Daniil Kvyat komt terug op kritiek richting team: "Ik snap het nu"

Toro Rosso-coureur Daniil Kvyat was na de Grand Prix van Rusland in eerste instantie niet blij met zijn team. De Rus eindigde als twaalfde en direct na de race legde hij de schuld bij een veel te vroege pitstop. Daar komt hij nu op terug.

Commentaar was te hard

Kvyat legt uit: "Ik wil graag even kwijt dat mijn eerste commentaar direct nadat ik uit de auto stapte te hard was richting het team." Bij zijn thuis Grand Prix was zijn doel een plaats in de top 10 nadat hij zich op plek 12 kwalificeerde. Door een vroege stop kwam hij wel voor Kevin Magnussen, maar ook achter Lance Stroll terecht. Hij bleef de hele race achter de Canadees rijden en werd uiteindelijk dus twaalfde. 

Begrip voor het team

"Ik heb inmiddels gesproken met mijn engineers en snap nu waarom mijn team mij iets te vroeg naar binnen riep voor de pitstop", aldus Kvyat. "Het was op dat moment een moeilijke beslissing en niemand kon weten dat de teams aan de leiding zolang buiten zouden blijven", zo gaat hij verder. 

Hij eindigt met een positieve noot en zegt te hebben genoten aan het einde van de race: "Het laatste deel van de race, in schone lucht, was fantastisch. Wij vlogen gewoon en de wagen voelde geweldig."

wibi

Posts: 4.519

...en 12e worden...en STR niet in kunnen halen, maar hij snapt het nu...eindelijk!

  • 1
  • 2 mei 2017 - 11:05

Reacties (15)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.519

    ...en 12e worden...en STR niet in kunnen halen, maar hij snapt het nu...eindelijk!

    • + 1
    • 2 mei 2017 - 11:05
    • Demachiel

      Posts: 183

      Precies!
      Haal dan in!

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 11:13
    • En achter Stroll eindigen. Grootste blamage van heel het weekend... Ja, achter Stroll.

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 12:38
    • wibi

      Posts: 4.519

      Ik snap het nu ook! Volgend jaar geen KVY meer... zal SAI blij mee zijn, alhoewel die ook moet opletten!

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 12:51
    • Sainz reed anders een heel wat betere race dan Kvyat.....Sainz heeft dus aardig opgelet dacht ik zo.

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 12:59
    • wibi

      Posts: 4.519

      SAI opletten of bijvoorbeeld ALO niet naar zijn geliefde Renault verkast, want dan blijft er niet veel meer over. Alleen Sauber-Honda misschien...(opletten dus!)

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 13:24
    • Over Sainz gesproken..., waar blijft een artikeltje over hem? Ik ga hem bijna nog missen..

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 13:48
  • MBo

    Posts: 123

    "Wij vlogen gewoon" -- Volgende keer meer Red Bull in de tank en inhalen!!

    Uilenzeikerd, hahaha

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 11:37
  • Lens Trol

    Posts: 127

    Ben benieuwd of er überhaupt nog iemand is die denkt dat vriendje KVY nog F1 zal rijden volgend jaar.

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 11:55
    • joop

      Posts: 1.383

      Ik...................... hij komt uit Rusland........

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 12:28
    • DJJeffHax

      Posts: 747

      Ik niet, volgend seizoen rijd die andere Rus rond :-)

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 15:41
  • En als een torpedo vloog hij naar zijn team :p .. anyway, ik denk dat kyv op zn tellen moet gaan letten....

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 12:40
  • 0xygen

    Posts: 1.160

    "Ik heb inmiddels gesproken met mijn engineers en snap nu waarom mijn team mij iets te vroeg naar binnen riep voor de pitstop". Hij vindt dus nog steeds dat het de schuld is van het team. Je hebt ook zelf een mond he kvyat..

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 12:56
  • Ach , normaal gesproken met ricci er nog voor ,en een fatsoenlijke coureur in de veel snellere Williams waren de STR 11 en 12 geworden.... zegt misschien wat over de hele RBR familie op dit moment.... Max met Max ;) een machteloze P 5 ... tja.... Nu maar elke dag bidden (voor de gelovige onder ons) of er in Spanje echt een verbeterde RB staat waar iedereen juichend over is...

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 14:44
  • Aangezien hij een GOT fan is wilde zijn team ook te lang wachten; ze wisten het, winter is coming!

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 21:55

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 93
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (32)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar