user icon

Audi filosofeert over toetreding tot de Formule 1

  • Gepubliceerd op 09 jun 2017 11:27
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Audi is deelname aan de Formule 1 serieus aan het overwegen. Dat bericht brengen Formule1.nl en Autosport. Audi is eind vorig jaar gestopt met het World Endurance Championship en focust zich nu op de Formule E, maar het Duitse merk zou met de gedachte spelen om toe te treden tot de Formule 1.

Dat zou dan in 2021 moeten gebeuren, tegelijkertijd met de komst van een nieuwe motorformule. Audi vergaderde eerder dit jaar al mee over de motorreglementen voor de toekomst. Motorsportbaas Dieter Gass: "We waren daarvoor uitgenodigd door de FIA, net als een hoop andere autofabrikanten, en hebben gediscussieerd over eventuele deelname. Als we besluiten deel te nemen in 2021, moeten we snel beslissen."

Veel zal afhangen van de nieuwe regels die de internationale autosportbond zal opstellen. "Er moeten technische veranderingen komen, ja, maar ik vraag me af wanneer die komen", toont Gass zich sceptisch over de voorgenomen wijzigingen aan de motorformule.

De grote vraag is of de Formule 1 überhaupt wel past bij een merk als Audi. Gass: "Dat is meer een filosofische vraag. Is dit waar Audi voor staat en is het interessant voor de marketing? Op dit moment is de Formule E een logischere keuze voor ons."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Onder de naam Porsche, of Lamborghini zou da mooi zijn

    • + 0
    • 9 jun 2017 - 11:35
    • Tifoso

      Posts: 2.918

      Zoalng het Volkswagen is vind ik het best. Belangrijker is dat ze geen eigen fabrieksteam hebben maar een onafhankelijke motor leverancier worden, dat kan de F1 wel gebruiken.

      • + 0
      • 9 jun 2017 - 11:43
    • @TIFOSO: met je eens als VW als motorleverancier instapt maar met Lamborghini of Bugatti (of beide ;-) mogen ze van mij meteen als fabrieksteam instappen.

      • + 0
      • 9 jun 2017 - 18:44
    • lambo-bulls bijvoorbeeld met een oranje zwarte livery, kunnen ze bij red bull meteen die tropical zooi marketen

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 01:57
    • Of zwarte/grijs/carbon ondergrond met rood/oranje belijning zoals uitvoeringen van de (race ) Huracan. En deze met gouden Johnny Walker livery erop. Daar zouden heel wat moois mee kunnen maken.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 04:47
    • rickf1

      Posts: 1.623

      RedBull Porsche
      McLaren Audi
      Torro Rosso Lamborghini

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 14:56
  • z0mer

    Posts: 2.087

    In of audi.

    • + 0
    • 9 jun 2017 - 11:39
  • Alsof de Formule E een serieuze tegenklasse is. Alleen een hond en een paar kippen zonder kop nemen de huidige opzet daar serieus.

    Ik verwacht trouwens niets van Audi. Dit soort verhalen hoor ik al 20 jaar.

    • + 4
    • 9 jun 2017 - 11:41
    • NicoS

      Posts: 12.975

      Formule E is dus voor Audi wel interessant voor de marketing.
      Wat jij van de Formule E vindt, is voor hun dan weer niet belangrijk.
      Ik denk dat jij de Formule E daarin onderschat, dat je het niets vindt, tja dat is wat anders.

      • + 0
      • 9 jun 2017 - 12:14
    • d@nny

      Posts: 2.655

      Formule E is nu nog een klasse die in de kinderschoenen staat. Zodra er halverwege niet meer van auto gewisselt hoeft te worden en de gemiddlelde snelheid omhoog gaat zal de klasse ook meer respect afdwingen.

      Tot nu toe vindt ik Formule E het goed doen. De geplande veranderingen voor de toekomst zal de seire ook goed doen en de interesse van de fabrikanten geeft de serie ook een beter fundament.

      • + 1
      • 9 jun 2017 - 12:20
    • Volgend seizoen hoeft er niet meer van auto te worden gewisseld in de FE.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 13:32
    • d@nny

      Posts: 2.655

      Idd en dat zal de serie voor mij meteen een stuk leuker maken. De minimum pit time die er op het ogenblik is vindt ik samen met de fan boost de zwakste schakels in het geheel.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 21:32
  • Reutel

    Posts: 695

    Op het moment dat Audi serieus overweegt om in F1 te stappen heeft de vraag of F1 überhaupt wel past bij Audi natuurlijk al lang de revue gepasseerd. Raar verhaal dus.

    • + 1
    • 9 jun 2017 - 11:41
  • Dit zal zeker goed zijn voor de F1 als er nog een fabrieksteam in zal stappen met een eigen motorformule.

    Misschien kopen ze het oude Manor op? Of kan dat niet meer?

    Anderzijds heeft Audi denk ik genoeg resources om een eigen basisstructuur op te zetten of ervaring uit andere autosporten over te nemen naar de F1. Ik zeg doen!

    • + 0
    • 9 jun 2017 - 11:42
    • Evertse28

      Posts: 56

      Ik dacht dat Paul Stoddart veel van de manor inboedel gekocht heeft voor zijn "tweezitters'' f1 team, Waarmee hij een aantal lp's fans mee rondrijdt voor de race.
      Amerikanen gaan daar blijkbaar prat op. (Doen ze ook bij de inde 500)

      Dus ik denk dat er niet zo veel over is.

      • + 0
      • 9 jun 2017 - 12:11
    • Alweer Stoddart? Die kerel is echt de grootste aasgier die er rond loopt haha. Kan mij ook herinneren dat hij eens de Tyrrell inboedel opkocht.

      • + 0
      • 9 jun 2017 - 12:14
  • De beste optie voor Audi is een samenwerking met Red Bull. Op dit moment heeft f1 3 fabrieksteam en Red Bull en McLaren die alle voor kampioenschappen in de toekomst willen gaan. Een zesde 'topteam' maakt dat alleen moeilijker voorvallen partijen. Audi Red Bull lijkt mij een goede combi. Heeft Red Bull meteen een fabrieksmotor in de wagen.

    • + 0
    • 9 jun 2017 - 11:52
  • Een journalist loopt per ongeluk tegen Dieter Gass op en stelt hem wat vragen. En hup, we hebben weer een nieuwsbericht.
    Of het ooit een serieus vervolg krijgt? Dat is maar zeer de vraag.

    • + 0
    • 9 jun 2017 - 11:52
  • Liever als motorleverancier dan met eigen team.

    • + 0
    • 9 jun 2017 - 13:33
  • vectraf1

    Posts: 292

    Volkswagen, Audi en Porsche die namen hoor je al jaren rondzoemen in het wereldje.
    Ik denk dat het goedkope publiciteit en heerlijk is om genoemd te worden en daar zeer interesant en geheimzinnig over te doen!

    • + 0
    • 10 jun 2017 - 04:30
  • Gass op die lolly ;)

    • + 0
    • 10 jun 2017 - 13:32

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar