user icon

Zuid-Korea past kerbstones aan, FIA veegt baan schoon

  • Gepubliceerd op 22 okt 2010 14:36
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Tevredenheid over het circuit van Yeongam overheerst na de eerste dag van de Grand Prix van Zuid-Korea, maar toch zal de organisatie vannacht enkele wijzigingen doorvoeren. De kerbstones in bochten 16 en 18 worden aangepast.

De randstenen in bocht 16 waren te laag, waardoor de auto's op dat punt met de bodem het asfalt raakten. Die kerbs worden verhoogd. De organisatie maakt de kerbstones in bocht 18 juist lager ter ontmoediging, omdat die voor veel stof en steentjes op de baan zorgden.

Ook kijkt men naar enkele kleine veranderingen aan de pitingang, waar de rijders zich zorgen over maken. De internationale autosportbond FIA zegde ondertussen toe om het circuit in de nachtelijke uurtjes schoon te maken om het minder stoffig te maken.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • dat word dus nachtdienst voor een hoop koreaantjes

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 15:23
  • miauw

    Posts: 1.136

    Toch zou ik een regenbuitje niet heel erg vinden.....
    Tijdens de race of zo, om alles lekker door elkaar te gooien, weer lekker onvoorspelbaar. Moet toch lukken met al die taifoens in de regio?

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 16:06
    • Stri

      Posts: 2.384

      Ik las dat het pas maandag zou gaan regenen op zijn vroegst.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 16:33
    • DRF

      Posts: 1.315

      @miauw

      Echt ja? Je wilt een van de spannendste titelstrijden in jaren beslist laten worden door het lot?
      Vind je het zo nog niet spannend genoeg?

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 16:59
    • Het lot? Hoe zit het met strategie, in dat soort situaties komen de grootste bovendrijven, niet degene met de meeste grip of de hoogste topsnelheid. Dan is het gewoon slimme beslissingen maken, lef hebben en elke centimeter van de baan durven gebruiken.

      Ik zie graag een regenbui omdat het hebben van de snelste auto dan gewoon minder uitmaakt.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 17:37
    • P.S., Miauw, je hebt het woord taifoen bijna goed gespeld, bijna....

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 17:38
    • DRF

      Posts: 1.315

      @ Formula Zero.

      Hou toch op. Als je op de baan rijdt en het begint te regenen is het 100% een geluksspelletje. Wie is er op dat moment het dichtst bij de pitingang. De rest heeft pech. Ik snap niet dat er mensen zijn die dit jaar nog niet genoeg spanning te zien krijgen en dat ze het liefst kunstmatig spektakel zien. Wat voor fan ben je dan.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 18:33
    • Button liet in de regen meestal toch verassende dingen zien, van mij mag het ook wel nat worden her en der.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 20:21
  • miauw

    Posts: 1.136

    @ Formula Zero Tyfoon azijn pisser? Iedereen snapt toch wat ik bedoel?

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 17:45
  • felix50

    Posts: 5.792

    Jammer dat ze kerbs aanpassen nu kon je moi zien hoe de wagens afgesteld waren.Sommige wagens kwamen an de grond zo zacht waren ze afgesteld wat ook voor de crashes zorgde.

    • + 0
    • 23 okt 2010 - 10:34

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar