • + 0
    • 23 okt 2010 - 18:57
  • Leonhart

    Posts: 270

    Een gloednieuwe baan, hoop water en 24 mannen die anderhalf uur lang voluit gaan racen op dit natte nieuwe circuit, kom maar op met dat water :D

    Droomvoorspelling: 1 t/m 10: Sutil, Kubica, Petrov, Hulkenberg, Button, Massa, Glock, Webber, Alonso, Senna.
    Vettel op 11 en Hamilton ergens in een gat van 40 seconden op plek 13.
    verder 3 safetycars en 8 uitvallers (allemaal crash slachtoffers):P

    • + 0
    • 23 okt 2010 - 20:23
  • deetek

    Posts: 25

    Laat de regen maar vallen.... :D ben gek op regenraces, kunnen we tenminste wat actie verwachten. En natuurlijk ook niet onbelangrijk, mijn favo coureur (red. Alonso) red zich prima in de regen.. :-)

    • + 0
    • 23 okt 2010 - 20:25

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar