user icon

Christian Horner: "Als ik Toto Wolff was zou ik mij zorgen maken"

  • Gepubliceerd op 30 apr 2017 12:52
  • comments 20
  • Door: Rik Klein Entink

Zo net voor de race kunnen wij best zeggen dat het tot dusverre niet het weekend van Lewis Hamilton is. De drievoudig wereldkampioen kwalificeerde zich niet alleen achter de beide Ferrari's, maar ook achter teamgenoot Valtteri Bottas. Maar teambaas van Mercedes, Toto Wolff, wil niets weten van een vormdip. 

Hamilton niet tevreden met de auto

Tegen de Australische zender ORF zegt hij: "Lewis is een geweldige coureur, maar hij zit nog niet op zijn normale niveau dit weekend. Wij zijn nu aan het onderzoeken waar dat aan ligt." Dit heeft volgens Wolff onder andere met de auto te maken. "Hij is gewoon niet tevreden met de auto en zeker op een circuit als dit heb je een auto nodig die goed aanvoelt. Je moet niet vergeten dat zelfs als hij een slechte dag heeft het het een geweldige coureur is", zo zegt Wolff.

"Toto moet zich zorgen maken"

Christian Horner voert de druk nog wat op bij het team van Mercedes. Tegen Speed Week zegt hij: "Als ik Toto was zou ik mij zorgen maken aangezien Seb (Vettel, red.) minder fouten maakt gedurende het seizoen dan Lewis. En misschien is hij mentaal ook wel sterker dan Lewis."

 

 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Politik

    Posts: 7.029

    Als ik Horner was zou ik me vooral zorgen maken om zijn eigen auto.

    • + 11
    • 30 apr 2017 - 12:58
    • wibi

      Posts: 4.514

      Precies! Ik maak me nu al zorgen om de RB... te weinig PK en waarschijnlijk een slechtere aero t.o.v. Ferrari of Mercedes... kapotte remmen en waterlekjes helpen niet mee om te kunnen winnen... een verloren jaar?

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 13:28
  • Als Vettel ook nog poles gaat pakken wordt het wel heel lastig ja. Vettel is sowieso al 1 van de beste coureurs, maar vanaf pole bijna onverslaanbaar (zie Red Bull periode).

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 12:58
    • Politik

      Posts: 7.029

      Klopt,dan is hij bijna niet te verslaan. Voorwaarde is wel dat hij goed in zijn vel moet zitten, dan komt hij in een flow en hij wordt alleen maar beter.
      Dat is qua persoon ook de prettigste Vettel.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 13:17
  • Laat Horner zich maar bezig houden met RBR, wordt een beetje moe van die man die zich "zorgelijk" uitlaat over anderen, terwijl ze het zelf helemaal niet voor elkaar hebben!

    • + 2
    • 30 apr 2017 - 13:00
    • Zowel bij Horner als Wolff zijn het frustraties bij hun eigen team die tot dit soort uitlatingen leiden.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 13:17
    • Bij mij komen de frustraties automatisch boven, ze lopen nu weer te k.tten met een kapotte waterpomp bij Max z'n auto.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 13:23
    • En de bodemplaat is alweer vervangen en de nieuwe motor
      had alweer issues, dus is de oude (eerste) er weer ingezet.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 13:36
  • Kevin

    Posts: 5.005

    Die Horner begint steeds vervelender te worden in zijn commentaar op iedereen.

    • + 1
    • 30 apr 2017 - 13:07
    • TDZ

      Posts: 1.296

      Dat heet een politiek steekspel. Niks nieuws.....

      • + 1
      • 30 apr 2017 - 13:23
    • Kenju

      Posts: 2.629

      @TDZ: Horner heeft er wel een handje van hoor. Is gewoon een slechte karaktereigenschap van hem. Dat hij dit soort dingen niet door heeft, heeft ze ook de support vanuit Stuttgart gekost in het verkrijgen van Mercedes-motoren. In een industrie waarin je de goede relaties met concurrenten maar beter kan bewaren, omdat er veel samengewerkt wordt kun je iemand als Horner niet echt gebruiken. Zeker niet als het ook effect op jezelf kan hebben. Horner kankerde op Renault en het instappen bij RBR zou Mercedes niet in dank afgenomen worden door uiteraard Renault, maar ook derest van de industrie.

      • + 1
      • 30 apr 2017 - 17:57
    • Horner zegt niets uit zichzelf hoor, hij werd door een journalist gevraagd: 'Zou jij je geen zorgen maken als je Toto Wolff zou zijn?' En zo worden ook alle andere antwoorden hem bijna in de mond gelegd. Overigens gebeurt dat bij alle interviews wel hoor, journalisten kunnen nu eenmaal heel domme vragen stellen, zij moeten er vanwege contracten wel op antwoorden. En vervolgens gaan wij lezers ons er druk om maken... storm in een glas water dus. En gelukkig maakt hij zich echt wel druk om RBR, dat is zijn baan, ook al zit het ff niet mee.

      • + 2
      • 30 apr 2017 - 19:55
  • Beetle

    Posts: 1.574

    Kan zich beter zorgen maken om een waterlekkage bij "vriend" Max...

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 13:10
  • Red Fool

    Posts: 276

    Is ORF niet Oostenrijks? Austrian, Australian... het blijft vaak lastig.

    • + 1
    • 30 apr 2017 - 13:22
    • wibi

      Posts: 4.514

      Östereichischen RundFunk...Oustralisch dus...:-) (geintje..je heb gelijk uiteraard)

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 13:31
  • LimboF1

    Posts: 4.989

    Hamilton maakt ook teveel foutjes, dit is inderdaad iets wat Vettel niet doet. Als je naar Vettel zijn tijd bij RBR kijkt was het soms eng hoe foutloos hij was. Het leek soms een robot die gewoon voorgeprogrammeerd zijn rondjes reed. Ik denk dat Vettel in zijn element echt onverslaanbaar is, Horner en velen anderen hebben het ook al gezegd. Maar of Toto zich zorgen moet maken lijkt mij overdreven.

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 13:54
    • Selectief geheugen? Vettel maakt net zo veel foutjes. Denk aan canada met Button bijv.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 15:41
    • Klus

      Posts: 1.223

      Zowel Hamilton als Vettel zijn alleen goed in een goede auto. Als het tegen zit laten ze weinig zien.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 19:01
  • kwestie van tijd dat ie over de Renaultmotor loopt te klagen ;-)

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 18:09
  • loutje1962

    Posts: 61

    Hamilton zou ook gewoon wat meer gas kunnen geven.....toch?

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 20:22

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.463
  • Podiums 115
  • Grand Prix 241
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar