user icon
user icon

Mark Webber: "Alonso vroeg mij om ook de Indy 500 te gaan rijden"

  • Gepubliceerd op 07 mei 2017 12:28
  • comments 10
  • Door: Rik Klein Entink

Mark Webber is in Bahrein door Fernando Alonso gevraagd om ook de Indy 500 te gaan rijden, maar de oud Red Bull Racing-coureur had geen interesse in het event, zo zegt hij in gesprek met crash.net.

Webber is de afgelopen jaren één van de weinige coureurs die een poging hebben gedaan om twee van de drie onderdelen van de Triple Crown te winnen. Deze bestaat uit de Grand Prix van Monaco, de 24 uur van Le Mans en de Indy 500. Monaco wist hij in 2010 en 2012 op zijn naam te schrijven en in Le Mans was hij heel dichtbij met een tweede plaats in 2015. 

"Als ik Le Mans had gewonnen...."

Webber: "Ik had het misschien wel gedaan als ik Le Mans had gewonnen, maar ik had eigenlijk geen interesse in Indy." Maar ondanks dat hij die niet won kwam wel de vraag van Alonso die op 28 mei de Indy 500 gaat rijden. "Fernando vroeg mij in Bahrein om de Indy te proberen. En als ik die tweede race (van de Triple Crown, red.) ook had gewonnen was er meer druk geweest", aldus de coureur die eind vorig jaar zijn pensioen aankondigde. 

Webber geeft aan dat het uitstapje van Alonso voortkomt uit frustratie. "Als hij nu Formule 1-races had gewonnen was hij nooit gegaan. Nimmer had een coureur zonder prestaties zoveel media-aandacht als Alonso in de Formule 1 dit jaar", aldus Webber die afsluit met Alonso het allerbeste te wensen voor de Indy 500. 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Oke, bedankt Mark.

    • + 2
    • 7 mei 2017 - 12:37
  • Voordat iedereen over Mark struikelt, aangezien dit typisch zo'n bericht is waar iedereen Mark graag met beide voeten op de grond wil vastpinnen: Fernando en hij zijn vrienden, dat is algemeen bekend. Een reporter vraagt of hij het er met Fernando over heeft gehad -> antwoord.

    • + 2
    • 7 mei 2017 - 12:44
  • M@X

    Posts: 603

    Gaat Alonso de Indy500 rijden? Niks van gemerkt! Pff echt teveel "nieuws". Heeft hij slim aangepakt! Ik snap het van Webber wel, hij heeft al een gooi naar de triple gedaan, weinig nut om dat nu nogmaals te proberen als hij er nog 2 moet winnen en eigenlijk wil stoppen.

    • + 0
    • 7 mei 2017 - 12:49
  • Als Mark Webber de Triple Crown had gewonnen was m.i. de waarde daarvan gedaald, want het hoort een prijs te zijn van grote kampioenen.

    Je kunt het ook omdraaien: alleen grote kampioenen kunnen de Triple Crown daadwerkelijk winnen. Tot nu toe is dat alleen Graham Hill gelukt, dat zegt wellicht genoeg.

    • + 0
    • 7 mei 2017 - 13:16
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Beetje onzinreactie.... Immers, wie van de grote F1-rijders heeft het überhaupt geprobeerd? Stewart, Prost, Lauda, Mansell en Schumacher in ieder geval niet, en van Senna zullen we het nooit weten of hij een poging zou hebben gedaan.

      • + 0
      • 8 mei 2017 - 10:41
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Mansell is anders wel dicht in de buurt geweest om die 2e stap te halen...

      • + 0
      • 8 mei 2017 - 11:20
    • Gelukkig kondig je zelf al aan met wat voor reactie je komt @Gompie. ;)

      • + 0
      • 9 mei 2017 - 07:46
  • Mark wil dus niet winnen omdat het de druk zou verhogen op hem en verwachtingen van anderen om nog eens te winnen..

    • + 0
    • 7 mei 2017 - 13:26

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar