Het is vandaag precies 35 jaar geleden dat Eddie Cheever zijn eerste podiumplek in de Formule 1 behaalde. De Amerikaan finishte op 9 mei 1982, een dag na het fatale ongeluk van Gilles Villeneuve, achter John Watson en Keke Rosberg als derde in de Grand Prix van België op het circuit van Zolder. Cheever zou in het vervolg van zijn Formule 1-loopbaan nog acht keer op het podium eindigen. Hij reed in totaal 132 Formule 1-races.
#ONTHISDAY 1982: Eddie Cheever claimed the 1st of his 9 #F1 podiums at the #BelgianGP ?? pic.twitter.com/0bnvXz47Ci
— Formula 1 (@F1) May 9, 2017
2

Reacties (5)
Login om te reagerenPosts: 11.990
Over podia gesproken,,
TweetMooier kan het toch niet ,,,,,
Prost, Senna & Schumacher Share a podium
The only time Alain Prost, Ayrton Senna and Michael Schumacher shared the same podium was at the Circuit de Barcelona-Catalunya in 1993
Posts: 3.229
Zeker mooi BSchuit!
Posts: 11.990
Posts: 982
Duidelijk te zien dat Eddie Cheever niet veel fans heeft op dit forum, inclusief mijzelf. Eddie....wie? Heeft voorlopig wel meer gepresteerd dan Sainz. ;)
Posts: 881
Dit gaat over Eddie...!!! De overwinning stond in de schaduw van mijn held, maar daar kon Eddie niets aan doen. Nou wordt Max er niet bij gehaald, dan komen er 3 anderen in beeld. Sorry Eddie.....