user icon
user icon

Hispania Racing beboet voor incident met bandenwarmer

  • Gepubliceerd op 22 okt 2010 12:15
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Het financieel al niet sterke Hispania Racing heeft een boete van 5.000 dollar gekregen. Aanleiding hiervoor is een incident met Sakon Yamamoto. De Spaanse renstal liet de Japanner in de tweede training wegrijden terwijl er nog een bandenwarmer bevestigd was.

Een teamlid snelde vervolgens naar de pitexit om de bandenwarmer daar terug te halen. Dat is een overtreding van de artikelen 23.1j, 30.7 en 30.9 van het sportieve reglement, die stellen dat een deelnemer verantwoordelijk is voor het veilig op pad sturen van de coureurs. Hispania Racing ontving ook een reprimande.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Beamer

    Posts: 1.012

    Moet Sakon volgende race wat meer betalen voor z\'n zitje....

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 12:26
  • rchorus

    Posts: 880

    HAHA .. werkelijk waar. Ik heb best sympathie voor de underdog, maar dit is wel echt een blunder van jewelste.

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 12:27
  • mario

    Posts: 6.671

    Ik vind dit niet een ergere blunder dan een wielmoer vergeten of iemand wegsturen die nog een tankinstallatie aan de auto heeft hangen.

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 12:38
    • rchorus

      Posts: 880

      Geeft niet, ik vind het nog steeds grappig. :p

      Maar serieus, meestal komen dat soort fouten door miscommunicatie tussen meerdere mensen. Een bandenwarmer eraf halen is echt .. zo elementair.. IMHO

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 12:41
    • mario

      Posts: 6.671

      Grappig is het zeker weten.... Wie weet morgen of zondag nog ff in beeld ;)

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 13:23
    • Wielmoer en tankslang gebeurt tijdens de hectiek vd pitstop. Maar op vrijdag een banden warmer laten zitten. Heel erg fout. Boete 5000. Bandenwarmers kosten per setje(2) 20.000. Dus totaal 15.000 schade!

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 13:25
  • Refuse

    Posts: 428

    Kost ze wel meer dan alleen de boete ben ik bang.
    Die bandenwarmer kunnen ze ook afschrijven als hiermee \"gereden\" is.

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 12:40
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Haha hoe kan je dat over het hoofd zien. Blijf het wel leuk vinden die underdogs in F1.

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 12:44
  • miauw

    Posts: 1.136

    Prutsers!

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 12:46
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Vanaf het begin:(

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 13:15
  • Your-Dee

    Posts: 247

    Keurig van Sakon ook dat ie evengoed wegrijdt, wat zal die gedacht hebben \"jah, die bandenwarmer zit er nog om, maja als ze me wegsturen zal het wel goed zijn\"

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 13:23
  • kiekeboe

    Posts: 210

    uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat hrt een probleem heeft met het opwarmen van de banden!

    hebben ze een oplossing, mag het niet van de FIA:P

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 13:50
  • supertank

    Posts: 116

    rijden ze niet op eieren is het wel op bandenwarmers.

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 16:03
  • FAIILL!

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 17:13
  • vale46

    Posts: 66

    Mongolen!
    Een betere benaming heb ik er niet voor. Dat je in de pits fouten maakt onder zéér hoge druk, daar kan ik nog in komen (brandstofslang- en wielmoer verhalen).
    Maar als je op je eigen tempo de garage mag verlaten zonder druk, en je laat er een bandenwarmer op zitten... echt een Dikke FAIL!
    En eigenlijk is Yamamoto ook wel een klein beetje schuldig, hij heeft toch ook spiegels op zijn auto staan? \'team blindelings vertouwen\' zeker?:p

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 19:50
    • gabini

      Posts: 783

      Nou nou,
      Moet het weer zo?

      • + 0
      • 23 okt 2010 - 14:00

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar