user icon

Carlos Sainz niet verrast dat Fernando Alonso het goed doet in Indianapolis

  • Gepubliceerd op 23 mei 2017 12:06
  • comments 18
  • Door: Rik Klein Entink

Carlos Sainz gaat er vanuit dat Fernando Alonso de Formule 1 prima gaat vertegenwoordigen tijdens de Indy 500 aanstaande zondag. 

De gebruikelijke concurrenten van Alonso bereiden zich deze dagen voor op de volgens liefhebbers de mooiste Grand Prix van het jaar: die in Monaco. De Spanjaard is met zijn hoofd bij de oval in Indianapolis en wordt in de gaten gehouden door goede vriend en landgenoot Carlos Sainz. "Ik heb de kwalificatie bekeken en was zeker niet verrast dat hij het goed deed. Dat had ik wel verwacht", aldus de Toro Rosso-coureur.

Sainz vervolgt: "De race is nog een heel ander verhaal, de race erg lang en er kan heel veel gebeuren, maar ik ben er van overtuigd dat hij het goed zal doen. Alle Formule 1-coureurs in Monaco zullen zeker kijken en hem aanmoedigen. Hopende dat hij het goed doet en ons goed zal vertegenwoordigen."

De Indy 500 start zondag om 18 uur Nederlandse tijd, zo'n twee uur nadat de Grand Prix van Monaco is afgelopen. 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Carlos blijft een Alonso fanboy :)

    • + 0
    • 23 mei 2017 - 12:09
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Die in dit geval tot op heden wel gelijk heeft.

      Doch gaat het er zondag echt om!

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 12:12
    • “Wint Fernando, wint mijn hart.” (C.S.)

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 18:24
    • Totalia

      Posts: 909

      Het begint wel een beetje te glibberen met die Carlos, lijkt wel verliefd op Fernando

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 18:28
    • Pijnlijk zelfs, vooral omdat je Alonso een tijdje later dan weer hoort zeggen dat hij geen vrienden in de F1 heeft.

      • + 1
      • 23 mei 2017 - 19:18
  • Het is een F1 coureur die een uitstapje maakt, niks meer en niks minder...

    • + 0
    • 23 mei 2017 - 12:11
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Andersom zie ik het niet zomaar gebeuren...ook al mocht het. Ik zie een Indy coureur niet meedoen in de top 10 van een F1 race.

      • + 1
      • 23 mei 2017 - 12:45
    • Kraai

      Posts: 682

      Juan Pablo Montoya ;)

      • + 1
      • 23 mei 2017 - 12:53
    • ligt er maar net aan welke en in wel team....als je de toppers in een Mercedes zet komt het ook in F1 wel goed qua top 10....

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 12:54
    • Als dit lekker gaat zie ik m wel vaker instappen als z'n schema het toelaat. Ben ook wel benieuwd wat ie op een road-course met zo'n lelijk hok kan.

      • + 1
      • 23 mei 2017 - 13:29
    • @Brabham. Denk supertjes hard gaan en hij zal menige vaste Indy-coureur zijn Spaanse derrière laten zien, misschien wel aan allemaal.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 17:56
    • @Kraai. Montoya vroeger wel, nu is hij te dik en/of te oud.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 17:58
  • Petje af

    Posts: 780

    Uiteraard, want hij is zelf ook een Spanjaard.

    • + 0
    • 23 mei 2017 - 12:31
  • Goh... Een artikel over Sainz en maar negen reacties?
    The Usual Suspects zijn aan het vissen??

    • + 1
    • 23 mei 2017 - 13:55
    • GuidoM3

      Posts: 105

      Het is mooi weer. Ze zetten de bloemetjes buiten!

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 14:36
    • Fout in het artikel, er staat de Toro Rosso coureur , het moet zijn de Toro Rosso rondjesrijder... En de nodige open deuren, de race is erg lang ,er kan van alles gebeuren....

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 16:11
  • Trucker

    Posts: 91

    In een Indycar is hij toch geen vertegenwoordiger van de F1 ? Misschien denk ik te onnozel, maar van de sport blijft maar weinig over in een geheel andere auto op een geheel ander soort circuit. Stel je voor je gaat als vertegenwoordiger van je land als Spanjaard gekleed in een otanje shirt klompendansen i.p.v. de flamenco

    • + 1
    • 23 mei 2017 - 15:05
  • “Alle Formule 1-coureurs in Monaco zullen zeker kijken en hem aanmoedigen.”

    Zie ze allemaal al naast elkaar zitten op de bank. Fris gedoucht, haartjes gekamd, bakje chips en limonade en natuurlijk allemaal met Spaanse vlaggetjes.
    En Magnussen krijgt nog een beuk want die vervelende klier blijft altijd voor de tv staan.

    • + 0
    • 23 mei 2017 - 18:14

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar