user icon
user icon

Streamingdienst DAZN toont interesse in F1-rechten

  • Gepubliceerd op 24 apr 2017 16:31
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

De ogen van veel zendgemachtigden uit de Formule 1 zullen de komende tijd gericht zijn op Duitsland. Het contract van zender RTL om de koningsklasse van de autosport op de buis te brengen loopt namelijk na dit jaar af. Voor het eerst zal het kanaal niet met Bernie Ecclestone, maar met Liberty Media onderhandelen over een nieuwe verbintenis.

In het medialandschap zijn velen benieuwd naar wat daar de gevolgen van zijn. Liberty benoemde Sean Bratches tot commercieel directeur van de Formule 1. Hij zal zich in die hoedanigheid bezighouden met de contracten met televisiezenders. Bratches heeft al laten doorschemeren dat een combinatie van Formule 1 op het open net en achter de decoder wat hem betreft ideaal is.

"Ik geloof dat de mogelijkheid bestaat om Formule 1 op een publieke zender aan te bieden. Dat dient dan als katalysator voor de content op een betaalkanaal. Al is dat ook afhankelijk van de markt. Niet overal is betaaltelevisie al gemeengoed", aldus Bratches. Een woordvoerder van RTL laat weten: "De eerste gesprekken met de nieuwe eigenaar van de Formule 1 moeten nog beginnen."

DAZN

Streamingdienst DAZN is sinds vorig jaar actief op de Duitse markt en toont al beelden van de IndyCar Series en diverse voetbalcompetities. De Formule 1 staat ook hoog op het verlanglijstje, bekende directeur James Rushton aan Frankfurter Allgemeine Zeitung. "Wat er ook vrijkomt, wij hanteren een agressieve strategie. De Formule 1 is altijd zeer interessant. We zenden de sport in Japan al uit, dus er is reeds sprake van een samenwerking tussen de Formule 1 en DAZN."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Brummbär

    Posts: 498

    Graag Full HD beelden, zonder haperingen (zoals bij Ziggo Go), meerdere kanalen, onboard kanaal met keuze uit alle rijders, vrije keuze in commentaar/voorbeschouwing op het hoofdkanaal.

    Als je dit even regelt heb ik daar wel 15 euro per maand voor over.
    Alvast bedankt.

    • + 0
    • 24 apr 2017 - 17:21
    • incure

      Posts: 27

      Gaat om Duitsland he? Maar blijf het interessant vinden dat wij Nederlanders een bedrag van €15 de norm vinden voor een verslaggeving zoals ze dat bij Sky F1 doen, terwijl die Britten daar over de €50 p/maand voor neertellen...

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 18:37
    • @Incure...Je kunt prijzen van landen niet met elkaar vergelijken...Inkomensverschillen etc...

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 18:53
  • De formule 1 is de afgelopen 15 jaar juist minder populair geworden OMDAT in zoveel landen deze sport achter de decoder is verdwenen. Ik zeg het al 20 jaar: dit is een grof schandaal. Het gebrek aan sponsoring bij veel teams is niet voor niets: waarom zullen sponsoren in deze sport stappen als zijn hun rijdende advertenties achter een decoder zien verdwijnen zodat alleen een select groepje die-hards fans overblijven? Ik hoop van harte dat RTL Deutschland de uitzendrechten behoud. Ikzelf ben overigens een (gratis) Ziggo kijker...relatief gratis natuurlijk...

    • + 0
    • 24 apr 2017 - 20:55
    • ringo

      Posts: 3.142

      Sport moet eerst goedkoper zient te worden, dus bijvoorbeeld de geld pot die word verdeeld eerlijk word verdeeld

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 21:17
    • ik ben van mening dat de sponsoren nu al veel meer aandacht krijgen via social media. een combinatie van open net voor de algemene toeschouwer en decorder voor de die hard fans, lijkt mij de beste optie.

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 21:58
    • Heitinga

      Posts: 379

      Het is dat Max nu meerijdt, anders had ik ook gewoon lekker een streampje gepakt. Ging daarvoor ook altijd prima.
      Voor NL is dat nu de F1 melkkoe. Mocht Verstappen uitstappen of bij Sauber eindigen is het verdienmodel hier ook ten einde. Heb het idee dat F1 wereldwijd minder populair is dan voorheen.

      Gr.
      Wim

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 00:06
  • Het zou jammer zijn als het weg gaat bij RTL maar ik denk dat het blijft bij RTL.

    • + 0
    • 24 apr 2017 - 22:57
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ik ga er never nooit voor betalen. Ik moet dan eerst een tv-abonnement nemen, terwijl ik dat er jaren geleden heel bewust uit heb geflikkerd wegens bagger-aanbod, en moet ik ook nog eens voor een heel sportpakket gaan betalen, wat mij totaal niet interesseert. Ik heb niks met voetbal of wat dan ook.

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 06:48

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar