user icon

Zandvoort verder met vernieuwen van de asfaltlaag

  • Gepubliceerd op 24 apr 2017 16:03
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

De tweede fase van de renovatie van het circuit van Zandvoort is aangebroken. De Jong Zuurmond is deze week weer bezig om op enkele delen van de baan de oude asfaltlaag op te breken en te verwijderen. Daarvoor in de plaats komt een verse laag asfalt. Begin maart had Zandvoort al onder meer het rechte stuk van start en finish en de Hugenholtzbocht onder handen genomen. Nu zijn onder andere het Scheivlak en bocht 10 aan de beurt.

Work in progress "Phase 2" at @circuitzandvoort . De Jong Zuurmond removes the asphalt on several locations, so that in the next days a new layer can be placed at Circuit Zandvoort -------------------------- ? Follow the construction works live via our (extended) Pitcam: www.circuitzandvoort.nl. -------------------------- ?: Chris Schotanus, Essay Produkties -------------------------- #circuitzandvoort #zandvoortcircuit #amsterdambeach #amsterdambeachcircuit #racing #zandvoort #zandvoortaanzee #zininzandvoort #speed #fantastic #great #unique #trackday #trackdays #trackdayzandvoort #doityourself #autosport #workinprogress #works #asphalt #tarmac #asfalt #future #toekomst #nomore #circuitparkzandvoort

Een bericht gedeeld door Circuit Zandvoort (@circuitzandvoort) op

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Lekker belangrijk...

    • + 1
    • 24 apr 2017 - 16:08
    • Balangrijk is het zeker niet maar ik blijf hierdoor op 8000 km afstand wel op de hoogte van dit soort dingen en dat is prettig.

      • + 3
      • 24 apr 2017 - 16:15
    • pfff

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 16:16
    • skicrack

      Posts: 270

      Ja, dat is het zeker!! Een beetje vaderlandsche trots mag er wel eens zijn op dit legendarische circuit in plaats van dit soort cynisme... De nieuwe eigenaren proberen tenminste te investeren en te verbeteren, hulde!

      • + 6
      • 24 apr 2017 - 16:18
    • Vince78

      Posts: 493

      Helemaal mee eens Skicrack. Helaas gaat Master of Formula 3 dit jaar niet door. Maar dat is toch wel een gaaf event hoor. Wie weet wat er nog meer voor mooie zaken deze kant op kunnen komen, nu de autosport in NL weer op de kaart staat.

      • + 3
      • 24 apr 2017 - 16:38
    • Kennie

      Posts: 2.557

      Zéker lekker belangrijk als je het mij vraagt. In mijn leven is er nu voor de 2e keer geld geïnvesteerd in CPZ. De eerste keer was halverwege jaren 90 met de verlenging vd baan en het nieuwe pitgebouw. Nu deze veranderingen, ik ben er gewoon superblij mee.

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 18:01
    • @Skicrack. Helemaal mee eens!

      @Kennie. Weet niet wat je met “CPZ” bedoelt maar er is nog een verandering geweest, het circuit heet tegenwoordig Circuit Zandvoort.
      Nu ben je vast compleet supertjes blij. ;)

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 18:23
    • Fijn dat je ons je culinaire voorkeur laat weten, SCHUMIRULEZ. Al is de gegeven informatie wel wat summier...

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 18:57
    • Kennie

      Posts: 2.557

      @Larry Perkins, Oh ja, dat was me even ontschoten, dank je :) Vond zelf die P wel prima, maar las ook dat die nieuwe directie het maar vreemd vond.

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 21:10
  • Nou dan weet ik genoeg.

    • + 0
    • 24 apr 2017 - 16:22
  • Maak er toch een pretpark van.... Het enige wat er op zandvoort nog publiek trekt is zo,n Verstappen fan-dag ... Dat heeft meer met kermis te maken dan met autosport.... Sluiten, zand erover...

    • + 2
    • 24 apr 2017 - 16:36
    • Nou ik vind persoonlijk de Historic Grand Prix toch wel de moeite waard ieder jaar

      • + 3
      • 24 apr 2017 - 16:46
    • StevenQ

      Posts: 6.840

      Dat zijn inderdaad 2 evenementen die de moeite waard zijn, maar de normale autosport stelt in Nederland helaas al jaren weinig meer voor.

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 17:15
    • StevenQ

      Posts: 6.840

      als je het huidige programma vergelijkt met vroeger: eind jaren 90/ begin jaren 00 ging je naar de paasraces en had je Formule Renault, DTCC(toerwagens), Formule Ford, Clio cup en Yaris cup

      dan is het huidige aanbod behoorlijk karig

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 17:23
    • DTM , .

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 17:24
    • @Harco, ik ook, een wereldevenement!
      Maar ook bv de ADAC GT3 vind ik heel leuk!
      Ik vind het fantastisch dat er mensen zijn die Zandvoort weer op de kaart proberen te zetten en dat hoeft van mij echt niet F1 te zijn.

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 17:28
    • CBR600F

      Posts: 531

      Stevenq, dit valt bijzonder mee. Kijk eens op de website naar de evenementen. En leuk hoor iets als de Clio Cup, maar dat trekt waarschijnlijk zo weinig publiek als losstaand evenement dat het meer geld kost om het te hosten, dan dat je daaraan terug verdient. Zoals hierboven al genoemd, heeft Zandvoort grote evenementen als de Historic GP en DTM op de agenda. Daarnaast zijn de Jumbo Familiedagen en Supercar Sunday qua races natuurlijk helemaal niks maar die evenementen trekken wel enorm veel publiek. En voor Zandvoort is op dit moment van belang dat zij een stabiel inkomen hebben. Verder hebben ze natuurlijk te maken met milieu-wetgeving, wat ervoor zorgt dat elk nieuw evenement eerst beoordeeld moet worden (past dit wel binnen de vergunning etc).

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 17:33
    • Andre van Duin met “m’n gras” was vroeger ook een echte racetopper.
      Kunnen ze dat niet met die DTM-autootjes gaan doen? ;)

      • + 0
      • 24 apr 2017 - 19:33
  • MichaelF1

    Posts: 158

    toch wel blij mee, afgelopen vrij rijden merkt ik dat er toch nog een flinke kuil zit in het scheivlak... behoorlijk tricky met 150kmh op de klok daar

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 22:33

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar