user icon

Button: "Afwachten hoe Webber met de druk om gaat"

  • Gepubliceerd op 08 okt 2010 10:46
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Jenson Button denkt dat de extra druk die de leidende positie in het kampioenschap met zich meebrengt voor Mark Webber een sleutelrol in het verdere verloop van het seizoen kan spelen. Webber bevindt zich in een goede uitgangspositie met elf punten voorsprong met vier races te gaan, maar strijden om de titel is een nieuwe ervaring voor hem.

Button veroverde vorig jaar zijn eerste titel en weet dus wat te verwachten. “In de Formule 1 zitten veel getalenteerde coureurs en onder druk kan je fouten begaan, dus misschien maakt dat het verschil. Lewis Hamilton, Fernando Alonso en ikzelf hebben al kampioenschappen op zak. Misschien betekent dat minder druk voor ons, ik weet het niet.”

“Ik weet wel dat ik me meer ontspannen voel dan vorig jaar. Mark bevindt zich in de positie van leider. Daar heeft hij hard voor gewerkt en hij verdient het, maar het is ook een positie die stress met zich mee brengt. Mark is een geweldige coureur, maar dit heeft hij nooit eerder meegemaakt. We zien wel hoe hij daar mee om gaat. Zijn teamgenoot is ook zeer snel en probeert terug te knokken, dus actie gegarandeerd voor de slotraces. Het gaat om uit de problemen blijven en tegelijkertijd je prestaties maximaliseren. Het is een listig compromis, maar dat maakt het wel zo leuk.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik hoop dat Webber er mee om kan gaan.
    Zie hem toch graag de titel winnen.

    • + 0
    • 8 okt 2010 - 10:50
  • Copse

    Posts: 361

    Dat hoop ik ook.
    Ik gun het Webber enorm, en hij lijkt me Aussie genoeg om goed met de druk om te kunnen gaan.
    Bovendien vind ik het altijd wel verfrissend als een ander team dan Ferrari of McLaren kampioen wordt.

    • + 0
    • 8 okt 2010 - 11:05
  • sjaa.. je kan nooit slechter met de druk omgaan zoals button zelf

    • + 0
    • 8 okt 2010 - 11:12
    • Hoezo dan?
      Zoveel fouten maakte hij toch niet?

      • + 0
      • 8 okt 2010 - 11:13
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Button verloor door de druk nog bijna het kampioenschap in mijn ogen... Eerste 2/3 zwaar dominant en daarna opeens langzaam wegzakken, wat niet alleen kwam door het sterker worden van de concurrentie, maar echt door zenuwen bij de heer Button.

      • + 0
      • 8 okt 2010 - 11:20
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      (laatste zin; echt = ook)

      • + 0
      • 8 okt 2010 - 11:21
    • Of Button verloor grip doordat de auto niet echt dominant meer was.
      Iets waar MercedesGP nu mee zit!

      • + 0
      • 8 okt 2010 - 11:27
    • Ik zeg ook niet dat hij het helemaal perfect deed, alleen het is overdreven om te zeggen dat hij alles fout deed de laatste helft van het seizoen.
      Hij had veel last van zenuwen, maar zijn auto zakte inderdaad ook steeds verder weg, daarom kan je onmogelijk zeggen dat hij het héél slecht deed de 2e helft van het seizoen.

      • + 0
      • 8 okt 2010 - 11:36
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Nee, dat niet, maar in mijn ogen ging ie wat te defensief rijden. Als ie iets meer aanval had gekozen, dan had ie het zichzelf denk ik wat makkelijker gemaakt, maarja, dat is dus die druk... ;)

      • + 0
      • 8 okt 2010 - 12:36
    • Button heeft in 2009 het kampioenschap wel gewonnen. Dus zo slecht deed hij het niet.

      Overigens evrgelijk even het totaal aantal punten van Button en Barrichello in de tweede helft van het seizoen. Zal de meeste fans nog verbazen hoe weinig dat scheelt.

      • + 0
      • 8 okt 2010 - 15:24
  • felix50

    Posts: 5.792

    Als button een rol wil spelen moet hij zich eens met zichzelf bemoeien .Zo goed rijd hij de laatse races niet. Het eningste wat ik hoor van hem is klagen en lullen over redbull.

    • + 0
    • 8 okt 2010 - 12:21
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Eerlijk gezegd zie ik Button gewoon 5de in het kampioenschap
      eindigen...

      • + 0
      • 8 okt 2010 - 13:22
  • Nou ik zie BUT nog met KOB strijden hij ging er echt wel voor....maar die Brawn was echt achterhaald de laatste paar races.....en ik vind dat BUT naast HAM wel even heeft laten zien dat ie toch wel een waardig kampioen is,instappen bij een nieuw team en direct competatief zij,hij heeft echt nog geen fouten gemaakt dit jaar en Als VET hem er niet af had gereden was ie echt een serieuze contender voor het WK!

    • + 0
    • 8 okt 2010 - 12:48

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 82
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar