user icon

Video: Samenvatting van de 101ste Indy 500

  • Gepubliceerd op 29 mei 2017 17:20
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Takuma Sato schreef gisteren geschiedenis door als eerste Japanner de Indy 500 op zijn naam te schrijven. De Andretti Autosport-coureur hield in de slotfase Helio Castroneves achter zich. Fernando Alonso deed lang mee om de winst, maar viel uiteindelijk uit met motorproblemen. Scott Dixon crashte zwaar, maar bleef gelukkig ongedeerd. Bekijk hier de hoogtepunten van de 101ste Indy 500.

 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik vond het een hele vermakelijke race. ondanks dat ze "alleen maar rondjes reden" gebeurde er genoeg. Er waren zat crashes en natuurlijk Alonso die constant aan het inhalen was (helaas uitgevallen) en spanning tot het laatste rondje over wie er zou winnen.
    T was een stuk makkelijker wakker blijven dan met de dit jaar tegenvallende GP van Monaco. Wellicht volgend jaar speciale Monaco auto's die wat smaller zijn? (dit laatste is een grapje)

    • + 1
    • 29 mei 2017 - 17:50
    • Lennard

      Posts: 4

      . ondanks dat ze "alleen maar rondjes reden".
      Tja Harco, dat heb je wel vaker bij speedway banen.
      Klasse aanrader in Nederland zie: www.racewayvenray.com.

      • + 0
      • 29 mei 2017 - 18:28
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Auto's zonder voor en achtervleugel. lekker slipstreamen en driften door de bocht.
      Het gaat een stukje langzamer, maar wel weer spektakel.

      • + 1
      • 29 mei 2017 - 20:13
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Voor Monaco dus. :)

      • + 0
      • 29 mei 2017 - 20:14
    • @ Lennard: ik hoor mensen dat vaak zeggen over ovals, en ik denk dat zeker de race van gisteren laat zien dat ook ovals interessant kunnen zijn aan die personen. Zelf kijk ik sinds 2012 de Indy 500 (vond het toen erg jammer voor Sato, maar dat is sinds gisteren dus weer goed gekomen) en sinds begin vorig jaar de rest van het Indycar seizoen ook, vind het een erg leuke klasse, jammer dat er momenteel geen Nederlander in rijd :P
      Over ovals: ik volg ook de Nascar maar vind die races dan qua tijds duur net te lang, twee uur is goed te doen maar die races duren vaak 3 uur, wat dat betreft komt het goed uit dat ziggo door de weeks de samevatting van een uur uitzend. heb ik nog wat om tussen het weekend in te kijken haha.
      @Pipo: Jij wil eigenlijk de pre-1969 F1 auto's terug op Monaco merk ik? :P zou ik persoonlijk niet erg vinden. wellicht zijn die auto's dan ook een stuk goedkoper en zou het voor indycar coureurs mogelijk zijn om ook de monaco gp te rijden (wellicht Monaco terug zetten in de kalender zoals voor 1987 om het in 1 seizoen mogelijk te maken). heb je ook een groter veld, meer duels, meer foutjes, meer onvoorspelbaarheid etc. en waarschijnlijk ook meer amerikaanse kijkers.

      • + 0
      • 30 mei 2017 - 00:22
  • ARW

    Posts: 1.082

    GP van Monaco is historisch, maar weer een keiharde bevestiging dat f1 naar een ultieme dieptepunt is gezakt. Leuk bredere banden en bredere auto's, maar wat heb je eraan als er geen actie is. Ik kan mij geen seizoen herinneren dat er in een twee GP 's geen enkele (geslaagde) inhaalmanoeuvre heeft plaatsgevonden. Triest....uit wanhoop zie je coureurs meest belachelijke inhaalpogingen doen. Nu is Monaco moeilijk inhalen, maar in verleden bleek het niet onmogelijk. Monaco en Sotsji...aantal inhaalacties: 0....dan zie je s'avonds de Indy 500 en behoorlijk veel spektakel. Droevig. Gelukkig hebben een beetje strijd tussen twee topteams.

    • + 0
    • 29 mei 2017 - 19:07
    • Jaja, zeker een nieuwe kijker? Volgens mij vergeet je het Schumacher tijdperk, de jaren 90 met de oppermachtige McLaren's. Die reden het hele veld op ronden achterstand.

      Niet zo zeuren, hoort gewoon bij een baan als Monaco

      • + 0
      • 29 mei 2017 - 20:41
    • Monaco is traditioneel een baan waar je alleen met een alles - of niets manoeuvre kan inhalen, altijd al geweest. Zelfs ten tijde dat Senna ngo tegen Mansell moest vechten. Monaco is het probleem, niet de F1, dat hebben de vorige races ook gewoon bewezen.

      • + 1
      • 29 mei 2017 - 21:34
    • Indy500 is Basketbal, Formule 1 is voetbal. Bij de ene sport zijn er heeeel veel enigszins spannende momenten, bij de ander hebben de spannende momenten hogere pieken maar duren ze korter.

      • + 0
      • 29 mei 2017 - 22:16
    • Precies wat ruth zegt. Zo is het altijd geweest en zal het altijd zijn. En toch vind ik Monaco een mooie race. Tactiek en sterk kwalificeren is daar het allerbelangrijkst.

      • + 0
      • 29 mei 2017 - 22:56
    • ARW

      Posts: 1.082

      Alsof ze mijn commentaar hebben gelezen :)

      www.f1today.net/nl(...)-75-procent-gedaald

      • + 0
      • 30 mei 2017 - 19:34
  • Ik heb onafgebroken van half zeven tot tien uur zitten kijken, zonder me een moment vervelen. Tijdens die optocht in Monaco ben ik koffie gaan zetten, want die had ik hard nodig. Nog een geluk dat Button iets onmogelijks probeerde en dat nog voor enige opschudding zorgde, anders was ik misschien zomaar op de bank in slaap gevallen...

    • + 0
    • 30 mei 2017 - 00:09

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 190
  • Podiums 0
  • Grand Prix 172
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar