user icon

Zuid-Korea past kerbstones aan, FIA veegt baan schoon

  • Gepubliceerd op 22 okt 2010 14:36
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Tevredenheid over het circuit van Yeongam overheerst na de eerste dag van de Grand Prix van Zuid-Korea, maar toch zal de organisatie vannacht enkele wijzigingen doorvoeren. De kerbstones in bochten 16 en 18 worden aangepast.

De randstenen in bocht 16 waren te laag, waardoor de auto's op dat punt met de bodem het asfalt raakten. Die kerbs worden verhoogd. De organisatie maakt de kerbstones in bocht 18 juist lager ter ontmoediging, omdat die voor veel stof en steentjes op de baan zorgden.

Ook kijkt men naar enkele kleine veranderingen aan de pitingang, waar de rijders zich zorgen over maken. De internationale autosportbond FIA zegde ondertussen toe om het circuit in de nachtelijke uurtjes schoon te maken om het minder stoffig te maken.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • dat word dus nachtdienst voor een hoop koreaantjes

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 15:23
  • miauw

    Posts: 1.136

    Toch zou ik een regenbuitje niet heel erg vinden.....
    Tijdens de race of zo, om alles lekker door elkaar te gooien, weer lekker onvoorspelbaar. Moet toch lukken met al die taifoens in de regio?

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 16:06
    • Stri

      Posts: 2.347

      Ik las dat het pas maandag zou gaan regenen op zijn vroegst.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 16:33
    • DRF

      Posts: 1.315

      @miauw

      Echt ja? Je wilt een van de spannendste titelstrijden in jaren beslist laten worden door het lot?
      Vind je het zo nog niet spannend genoeg?

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 16:59
    • Het lot? Hoe zit het met strategie, in dat soort situaties komen de grootste bovendrijven, niet degene met de meeste grip of de hoogste topsnelheid. Dan is het gewoon slimme beslissingen maken, lef hebben en elke centimeter van de baan durven gebruiken.

      Ik zie graag een regenbui omdat het hebben van de snelste auto dan gewoon minder uitmaakt.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 17:37
    • P.S., Miauw, je hebt het woord taifoen bijna goed gespeld, bijna....

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 17:38
    • DRF

      Posts: 1.315

      @ Formula Zero.

      Hou toch op. Als je op de baan rijdt en het begint te regenen is het 100% een geluksspelletje. Wie is er op dat moment het dichtst bij de pitingang. De rest heeft pech. Ik snap niet dat er mensen zijn die dit jaar nog niet genoeg spanning te zien krijgen en dat ze het liefst kunstmatig spektakel zien. Wat voor fan ben je dan.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 18:33
    • Button liet in de regen meestal toch verassende dingen zien, van mij mag het ook wel nat worden her en der.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 20:21
  • miauw

    Posts: 1.136

    @ Formula Zero Tyfoon azijn pisser? Iedereen snapt toch wat ik bedoel?

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 17:45
  • felix50

    Posts: 5.792

    Jammer dat ze kerbs aanpassen nu kon je moi zien hoe de wagens afgesteld waren.Sommige wagens kwamen an de grond zo zacht waren ze afgesteld wat ook voor de crashes zorgde.

    • + 0
    • 23 okt 2010 - 10:34

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar