user icon

New York en Las Vegas in aanmerking voor F1-race

  • Gepubliceerd op 31 mei 2017 16:32
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

De lijst met potentiële locaties voor een tweede Grand Prix in de Verenigde Staten van Amerika bevat nog maar twee namen, namelijk New York en Las Vegas. Dat bericht brengt Auto Motor und Sport. In beide gevallen zou het gaan om een stratencircuit.

Nieuwe Formule 1-eigenaar Liberty Media ziet groeimogelijkheden in de VS en wil het aantal races daar in elk geval verdubbelen. Op dit moment heeft Amerika één Grand Prix, op het Circuit of the Americas nabij Austin. Daar moet op korte termijn een tweede evenement bij komen.

New York en Las Vegas komen daarvoor in aanmerking. Het eerder uitgestippelde circuit in New Jersey, met de skyline van Manhatten als achtergrond, is opeens weer actueel, al zou de pits en paddock een andere plek op de baan krijgen. Voor Las Vegas is al een baan met de lengte van 4,7 kilometer bedacht, waarbij het parkoers een stukje over de Strip voert.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Gewoon lekker door de straten van New York, over Time Square enzo.

    • + 0
    • 31 mei 2017 - 16:59
    • Stitch

      Posts: 5.448

      nee! Niet nog een optocht...

      • + 2
      • 31 mei 2017 - 17:50
    • RodyF1

      Posts: 386

      Doe mij maar een race in Las Vegas! :D

      • + 0
      • 31 mei 2017 - 18:23
    • RodyF1

      Posts: 386

      En dan 's avonds, dan zie je alle mooie lichtjes.

      • + 0
      • 31 mei 2017 - 18:26
    • The dre

      Posts: 2.184

      Gelukkig zijn het breede straten in NYC

      • + 0
      • 31 mei 2017 - 19:53
    • The dre

      Posts: 2.184

      En op de strip in LV kan een boing 777 landen, geen probleem met inhalen dus :)

      • + 1
      • 31 mei 2017 - 19:54
    • En geen Gelul met V6 en hybride zooi .. Amerikanen houden van simpele doch dikke V8's , dan willen we die ook terug. Weg met die half elektrische Nilfisk motortjes. Ik ga all-in USA style, 3 liter V8 of V10. BRING IT ON!

      • + 0
      • 1 jun 2017 - 00:01
    • En doe ook maar Amerikaanse aero techniek ... een Boeing heeft 2 simpele vleugels, en daar moet het mee gebeuren. TOP !!! geen 238000 flapjes troep en vleugeltjes, BAM simpele voor en achter vleugel, en that's it .. yes i spiek a bietje Emerikehs soms you weet weet ... Dag bardge boarden, drs, haaienvinnen, t wings en als PiPo de clown nonsens.

      • + 0
      • 1 jun 2017 - 00:03
  • arkady

    Posts: 225

    Heeft iemand de circuit layout van las vegas? Ik kan hem namelijk nergens vinden.

    • + 0
    • 31 mei 2017 - 17:55
    • zoek je deze? :P
      en.wikipedia.org/w(...)s_Palace_Grand_Prix

      • + 0
      • 31 mei 2017 - 18:11
    • of deze?:
      en.wikipedia.org/w(...)World_Championships
      maar ff zonder geinen, de layout is nog niet bekend (naar mijn weten).

      • + 1
      • 31 mei 2017 - 18:15
    • arkady

      Posts: 225

      Haha ja die had ik dus al gezien, maar die is het dus niet :)

      • + 0
      • 31 mei 2017 - 18:18
    • Nouja opzich zou F1 op een oval wel een keer interessant zijn om uit te proberen. Alleen de laatste keer dat de f1 op een oval reed maakte ze maar gebruik van 1 bocht en dat was al funest voor de banden, dus Pirelli zou dan z'n huiswerk wat beter moeten doen dan michelin toentertijd. En waarschijnlijk moeten er dan speciale oval f1 auto's worden gebouwd, en das ook niet zo fijn voor de portemonnee van de teams.

      • + 1
      • 31 mei 2017 - 19:04
    • CTRA

      Posts: 3.640

      F1 op een oval is niets, aangezien het dan volgas ronden worden. F1 auto's genereren veel meer downforce dan indycars

      • + 1
      • 31 mei 2017 - 19:17
    • @CTRA: wellicht dan net zoals de Indycar een soort minimum downforce bodykit gebruiken? waarin de vleugels voor en achter bijna vlak staan? zorgt misschien ook voor minder vuile lucht en zouden ze wel kunnen slipstreamen? maar je hebt wel gelijk, met de verschillen in kracht van de huidige motoren zouden er enorme gaten komen, het Indycar en Nascar veld zit wat dat betreft veel dichter bij elkaar.

      • + 1
      • 31 mei 2017 - 19:37
    • @Harco. Denk dat Alonso een uitzondering is en dat de meeste ander F1-coureurs nooit al die bochten uit hun hoofd kunnen leren.

      • + 0
      • 1 jun 2017 - 00:17
  • Beri

    Posts: 4.150

    De layout van de baan in new jersey vond ik wel boeiend. Jammer dat deze destijds nooit door is gegaan.

    • + 0
    • 31 mei 2017 - 17:56
    • Heb je het artikel gelezen? Als het in New York komt is het waarschijnlijk op he circuit wat toen bedacht is met de pits verplaatst.

      • + 0
      • 31 mei 2017 - 22:50
  • Waarom zou de pits verplaatst moeten worden als ze in new Jersey gaan racen? Kunnen ze het pitsgebouw wat voor een gedeelte al gebouwd is niet gebruiken?

    • + 0
    • 31 mei 2017 - 22:52
  • In principe tegen nog meer stratencircuits. Doe mij maar echte circuits met inhaalmogelijkheden, etc.

    • + 0
    • 1 jun 2017 - 00:23
  • Ik denk dat het Las Vegas gaat worden! Waarom ?
    Bernie Ecclestone heeft de rechten van New York gekocht, hij zal deze met veel te veel winst willen verkopen, daar zit de kink in de kabel voor New York!

    • + 0
    • 1 jun 2017 - 07:22

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar